رئیس دانشگاه: استاد تک ساحتی برای دنیای امروز جوابگو نیست

خانه خبرها
رئيس دانشگاه: استاد تک ساحتي براي دنياي امروز جوابگو نيست

رئيس دانشگاه، تأکيد کرد: استاد تک ساحتي براي دنياي امروز و با توجه به جايگاه، نقش و انتظاري که از دانشگاه ها و اساتيد وجود دارد، جوابگو نيست.

 به گزارش روابط عمومي، مراسم اختتاميه هشتمين دور طرح ضيافت انديشه اساتيد دانشگاه، عصر ديروز با حضور دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه، دکتر نعمتي، معاون آموزش و تحصيلات تکميلي، دکتر شيرخاني، معاون فرهنگي و اجتماعي، دکتر عباسي، مدير اجرايي نهاد نمايندگي و مدرس و اساتيد حاضر در طرح، در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

  در اين مراسم، دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه، با تشکر از مدرسين و اساتيد شرکت کننده در اين دوره و مجموعه عوامل برگزاري طرح، بيان داشت: دانشگاه گرانيگاه علمي و فرهنگي جامعه است و براي همين يک نهاد چند ساحتي است که بايد در عرصه هاي علمي، فرهنگي، سياسي، اجتماعي و هنري حضور داشته باشد و بهطبع آن استاد هم بعنوان يکي از ارکان اصلي دانشکاه بايد چند ساحتي باشد و بر فعاليت در عرصه هاي مختلف اهتمام داشته باشد تا بتواند در روند توسعه جامعه تأثيرگذار باشد.

 رئيس دانشگاه، افزود: در همين راستا مردم از اساتيد دانشگاه ها، انتظار ويژه اي دارند و اساتيد بايد بتوانند الگويي مناسب در زمينه هاي علمي، فرهنگي و اخلاقي براي افراد جامعه باشند.

  دکتر علي اکبري، لازمه رسيدن به اين جايگاه را يادگيري عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به جايگاه دانشگاه و اساتيد در سطح جامعه و انتظارات موجود، دانشگاه بايد علاوه بر نقش ياددهندگي، سازمان يادگيرنده هم باشد و همچنين اساتيد در هر مرتبه اي علاوه بر اينکه نقش ياددهند دارند به مقوله يادگيري در زمينه هاي مختلف توجه ويژه اي داشته باشند.

 استاد تمام دانشگاه، تأکيد کرد: استاد تک ساحتي براي دنياي امروز و با توجه به جايگاه، نقش و انتظاري که از دانشگاه ها و اساتيد وجود دارد، جوابگو نيست و بايد با هم افزايي و يادگيري در موضوعات مختلف بايد به انتظارات موجود جامعه عمل بپوشاند.

 رئيس دانشگاه، افزود: در همين راستا به موضوعلات ديني و معنوي به شکل جديدش بپردازيم و باني ارتباط و همبستگي علم و دين باشيم.

 در اين مراسم دکتر نعمتي، معاون آموزش و تحصيلات تکميلي دانشگاه، بيان داشت: طرح ضيافت انديشه اساتيد با محوريت نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري و معاونت آموزش و تحصيللات تکميلي دانشگاه، طرح خوبي است که در ساليان گذشته استارت آن زده شده و در چند سال اخير بيشتر با محوريت توانمند سازي اساتيد دانشگاه برگزار مي گردد و در همين راستا هشتمين دور اين طرح امسال برگزار گرديد.

 معاون آموزش و تحصيلت تکميلي دانشگاه، تأکيد کرد: اساتيد دانشگاه وظيفه سنگيني نسبت به جامعه بر عهده دارند و براي اينکه بتوانند نقش خود را به خوبي انجام دهند بايد به مقوله يادگيري توجه جدي نمايند.

 دکتر نعمتي، تأکيد کرد: متاسفانه در زمينه آموزش و پژوهش در دانشگاه ها، اخلاق به فراموشي سپرده شد و  براي همين بايد به اين مقوله اهميت داده شود و از جمله در طرح ضيافت انديشه به آن پرداخته شود و خوشبختانه در اين دوره به اين مهم پرداخته شد.

در اين مراسم همچنين دکتر شيرخاني، معاون فرهنگي و اجتماعي، در سخنان کوتاهي  ضمن تشکر از مجموعه عوامل برکزاري طرح ضيافت، ابراز اميدواري کرد. اين طرح در سال هاي آينده بهتر برگزار شود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها