برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک در دانشگاه

خانه خبرها

رئيس دانشگاه، تأکيد کرد: با برنامه ريزي، تلاش و پي گيري مستمر، فاصله بين اساتيد ،پژوهشگران دانشگاهي و عوامل اجرايي  در استان کم شد

   به گزارش روابط عمومي دانشگاه، مراسم بزرگداشت روز جهاني خاک، با حضور مهندس سليماني استاندار ايلام، دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه، دکتر مهديزاده معاون پژوهش و فناوري، دکتر نعمتي معاون آموزش و تحصيلات تکميلي، دکتر رستمي نيا سرپرست دانشکده کشاورزي، رئيس، معاونين و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزي استان و جمعي از اساتيد و دانشجويان دانشگاه، صبح امروز در محل سالن آيت اله حيدري برگزار گرديد.

    در اين مراسم دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه، با خير مقدم به استاندار ايلام و ديگر ميهمانان حاضر در اين مراسم و با گراميداشت روز جهاني خاک، اظهار داشت:  توجه و اهتمام به مسئله «خاک» و برگزاري مراسم امروز در دانشگاه، در راستاي سه هدف اصلي ما يعني توسعه پايدار، توجه دادن مردم و نخبگان  به اين مسئله و کم کردن فاصله دانشگاه با جامعه است.

    رئيس دانشگاه، افزود: متأسفانه به دلايل گوناگون و از جمله خطاي انساني، خاک در کشور ما دچار تخريب و فرسايش جدي شده و همانطور که گفته شد، بر اساس راهبرد دانشگاه در پذيرش و اهتمام به مسئوليت اجتماعي، بايد آحاد مردم، دانشمندان و بخصوص کشاورزان را از طُرق مختلف و از جمله بزرگداشت روز جهاني خاک متوجه اين موضوع نمائيم، تا از تخريب و فرسايش خاک جلوگيري نموده و براي احياء آن تدابير لازم انديشيده شود.

   دکتر علي اکبري، تأکيد کرد: در راستاي اهتمام به مسائل اجتماعي استان و رفع مشکلات و کاستي ها و کمک به ادارات، سازمان ها و ارگان هاي مختلف، با برنامه ريزي، تلاش و پي گيري مستمر ،فاصله بين اساتيد ،پژوهشگران دانشگاهي و عوامل اجرايي  در استان کم شده است. و بدين لحاظ با سازمان هاي  مربوط به حوزه «خاک»، مثل محيط زيست، منابع طبيعي و جهاد کشاورزي استان ارتباط و همکاري دو طرفه خوبي داريم، که با توجه به تأکيد و پي گيري استاندار محترم در اهميت دادن به مقوله پژوهش و سوق دادن پژوهش هاي دانشگاهي به سمت حل مشکلات و معضلات استان، ان شاء الله در آينده اين همکاري ها توسعه يابد و شاهد انجام تحقيقات خوبي از طرف اساتيد دانشگاهي در اين زمينه ها و از جمله در مسئله خاک باشيم.

   رئيس دانشگاه، افزود: اهتمام به کشاورزي استان با توجه پتانسيل هاي دانشگاه دراين زمينه، از اولويت هاي نخست دانشگاه ايلام است و در اين راستا هفته قبل نشست علمي ««بررسي مديريت منابع آب استان» در دانشگاه برگزار گرديد و امروز هم اين مراسم برگزار است و  تلاش خواهيم کرد استارتاپ در حوزه کشاورزي تشکيل گردد و در زمينه کارآفريني در اين حوزه، برنامه هايي اجرا شود.

   در اين مراسم  مهندس سليماني استاندار ايلام بر لزوم انجام پژوهش هاي علمي براي توسعه بخش کشاورزي در استان و بويژه در زمينه کاشت درخت و همچنين کاشت محصولات با توجه به آب و هواي مناطق در نواحي مختلف استان ايلام تأکيد کرد و خواستار محور قرار دادن کشاورزان در اجراي برنامه ها مختلف از سوي سازمان جهاد کشاورزي استان شد.

در اين مراسم دکتر ميري رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان به ايراد سخنراني پرداخت و در ادامه برنامه هاي مختلف و متنوعي برگزار گرديد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها