درخشش دکتر مهدی صیدی دانشیار دانشگاه در عرصه کارآفرینی

خانه خبرها
درخشش دکتر مهدي صيدي دانشيار دانشگاه در عرصه کارآفريني

دو شرکت شهر آذين پرديس ايلام و شفا کاران زاگرس توسط اينجانب راه اندازي گرديده، که  اولي در پارک علم و فناوري استان  و دومي در مرکز رشد دانشگاه استقرار دارند/ در طي دو سال گذشته دانشگاه ايلام با مديريت دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه، رشد خوبي در زمينه کارآفريني و کسب ثروت داشته است/ اگر اساتيد وارد عرصه توليد شوند، دانشجويان بهتر مطالب آنان را پذيرا خواهند شد.

اشاره:

   دکتر مهدي صيدي عضو هيأت علمي دانشکده کشاورزي، متولد سال 1355­ و داراي دکتري تخصصي در رشته به نژادي سبزيها از دانشگاه کشاورزي مهاتما فوله هندوستان است، که از سال 1381 به عنوان عضو هيأت علمي در دانشگاه مشغول فعاليت مي باشد و موفق به اخذ رتبه دانشياري شده است. ايشان از جمله اساتيدي است که علاوه بر انجام فعاليت هاي آموزشي و پژوهشي به عرصه توليد و کارآفريني وارد شده است.   

   به گزارش روابط عمومي دانشگاه، دکتر مهدي صيدي دانشيار دانشکده کشاورزي درباره چگونگي ورود به عرصه فعاليت هاي تجاري بيان داشت: اينجانب همزمان با اخذ مدرک فوق ليسانس در سالهاي 80-78  با  موسسه توليدي گل خادم که مديرعامل آن،  آقاي مجتبي خادم از کارآفرينان برتر کشور است همکاري مي کردم، در آن موقع هنور مباحث مربوط به کار آفريني در محافل دانشگاهي ايران جا نيفتاده بود، اما چون  اين موسسه در سطح بالايي به توليد اشتغال داشت و همچنين کارشناسان خارجي به صورت منظم به آن رفت و آمد مي کردند، اينجانب با مباحث توليد، کار آفريني و تجاري سازي محصولات آشنا شدم و براي همين ايده توليد و تجاري سازي آن در رشته اينجانب در ذهنم شکل گرفت.

  دکتر صيدي افزود: به اين نتيجه رسيدم که فقط در قالب درس عملي اگر بخواهيم دانشجو تربيت کنيم کافي نيست، لذا بايد به بحث توليد و تجاري سازي آن وارد شويم، براي اينکه اگر استادي در اين زمينه وارد شد، دانشجوبان بهتر مطالب وي را پذيرا خواهند شد و براي همين بهترين کار براي اساتيد دانشگاه ها ثبت شرکت تجاري و وارد شدن در عرصه توليد و ارائه خدمات فني مربوط به رشته خود است.

    دانشيار دانشگاه اضافه کرد: در اين راستا يک شرکت تأسيس کردم، که علاوه بر توليد از دانشجويان تربيت شده خودم، به عنوان سهامدار يا عامل اجرايي استفاده نمايم. اما چند تجربه موفق و ناموفق در اين زمينه داشتم، تا اينکه به اين نتيجه رسيدم که در حال حاضر بخش خدمات فني – مهندسي مقرون به صرفه تر از بخش توليد است، لذا از ثبت شرکت دانش بنيان منصرف شده و هم اکنون بسيار خرسندم که شرکتي فعال  با عنوان آذين پرديس ايلام در زمينه ارائه خدمات فني – مهندسي  طراحي و اجراي فضاي سبز دارم، که يکي از اعضاي هيأت مديره و چند تن از مديران اجرايي آن از دانشجويان فوق ليسانس دانشگاه ايلام هستند.

   دکتر صيدي درباره فعاليت هاي اين شرکت اظهار داشت: از جمله فعاليت هاي اين شرکت، انجام پروژه هاي متعدد در حوزه منازل مسکوني شهر ايلام و طراحي بخش عمده اي از فضاي سبز پرديس بانگنجاب دانشگاه علوم پزشکي و دانشگاه فرهنگيان مي باشد.

    دانشيار دانشگاه درباه وضعيت کارآفريني در دانشگاه گفت: در طي دو سال گذشته دانشگاه با تقويت مرکز رشد و مداخله موثر و کارآمد دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه و معاونت محترم پژوهش و فناوري دانشگاه، دورخيز خوبي در زمينه کارآفريني و کسب ثروت داشته است و کارگاه هاي آموزشي متعددي  براي اساتيد و دانشجويان پيش بيني و برگزار گرديد، که اين امر فضاي مناسبي را در دانشگاه شکل داده است، که ثبت دو شرکت دانش بنيان توسط دو نفر از اعضاي هيأت علمي و ثبت و شروع به کار چند واحد کارآفريني توسط اساتيد و دانشجويان در مرکز رشد دانشگاه، در دو سال گذشته ،روند بسيار خوب و نويد بخش براي آينده کار آفريني در دانشگاه ايلام است.  

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها