دانشگاه جای تربیت انسانهای تک ساحتی نیست/از بسیج برای تقویت هیچ جناح سیاسی هزینه نکنید

خانه خبرها
دانشگاه جاي تربيت انسانهاي تک ساحتي نيست/از بسيج براي تقويت هيچ جناح سياسي هزينه نکنيد

دکتر علي اکبري با اشاره به تربيت نيروي تراز جمهوري اسلامي به عنوان اساس کار بسيج دانشجويي در دانشگاه ها، اضافه کرد: زمينه فعاليت قانوني بسيج در در همه دانشگاه ها و مراکز آموزشي فراهم است و همه موظف به خدمت به اين نهاد هستند، اما بسيج بايد وظيفه خودش را انجام دهد، قرار نيست بسيج کار کس ديگري را انجام دهد.

    دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه  در مراسم اختتاميه نهمين دوره طرح ولايت دانشجويي در دانشگاه ايلام، گفت: در دانشگاه آموخته ايم متفاوت باشيم، از اين رو دانشگاه جاي تربيت انسانهاي تک ساحتي نيست.

   رئيس دانشگاه با بيان اينکه تربيت انسان هايي که خود را براي اداره مملکت آماده مي کنند، يکي از خروجي هاي و محور تربيت در دانشگاه است، افزود: تعريف آموزش، يادگيري و بازآموزي آنچه که قبلا ياد گرفته ايم است، که اساس اين تعريف برگرفته از مباني اسلامي است.
   دکتر علي اکبري با بيان اينکه جمود و تک بعدي انديشيدن در آموزش بي معناست، اظهار داشت: در بسياري موارد ياد نگرفتن و در مواردي تصميم به نياموختن نوعي آموزش است و بعضي مواقع بايد تصميم بگيريم که ياد نگيريم و يا بياموزيم که هر چه را که نامعقول است و يا از منابع غيرقابل اطمينان مي شنويم به آن عمل نکنيم.

   رئيس دانشگاه بيان کرد: اگر در دانشگاه ها آموزش يک سويه باشد خطرناک است، لذا بايد يادگيرندگان انتقادي در محيط دانشگاهي و مراکز علمي تربيت شوند.
   دکتر علي اکبري با اشاره به تربيت نيروي تراز جمهوري اسلامي به عنوان اساس کار بسيج دانشجويي در دانشگاه  ها، اضافه کرد: زمينه فعاليت قانوني بسيج در در همه دانشگاه ها و مراکز آموزشي فراهم است و همه موظف به خدمت به اين نهاد هستند، اما بسيج بايد وظيفه خودش را انجام دهد، قرار نيست بسيج کار کس ديگري را انجام دهد.

   دکتر علي اکبري با تأکيد بر اين نکته که نبايد از بسيج به نفع جريانات حزبي و گروه هاي سياسي خاص هزينه شود، گفت: رهبري بايد مادام پيروز باشد، چپ و راست نوکر رهبر انقلاب است، پس کسي حق ندارد با وارد کردن بسيج و رهبر انقلاب به جريانات حزبي آنان را تضعيف کند.

   رئيس دانشگاه با اشاره به اين مهم که بسيج همواره بايد بزرگ بماند، يادآور شد:  دانشجوي بسيجي  تراز جمهوري اسلامي، بايد مايه آرامش ديگر دانشجويان در کلاس و مايه شانيت اخلاقي و ارزشي و بالا رفتن سطح کلاس دانشگاه  باشند.

   دکتر علي اکبري با قدرداني از بسيج اساتيد و دانشجويي دانشگاه ايلام در اجراي مسئوليت هاي محوله بيان داشت: بسيج دانشجويي دانشگاه ايلام توانسته است در رويدادهايي همانند راهيان نور نه تنها در استان بلکه در کشور بدرخشد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها