با موافقت معاون ریاست جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، دانشگاه ایلام بعنوان میزبان دومین کنفرانس بین المللی مقابله با گرد و غبار تعیبن گردید

خانه خبرها
با موافقت  معاون رياست  جمهور و رييس  سازمان حفاظت محيط زيست کشور، دانشگاه  ايلام بعنوان  ميزبان دومين  کنفرانس بين المللي مقابله با گرد و غبار  تعيبن گرديد

   دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه تأکيد کرد که دومين کنفرانس بين المللي  گرد و غبار در ارديبهشت  سال 1397 با حضور  دانشمندان بزرگ صاحب نظر جهان و به سه  زبان فارسي، عربي و انگليسي در  دانشگاه  ايلام  برگزار مي گردد.

    به گزارش روابط عمومي دانشگاه، اولين جلسه شوراي سياست گذاري دومين کنفرانس بين المللي گرد و غبار در دانشگاه ايلام با حضور مهندس مرواريد استاندار ايلام، دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه ايلام،  دکتر عسکري معاون توسعه منابع استانداري، دکتر مهديزاده معاون پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام و روساي سازمانهاي محيط زيست، هواشناسي، منابع طبيعي، جهاد کشاورزي و دانشگاه علوم پزشکي ايلام، صبح امروز در محل سالن جلسات استانداري برگزار گرديد.

   در اين جلسه ابتدا دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه ضمن قدرداني از حمايت هاي مهندس مرواريد استاندار محترم ايلام، به چگونگي روند کسب ميزباني دومين کنفرانس بين المللي گرد و غبار در دانشگاه ايلام اشاره کرد و اظهار داشت: در جريان سفر خانم دکتر ابتکار رياست محترم سازمان محيط زيست کشور به ايلام در سال 1395، موضوع برگزاري دومين کنفرانس بين المللي گرد و غبار در دانشگاه ايلام با هماهنگي مهندس مرواريد استاندار ايلام به ايشان ارائه گرديد، که در همان وقت دانشگاه هاي کشاورزي و منابع طبيعي رامين خوزستان و شهيد چمران اهواز  خواستار ميزباني اين کنفرانس شدند، اما در نهايت با ميزباني دانشگاه ايلام موافقت بعمل آمد و از دانشگاه هاي رامين و شهيد چمران خواسته شد که با دانشگاه ايلام  در اين زمينه همکاري نمايند.

   دکتر علي اکبري به اهداف برگزاري اين همايش اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاري اين کنفرانس اين است که با همفکري صاحب نظران ملي و بين المللي به يک راهکار  واحد براي مقابله با پديده گرد و غبار دست يابيم.

   رئيس دانشگاه تأکيد کرد: برگزاري اين کنفرانس در سطح بين المللي کاري بزرگ و سنگين است، که همکاري و همراهي استانداري و ديگر سازمانها و ادارات استان را مي طلبد و خوشبختانه مهندس مرواريد استاندار ايلام تاکنون همکاري خوبي در اين زمينه داشته اند و اميد داريم با کمک و همکاري که صورت خواهد گرفت، بتوانيم در سطح مطلوبي اين کنفرانس را برگزار نمائيم، تا ضمن تحقق اهداف برگزاري اين کنفرانس، گامي در جهت معرفي استان در سطح کشور و جهان برداريم.

   دکتر علي اکبري در ادامه به پي گيري مقدمات برگزاري اين کنفرانس پرداخت و بيان داشت: با همفکري و هماهنگي سازمان محيط زيست کشور تصميم گرفته شد که اين کنفرانس در هفتم ارديبهشت سال 1397 برگزار شود و  قرار شد که شوراي سياست گذاري اين همايش به رياست استاندار ايلام و با  حضور دانشگاه ايلام (بعنوان مجري برگزاري کنفرانس)، سازمان محيط زيست استان، سازمان جهاد کشاورزي، سازمان هواشناسي، سازمان جنگلها و مراتع  و دانشگاه علوم پزشکي ايلام  تشکيل گردد، که امروز اولين جلسه آن برگزار مي گردد.

 رئيس دانشگاه افزود: براي برگزاري اين کنفرانس دو دبير اجرايي و علمي تعيين خواهد شد و فراخوان مقالات در شهريور ماه انجام خواهد گرفت، که آخرين فرصت ارسال مقالات به اين کنفرانس 30 دي ماه خواهد بود و در بهمن و اسفند داوري انجام خواهد شد و 11 فروردين آخرين روز ثبت نام در اين کنفرانس است.

   دکتر علي اکبري در ادامه با اشاره به بين المللي بودن اين همايش گفت: براي برگزاري مطلوب اين کنفرانس 10 تن از بهترين اساتيد صاحب نظر پديده گرد و غبار در جهان شناسايي شده اند و مکاتباتي با آنها صورت گرفته است تا زمينه حضور آنها در اين کنفرانس فراهم گردد. همچنين در تلاش هستيم تا اساتيد صاحب نظر در اين زمنيه را از افريقا، چين، کشورهاي خاورميانه، آمريکا و استراليا به اين همايش دعوت شوند.

  رئيس دانشگاه افزود: در جريان دو سفري که هيأت دانشگاه ايلام  در سال جاري به کشور عراق داشت، با مذاکرات و رايزني هايي که انجام شد؛ دانشگاه هاي الواسط، التقنيه، سليمانيه، حلبچه، پلي تکنيک سليمانيه و گرميان حمايت جدي و ويژه خود را از برگزاري اين کنفرانس اعلام کرده اند.

   در ادامه اين جلسه دکتر مهديزاده معاون پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام به مقدمات برگزاري اين کنفرانس در دانشگاه پرداخت و اظهار داشت: پايگاه اطلاع رساني اين کنفرانس طراحي گرديده و مکاتباتي با دانشمندان صاحب نام در زمينه گرد و غبار انجام گرفته و ما تلاش داريم تا افراد صانظر را از نقاط مختلف جهان به اين کنفرانس دعوت نمائيم، تا خروجي خوبي از اين کنفرانس داشته باشيم.

   در ادامه اين جلسه حاضرين به بيان ديدگاه ها و  نظرات خود پرداختند و پيشنهاداتي براي برگزاري اين کنفرانس حول محور: ضرورت حضور وزارت نيرو در شوراي سياست گذاري کنفرانس، استفاده از تجربيات برگزاري اولين کنفرانس در اين زمينه، حضور گسترده صاحب نظران جهاني اين پديده و چاپ مقالات در مجلات معتبر کشوري و جهاني را  ارائه کردند.

   در پايان اين جلسه مهندس مرواريد استاندار ايلام با تشکر از زحمات دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه ايلام و ديگر همکاران ايشان براي پي گيري مقدمات برگزاري اين کنفرانس، ابراز اميدواري کرد که برگزاري اين کنفرانس براي استان مايه خير و برکت شود و خواستار همکاري و کمک گسترده سازمانها و ادارات استان به دانشگاه ايلام در اين زمينه شد و بر حمايت کامل استانداري براي ارائه کمکهاي لازم تأکيد کرد.

 

 

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها