نامه مشترک رئیس دانشگاه و بسیج دانشجویی دانشگاه به دبیرکل سازمان ملل درباره جنایات دولت میانمار علیه مسلمانان این کشور

خانه خبرها
نامه مشترک رئيس دانشگاه و بسيج دانشجويي دانشگاه  به دبيرکل سازمان ملل درباره جنايات دولت ميانمار عليه مسلمانان اين کشور

دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه و بسيج دانشجويي دانشگاه، در نامه اي خطاب به دبيرگل سازمان ملل، ضمن محوميت شديد جنايات وحشيانه و غيرانساني دولت ميانمار و بوداييان افراطي عليه مسلمانان  مظلوم کشور ميانمار، خواستار ورود سازمان ملل در اين زمينه براي پايان دادن به اين جنايات شدند.

بسم الله الرحمن الرحيم

جناب آقاي آنتونيو گوترش

دبير کل محترم سازمان ملل متحد

با عرض سلام و وقت بخير

     لازم دانستيم نکاتي در خصوص  جنايات اخير عليه مردم مسلمان روهينگيا در ميانمار را خدمت جنابعالي متذکر شويم.

جناب آقاي دبير کل

    مسلمانان ميانمار در چند سال گذشته تحت ظلم وستم وحشيانه و غيرانساني دولت ميانمار و بوداييان افراطي، قرار گرفته اند و روز به روز بر شدت اين جنايت دهشتناک و ناجوانمردانه افزوده مي شود.

    به آتش کشيدن منازل و مساجد مسلمانان، قتل و غارت مردم و تجاوز به زنان و دختران  مسلمان موجب برانگيخته شدن خشم و نفرت مسلمانان و جريحه دار شدن، احساسات آزادگان جهان فارغ از  دين، نژاد، رنگ و مذهب گرديده است. تصاوير منتشر شده از سوزاندن کودکان و به خاک و خون کشيدن آنان وحشت انگيز و غير قابل باور است.

    در گزارشي به نقل از منابع محلي آمار کشته شدگان جنايت اخير 800  نفر اعلام شده است و طبق گزارش آژانس پناهندگان سازمان ملل حدود 290 هزار نفر در دو هفته گذشته از خشونت هاي دولت ميانمار به  بنگلادش گريخته اند.

    بايد گفت  گستردگي  جنايت سازماندهي شده عليه مسلمانان، علي خصوص  جنايت اخير در ميانمار  بي سابقه بوده است و اين در حالي است، که خبر آن از سوي کشورها و رسانه هاي غربي بايکوت مي شود و  چندان به آن پرداخته نمي شود. رسانه هايي که گاهي  براي آزردگي خاطر يک حيوان،  زمين و زمان را به هم مي ريزند؛ ولي در برابر کشتار وحشيانه مسلمانان  خود را به تغافل زده اند و سکوت اختيار کرده اند و در عين حال از حقوق بشر و عواطف انساني دم  مي زنند. 

جناب آقاي آنتونيو گوترش

    اگر به اعلاميه جهاني حقوق بشر نگاهي بيندازيم خواهيم ديد، که تقريبا هيچ يک از مواد اعلاميه در ميانمار رعايت نمي شود.  براي مثال در ماده سوم  اعلاميه جهاني حقوق بشر آمده است که­: «هر کس حق زندگي، آزادي و امنيت شخصي دارد» و در ماده پنجم آمده است که: «هيچکس را نمي توان تحت شکنجه يا مجازات يا رفتاري قرارداد، که ظالمانه و يا برخلاف انسانيت و شئون بشري و يا موهن است». و در ماده پانزدهم که: «هر کس حق دارد، که داراي تابعيت باشد و هيچکس را نمي توان خودسرانه از تابعيت خود يا از حق تغيير تابعيت محروم کرد».

    به طور آشکار و مبرهن ديده مي شود، که اعلاميه جهاني حقوق بشر در ميانمار توسط دولت و بوداييان افراطي به سخره گرفته شده است.

جناب آقاي آنتونيو گوترش

     از جنابعالي استدعا داريم، که با توجه  به اعلاميه جهاني حقوق بشر، باتوجه به وظايف و اختياراتي که بر عهده داريد و همچنين باتوجه به ابزارهايي که به موجب  فصول پنجم، ششم و هفتم منشور ملل متحد در اختيار  شوراي امنيت سازمان ملل قرارداده شده است، با تشکيل جلسه و بررسي جنايات عليه مسلمانان، به طور ويژه در مسئله کشتار وحشيانه مسلمانان ميانمار ورود کرده و اقدامات قاطع  جهت برآورده شدن خواسته هاي زير در دستور کار قرار داده شود.

1- فراهم شدن شرايط جهت رساندن امکانات اوليه زندگي به ساکنان روهينگيا و آوارگان.

2-تأمين امنيت جاني مسلمانان ساکن در روهينگيا.

 3- به رسميت شناختن تابعيت مسلمانان روهينگيا توسط دولت.

4-احترام به حقوق مادي و معنوي و آزادي  مسلمانان همچون ساير  اديان و مذاهب.

5- شناسايي و محاکمه عاملان  جنايات اخير .

6- فراهم آوردن شرايط لازم جهت بازگشت آوارگان به وطن خويش.

7-بهبود وضعيت معيشت و شرايط کار در روهينگيا.  

 

والسلام علي من التبع الهدي

با تشکر و سپاس فراوان

از جانب:

 رياست دانشگاه ايلام

بسيج دانشجويي دانشگاه ايلام

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها