رئیس دانشگاه در افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید: دغدغه اصلی دین داران باید پاسخ دادن به مسائل جدید روز و تبیین اسلام ناب محمدی (ص)باشد

خانه خبرها
رئيس دانشگاه در افتتاحيه طرح ضيافت انديشه اساتيد: دغدغه اصلي دين داران بايد پاسخ دادن به مسائل جديد روز و تبيين اسلام ناب محمدي (ص)باشد

دکتر علي اکبري تأکيد کرد: بايد از منتسب کردن دين به يک جناح يا گروه خاص سياسي پرهيز شود و دغدغه اصلي دين داران بايد پاسخ دادن به مسائل جديد روز و تبيين اسلام ناب محمدي (ص)باشد.

   به گزارش روابط عمومي دانشگاه، مراسم افتتاحيه طرح ضيافت انديشه اساتيد با حضور دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه، دکتر عدالتي معاون دانشجويي، دکتر شيرخاني معاون فرهنگي، حجت الاسلام هاشمي معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، دکتر علي محمدي دبير هم انديشي اساتيد، دکتر اسلامي مدرس طرح ضيافت انديشه و اساتيد شرکت کننده، عصر روز دوشنبه 96/06/13 در محل سالن فرزانگان دانشگاه برگزار گرديد.  

    دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه با ابراز خرسندي از حضور در اين مراسم و تشکر از  زحمات بانيان برگزاري طرح ضيافت انديشه اساتيد، اظهار داشت: غايت ما در دانشگاه اين است، که اساتيد  دانشگاه افرادي عالم و متدين باشند، يعني کسي که داراي تخصص است و داراي جايگاه علمي است، انتظار اين است که فردي متدين باشد.

   رئيس دانشگاه افزود: وجود نهاد نمايندگي  در دانشگاه به اين دليل است که در کنار فعاليت هاي علمي که بايد به صورت جدي انجام شود، در تعميق باورها و مباني ديني و مذهبي نيز بکوشيم و با دو بال علم و دين جامعه را پيش ببريم.

    دکتر علي اکبري اضافه کرد: در طرح ضيافت انديشه بايد به جوهره ي اصيل دين پرداخته شود، تا بتواند به شبهاتي که در دين بوجود آمده است پاسخ گويد.

   رئيس دانشگاه با اشاره به اين موضوع که در بدنه مديريتي کشور نيز دو گروه هستند که خود را به دين آويزان کرده اند، تأکيد کرد: همه اساتيد نيز از يک تفکر و منش خاص پيروي نمي کنند، لذا از منتسب کردن دين به يک جناح يا گروه خاص سياسي پرهيز شود.

   دکتر علي اکبري پرداختن و اولويت دادن به اصل دين در برنامه هاي فرهنگي و ديني را ضروري دانست و گفت: بايد دغدغه اصلي دين داران،  پاسخ دادن به مسائل جديد روز و تبيين اسلام ناب محمدي (ص)باشد.

    رئيس دانشگاه با تاکيد بر اينکه اساتيد سرمايه هاي اصلي دانشگاه مي باشند، بيان کرد: اساتيد در بستر  چنين برنامه هايي بايد علاوه بر حفظ حرفه معلمي، با بکار گيري اخلاق حرفه اي، به الگوهاي عملي براي دانشجويان دانشگاه تبديل شوند، که اگر اين امر تحقق يابد، هدف اصلي ما تحقق يافته است.

    در ابتداي مراسم دکتر علي محمدي دبير هم انديشي اساتيد، با خيرمقدم به رئيس دانشگاه، و  حاضرين در اين مراسم اظهار داشت: طرح ضيافت انديشه اساتيد در سال 1391 در راستاي تحقق منويات مقام معظم رهبري مدظله العالي به همت نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري راه اندازي گرديد، که نتايج خوبي را به همراه داشته است و امسال ششمين دوره اين طرح با حضور 25 نفر از اعضاي هيأت علمي در دانشگاه ايلام برگزار مي گردد.

    دکتر علي محمدي با بيان اينکه 13سال است، که مراکز هم انديشي در دفاتر نهاد رهبري تأسيس شده و در پي تحقق مطالبات مقام معظم رهبري در دانشگاه ها است، اضافه کرد: هدف از اين طرح پرورش اساتيد مولد و مؤثر در حوزه هاي مختلف سياسي، فرهنگي و معرفت افزايي، در جهت ايفاي هرچه بهتر اين نقش در جامعه است.

  دبير هم انديشي ضيافت اساتيد دانشگاه، افزود: حضور اساتيد در کلاس هاي اين طرح در جهت ارتقاء سطح علمي، معرفتي  و کسب تعهد لازم  و بالا بردن سطح نگراني آنها نسبت به مسائل و آينده کشور بسيار مثمر ثمر خواهد بود.

   دکتر علي محمدي تأکيد کرد: استادي که دغدغه لازم را نسبت به مسائل مهم کشور ندارد، نمي تواند در تحقق اهداف مورد نظر نظام مؤثر باشد.

    در ادامه اين مراسم دکتر اسلامي عضو هيأت علمي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي، با ابراز خرسندي به جهت حضور در ايلام و اين دانشگاه ،به همکاري صميمانه مسئولين نهاد نمايندگي و مسئولين دانشگاه ايلام اشاره کرد و اظهار داشت: تشکر ويژه دارم از دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه که وقت گذاشتند و در اين مراسم حضور يافتند و  اميد دارم که اين نوع همکاري تداوم يابد تا به نتايج پرباري منتج شود.

  در پايان مراسم حجت الاسلام هاشمي معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه در سخنان کوتاهي با تشکر از حمايت هاي دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه در برگزاري طرح ضيافت انديشه و خير مقدم به اعضاي شرکت کننده در اين طرح، ابراز اميدواري کرد که برگزاري اين طرح مايه خير و برکت براي اساتيد شود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها