مدیر امور پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام: 82 مقاله توسط دبیرخانه دومین همایش بین المللی گرد و غبار دریافت شده است

خانه خبرها
مدير امور پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام: 82 مقاله توسط دبيرخانه دومين همايش بين المللي گرد و غبار دريافت شده است

82 مقاله توسط دبيرخانه دومين همايش بين المللي گرد و غبار دريافت شده است، که از اين تعداد 70 مقاله از داخل کشور و 12 مقاله مربوط به خارج کشور است. خوشبختانه مقالات دريافت شده ازتوزيع خوبي برخوردار بوده و تقريبا از سراسر کشور شامل دانشگاه­ها، سازمان­ها و ادارات مختلف مي­باشند.

   به گزارش روابط عمومي دانشگاه، دکتر مسعود بازگير، مدير امور پژوهش و فناوري دانشگاه، در خصوص برگزاري دومين همايش بين المللي گرد و غبار، که قرار است 5 تا 7 ارديبهشت ماه سال آينده در دانشگاه برگزار شود، اظهار داشت: دومين کنفرانس بين المللي گرد و غبار با مشارکت دانشگاه ايلام، سازمان حفاظت محيط‌ زيست کشور، وزارت شکور - استانداري ايلام، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي (دانشگاه علوم پزشکي ايلام)، وزارت جهاد کشاورزي - سازمان جهاد کشاورزي ايلام، سازمان هواشناسي کشور، سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور و دفتر همکاري­هاي علمي بين المللي وزارت علوم، در سه محور اصلي: عوامل پيدايش و گسترش پديده گرد و غبار، پيامدهاي ناشي از گرد و غبار و راهکارهاي مقابله با پديده گرد و غبار و با هدف فراهم‌ سازي فرصت تبادل تجربه بين محققان ايراني و ساير کشورهاي جهان در  دانشگاه ايلام برگزار مي‌گردد، که اميد است برگزاري اين همايش بين‌المللي فرصت خوبي براي محققين و کارشناسان داخلي و ساير نقاط دنيا، به منظور ارائه نقطه نظرات، دانش فني و تبادل اطلاعات در زمينه ‌هاي مختلف مرتبط با پديده گرد و غبار باشد.

مدير امور پژوهش و فناوري دانشگاه، در زمينه مقالات ارسال شده به دبيرخانه همايش، بيان داشت: ضمن تشکر از جناب آقاي دکتر علي اکبري رياست محترم دانشگاه و جناب آقاي دکتر مهدي­زاده معاون محترم پژوهش و فناوري، به­خاطر اهتمام جدي در برگزاري اين همايش، خوشبختانه امور مرتبط با برگزاري اين همايش بر اساس برنامه در حال انجام است و تاکنون 82 مقاله علمي و پژوهشي، توسط دبيرخانه همايش دريافت شده، که از اين تعداد 70 مقاله از ايران و 12 مقاله  مربوط به خارج از کشور است.

دکتر بازگير، افزود: نظر به اينکه تقاضاهاي مکرري از داخل و خارج کشور براي تمديد زمان دريافت مقالات وجود داشت، مهلت ارسال مقالات تا پايان روز شنبه  12 اسفند ماه 1396 تمديد شد.

دبير همايش اضافه کرد: در اين همايش 8 نفر از بهترين دانشمندان و صاحب نظران پديده گرد و غبار از ايران و ساير کشورهاي عراق، چين، پاکستان، استراليا و آمريکا به ايراد سخنراني خواهند پرداخت و نظرات و پيشنهادت خود را ارائه خواهند نمود.

دکتر بازگير تأکيد کرد: با توجه به اينکه يکي از کانون­هاي اصلي گرد و غبار از کشور عراق است مشارکت کشور عراق و بخصوص دانشگاه­هاي اين کشور در اين زمينه ضروري است، در اين راستا با تأکيد رياست محترم دانشگاه و  با رايزني ها و پي گيري هاي انجام شده، خوشبختانه مشارکت 7 دانشگاه  کشور عراق در اين همايش قطعي است. اين امر مي تواند زمينه برانگيختن حساسيت و در اولويت قرارگرفتن اين پديده در کشور عراق را فراهم نمايد، چرا که به علت جنگ، بحران هاي داخلي و تهاجم داعش، متأسفانه پديده گرد و غبار در عراق در اولويت اصلي نبوده و با برگزاري اين همايش دولتمردان عراقي با مسئوليت بيشتري به اين موضوع مهم به پردازند.

  مدير امور پژوهش و فناوري دانشگاه، افزود: از ويژگي ­هاي ديگر اين همايش برگزاري پنل تخصصي و علمي توسط سازمان تحقيقات، آموزش کشاورزي و ترويج است که با توافق رياست محترم دانشگاه و معاون محترم وزارت جهاد کشاورزي صورت گرفته است. اين پنل تخصصي با شرکت  بيش از 100 نفر از افراد متخصص در زمينه گرد و غبار بوده و با برگزاري کارگاهها و نشست­هاي علمي برگزار مي گردد که موضوع اصلي آن بررسي و ارائه تجربيات موفق انجام شده در زمينه مديريت و مهار پديده گرد و غبار در سراسر کشور خواهد بود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها