نشست شورای استانی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و هیأت رئیسه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استان در دانشگاه

خانه خبرها
نشست شوراي استاني دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري و هيأت رئيسه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي استان در دانشگاه

نشست شوراي استاني دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري و هيأت رئيسه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي استان با حضور حجت الاسلام لطفي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام در دانشگاه برگزار گرديد.

  به گزارش روابط عمومي دانشگاه، نشست شوراي استاني دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري و هيأت رئيسه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي استان، با حضور حجت الاسلام لطفي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام، دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه و دکتر غياثي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي استان و دانشگاه ايلام، عصر روز سه شنبه 97/1/21 در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

   در اين نشست، ابتدا دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه ايلام، با تبريک سال نو و خير مقدم به نماينده ولي فقيه در استان و ميهمانان حاضر در اين نشست، تأکيد کرد: متأسفانه در کشور ما رقيب سازي هاي مختلف صورت مي گيرد، که اين امر منشأ اختلاف و تضاد گرديده  و باعت هدر رفتن فرصت ها و خسارت به کشور مي گردد، اما اينجانب با کمال افتخاراعلام مي کنم، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي استان به همراه نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري، با پذيرش اينکه هر کدام ماموريت کاري متفاوتي دارند، اختلاف و رقابت را کنار گذاشتيم و با حسن تفاهم و تعامل، به برادري رسيديم و نمود آن در اجراي برنامه ها و نشست هاي مشترکي است، که برگزار مي شود و اين امر تجربه ارزشمند و نويد بخشي است، که بر خود لازم مي دانم از تدابير و همراهي دکتر غياثي، مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي استان تقدير نمايم.

    رئيس دانشگاه، افزود: معضلات و مشکلات کشور با اختلاف و تضاد حل نمي شود، بلکه براي حل آنان کشور نيازمند همراهي و همدلي همگان در قالب سليقه ها و نظرات متفاوت هستيم، تا از تمام ظرفيت موجود براي پيشبرد اهداف طراحي شده استفاده نمايئم.

  دکتر علي اکبري، تصريح کرد: راهکار نهاد علم براي توسعه استان ،استفاده از تمام ظرفيت هاي موجود  و همراهي همگان است، که در صورت تحقق اين امر، مي توان مشکلات و چالش هاي موجود را پايان داد.

   در ادامه اين مراسم، حجت الاسلام دکتر غياثي، مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي استان و دانشگاه ايلام، با تبريک سال نو و با تشکر از حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام به خاطر حضور در اين نشست، تأکيد کرد: خوشبختانه همگرايي و همدلي خوبي مابين روساي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي استان شکل گرفته، که نمود آن در جلسه امروز و نشست هاي مشابه قابل مشاهده است و تمامي اين عزيزان التزام و اهتمام جدي به حفظ ارزش هاي اسلامي و انقلابي دارند.

  دکتر غياثي، با اشاره به تصويب سند اسلامي شدن دانشگاه ها و طرح تمدن نوين اسلامي، بيان داشت: لازمه تحقق اين دو طرح، همکاري بيشتر و بهتر دانشگاه ها و نهاد نمايندگي است، تا با اهتمام بيشتر در حوزه هاي تربيتي و معنوي زمينه رسيدن به دانشگاه اسلامي مورد مطالبه نظام فراهم گردد.

  در ادامه اين نشست، حجت الاسلام لطفي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام، با ابراز خرسندي از برگزاري اين نشست و فضاي حاکم بر آن، به اهميت و جايگاه ماه رجب در روايات پرداخت و تأکيد کرد حوزويان و دانشگاهيان براي نيل به مقامات معنوي، که زمينه ساز پيشرفت هاي علمي است، بايد از برکات و فيوضات سه ماه رجب، شعبان و رمضان نهايت استفاده را ببرند و در کنار پژوهش و کار اداري به خودسازي هم بپردازند.

  نماينده ولي فقيه در استان، تأکيد کرد: حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري مدظله العالي تأکيد ويژه اي بر وحدت و همدلي تمام اقشار جامعه و بخصوص در حوزه مديريت داشته اند، تا اهداف عالي نظام محقق گردد و خواسته هاي مردم تأمين گردد.

   حجت الاسلام لطفي، افزود: وحدت و همدلي مابين حوزويان و دانشگاهيان به عنوان ارکان شکل گيري و استمرار انقلاب اسلامي، دستاوردهاي درخشاني داشته است و موجب شده ايران در قله هاي رفيع علمي قرار گرفته و پيشرفت هاي علمي امروز يکي از مولفه هاي اقتدار نظام اسلامي است، که موجب يأس و نارضايتي دشمنان اين ملت گرديده است.

  نماينده ولي فقيه در استان، اضافه کرد: نمود پيشرفت هاي علمي در بحث هسته اي قابل مشاهده است، که عليرغم محدويت ها و تحريم ها، ايران اسلامي امروز در رديف کشورهاي پيشرفته قرار دارد و  در اينجا ياد و خاطره شهداي گرانقدر هسته اي را گرامي مي دارم.

   حجت الاسلام لطفي، تأکيد کرد: در استان ايلام تفاهم و تعامل بسيار مناسبي مابين دانشگاه ها و موسات آموزش عالي و نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري وجود دارد، که بر خود لازم مي دانم از اهتمام دکتر علي اکبري و دکتر غياثي در اين زمينه تقدير و تشکر نمايم.

  نماينده ولي فقيه در استان، با تأکيد بر  اينکه بايد اين همدلي  به دانشجويان منتقل گردد، اظهار داشت: هم انديشي مورد تأکيد مقام معظم رهبري مي باشد و طولاني ترين جلسات معظم له با دانشجويان است و براي همين بايد جلسات و نشست هاي پرسش و پاسخ با دانشجويان برگزار گردد و اينجانب آمادگي دارم در اين جلسات حضور يابم.

 در اين نشست، همچنين روساي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي استان به بيان نظرات و ديگاه هاي خود پرداختند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها