دبیر علمی دومین همایش بین‌المللی گرد و غبار: هدف برگزاری این همایش انسجام بین‌المللی برای مقابله با ریشه ‌های پدیده گرد و غبار است

خانه خبرها

هدف برگزاري دومين همايش بين‌المللي گرد و غبار، انسجام بين‌المللي براي مقابله با ريشه‌هاي گرد  وغبار است

    به گزارش روابط عمومي دانشگاه، دکتر نورالدين رستمي، دبير علمي دومين همايش بين‌المللي گردوغبار، گفت: اين همايش با محوريت بررسي عوامل پيدايش و گسترش اين پديده، پيامدهاي ناشي از آن و راهکارهاي مقابله با پديده گرد و غبار 5 تا 7 ارديبهشت برگزار خواهد شد.

   دکتر رستمي، تأکيد کرد:  موضوع گرد و غبار موضوعي است، که نمي‌توان براي آن مرزبندي کرد، بلکه مسئله ‌اي بين‌ المللي است؛ که حل آن در گرو همدلي در سطح جهاني است.

   وي با بيان اينکه گرد و غبار دو منشاء طبيعي و انساني دارد، که هر چند منشاء طبيعي شايد در دسترس انسان نباشد، اما خود انسان وارد اين معادله شده و عوامل غيرطبيعي گرد و غبار را شکل داده است، تصريح کرد: اگر انسان بتواند تاثير منفي نداشته باشد مشکل گرد و غبار خيلي حاد نيست به اين مفهوم که موضوعاتي مانند ناامني و  جنگ، بر اين پديده موثر است و  با تعاملات سياسي مي‌ توان بسياري از مسائل را حل کرد.

    دبير علمي دومين همايش بين‌المللي گرد و غبار با تأکيد بر اينکه در موضوع ريزگردها بايد به دنبال درمان باشيم نه اقدام تسکيني از قبيل توزيع ماسک، گفت: ايجاد پوشش گياهي در صورتي موثر است که در منطقه برداشت انجام شود، ايران در منطقه رسوب‌گذاري قرار دارد و هر چه اقدام در اين منطقه صورت گيرد کارهاي تسکيني است.

  دکتر رستمي تصريح،  کرد: ترغيب عراق و انسجام بين‌المللي براي حل ريشه اي معضل گرد و غبار از اهداف اين همايش است و هدف ما اين است که از ريشه اين معضل از سرچشمه بخشکانيم، به همين دليل هم از مسئولان اجرايي عراق و هم از فعالان علمي اين کشور براي حضور در اين همايش دعوت شده است.

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها