انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه ایلام و پتروشیمی استان

خانه خبرها

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، در نشستي با حضور دکتر محمد علي‌اکبري، رئيس دانشگاه  ايلام و مهندس فرهاد دانشي ممقاني، مدير عامل پتروشيمي ايلام و معاونين ايشان تفاهم نامه همکاري امضاء شد.

رييس دانشگاه ايلام: پيشرفت استان در گرو  جامعه‌محور شدن آموزش‌ها و همکاري و همياري صنعت و دانشگاه است.

دکتر محمد علي‌اکبري، رئيس دانشگاه ايلام در ديدار با مدير عامل شرکت پتروشيمي ايلام ضمن تبريک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامي و مقارن شدن اين نشست با روزهاي پيروزي انقلاب وابراز خرسندي از شکل‌گيري مراودات علمي دانشگاه ايلام با دستگاه‌هاي اجرايي استان، اظهار کرد: دانشگاه ايلام با قدمتي 40 ساله و بهره‌گيري از حضور  200 عضو هيأت علمي به تربيت دانشجو مي‌پردازد و دانش‌‌آموختگان اين دانشگاه در سطوح عالي مشغول خدمت به جامعه هستند.

رييس دانشگاه ايلام ادامه داد: دانشگاه ايلام نماد آموزش عالي در استان است و اعضاي هيئت علمي دانشگاه در مرتبه‌هاي علمي استادياري، دانشياي و استادي مايلند علاوه بر حضور در کلاس درس تجربه‌هاي خود را در خدمت به مردم در قالب همکاري با دستگاه‌هاي اجرايي به کار گيرند و اين مهم را زکات علم خود مي‌دانند و مديريت دانشگاه هم آمادگي دارد تا با بسيج امکانات و استعدادها پيشگام ارتباط دانشگاه با صنعت باشد.

دکترعلي‌اکبري با اشاره به اينکه دو دانشکده علوم پايه و فني مهندسي دانشگاه ايلام مي‌تواند با بخش صنعت استان رابطه خاص برقرار کند، خاطرنشان کرد: در بحث آموزشي و پژوهشي مي‌توانيم توسعه علمي داشته باشيم تا هم دانشگاه و هم صنعت استان از آن بهره‌مند شوند.

وي ادامه داد: در بخش پژوهشي همکاران ما به عنوان صاحب‌نظر مي‌توانند خدمات خود را به صنعت استان ارائه کنند که يکي از برنامه‌هايي که در دانشگاه به جد پيگيري مي‌شود ارتباط با جامعه و هر بخش غيردانشگاهي است.

رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه اين دانشگاه نماينده وزارت علوم و ناظر بر همه دانشگاه‌هاي استان است، تصريح کرد: دانشگاه ايلام آماده‌ي هرگونه همکاري با همه‌ي دستگاه‌هاي اجرايي است.

دکتر علي‌اکبري پتروشيمي ايلام را مکاني مناسب براي کارآموزي دانشجويان عنوان کرد و گفت:  جامعه‌محور بودن آموزش‌ها عامل موفقيت و ترقي استان خواهد بود و صنعت بداند که دانشگاه مي‌تواند کمک کار صنعت باشد.

مهندس فرهاد دانشي ممقاني، مدير عامل پتروشيمي نيز در اين ديدار با اشاره به اينکه امروز عزت، اقتدار و سربلندي ما مرهون امام راحل(ره) و خون شهدا است اظهار کرد: يکي از بحث‌هاي مهمي که در کشور وجود دارد و پيشرفت‌هاي علمي در گرو آن و مورد تاکيد رهبر معظم انقلاب مي‌باشد اين است که بايد توان تبديل کردن علم به ثروت را داشته باشيم چرا که علمي که فقط در کتابخانه‌ها و روي قفسه‌ها بماند ارزشي نخواهد داشت و بايد گفت که قدرت کشورها امروز به وضعيت اقتصادي آنها بستگي دارد.

مدير عامل پتروشيمي ايلام يادآور شد: ما بايد بتوانيم ثروت آفرين باشيم چرا که استان ايلام استعدادها و پتانسيل‌هايي که دارد بي‌نظير است و دانشگاه نيز بايد با انجام کارهاي پژوهشي به رشد صنعت استان کمک کند.

دانشي ممقاني با بيان اينکه شناسايي استعدادها و ظرفيت‌ها بدون شک کشور را متحول خواهد کرد، گفت: گاز در استان ايلام نعمتي خدادادي است و استان مي‌تواند سومين قطب پتروشيمي کشور شود .

وي خاطرنشان کرد: در بخش آموزش و پژوهش بحثي که جذابيت دارد تسهيل کردن فرآيندها و رفع مشکلات موجود است، صنعت نفت و پتروشيمي استان ايلام جاي کار زيادي دارد و صنعت ما وابسته به نفت است چرا که منابع نفت و گاز فراواني داريم ولي متاسفانه هنوز محصولات را نيمه خام فروشي مي‌کنيم.

مدير عامل پتروشيمي ايلام با اشاره به اينکه خام فروشي ارزش افزوده را نصيب ساير کشورها مي‌کند، ابراز اميدواري کرد در کوتاه مدت بتوانيم فرآيند چرخه توليد را اصلاح کنيم چون در کشور مصرف انرژي در صنعت بسيار بالاست و توليد ما متناسب با مصرف انرژي نيست که دانشگاه مي‌تواند در اين زمينه کمک کار ما باشد.

مهندس دانشي‌ممقاني به رفع تحريم‌هاي ظالمانه از سوي غرب اشاره کرد و ادامه داد: با از بين رفتن تحريم‌ها فضا براي مذاکره با کشورهاي خارجي باز شده و مي‌توانيم همکاري‌هاي خوبي داشته باشيم چرا که در طول اين سال‌ها تا حدي از پيشرفت در اين بخش عقب مانده‌ايم.

وي مسايل زيست محيطي را از برنامه‌هاي مهم شرکت پتروشيمي در ايلام دانست و گفت : استان ايلام در سنوات آينده بدون شک به يکي از قطب‌هاي نفت و گاز کشور تبديل خواهد شد.

شايان ذکر است در پايان اين ديدار تفاهم‌نامه همکاري بين دانشگاه ايلام و شرکت پتروشيمي ايلام منعقد شد، اين تفاهم‌نامه در بخش‌هاي پژوهشي، آموزشي و ساير همکاري هاست که اجراي پروژه‌هاي تحقيقاتي و پژوهشي مورد نياز شرکت توسط دانشگاه، ايجاد بانک‌هاي اطلاعاتي از محققين و متخصصين فعال دانشگاهي در زمينه اجراي طرح‌هاي تحقيقاتي و پژوهشي، ايجاد شرايط براي فرصت‌هاي مطالعاتي و پژوهشي اساتيد و دانشجويان در شرکت، برگزاري همايش‌هاي علمي تحقيقاتي شرکت، استفاده متقابل از کتابخانه‌ها طبق مقررات و ضوابط، انجام مشاوره يا نظارت بر طرح‌هاي در دست اقدام شرکت، انجام بازديدهاي علمي متقابل، اجراي پايان‌نامه‌هاي تحصيلات تکميلي در زمينه‌هاي مورد نياز شرکت، تبادل آمار و اطلاعات از طريق پايگاه‌هاي اطلاعاتي مربوطه، استفاده از محققين و متخصصين فعال دانشگاه در راستاي فعال کردن واحدهاي تحقيق و توسعه در شرکت و استفاده از ساير امکانات تحخقيقاتي شامل آزمايشگاهي و کارگاهي متقابل بر اساس ضوابط از مفاد آن است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها