دکتر محمد علی‌اکبری: فعالیت‌های بسیج دانشجویی مبارک و اثرگذار است / داشتن تفکر عمیق و انتقادی ویژگی بارز قشر دانشجویی است

خانه خبرها

به گزارش روابط عمومي، اختتاميه اولين جشنواره علمي وفرهنگي بسيج دانشجويي استان به همت سازمان بسيج دانشجويي و با حضور رؤسا و معاونين دانشگاه ها و استقبال دانشجويان عزيز در دانشگاه ايلام برگراز شد.

دکتر محمد علي‌اکبري ، رئيس دانشگاه ايلام در سخناني ضمن خير مقدم به ميهمانان گرامي بيان نمود: جامعه دانشگاهي به مدد همکاري صميمانه و دلسوزانه تمامي رؤساي دانشگاه هاي استان از انسجام و همدلي بسيار بالايي برخوردار است.

وي گفت: هيچ مجلس دانشگاهي بدون دانشجويان رونق و صفايي ندارد و امروز در اين جمع گرد آمده ايم تا قدردان توانايي ها و تلاش هاي علمي و فرهنگي آنان باشيم.

دکتر محمد علي‌اکبري با اشاره به فعاليت هاي تأثير گذار بسيج دانشجويي در دانشگاه هاي ايلام، افزود: بسيج دانشجويي هر نوع فعاليتي انجام دهد مبارک و اثرگذار است، اما تلاش اين سازمان در راستاي افزايش سطح علمي و فرهنگي در دانشگاه ها نيز قابل تقدير است.

رئيس دانشگاه ايلام، با بيان اين موضوع که رشد و ارتقاء سطح علمي دانشگاه ها از تأکيدات مقام معظم رهبري است، بيان کرد: دانشجويان بسيجي ثابت کردند از لحاظ علمي نيز حرفي براي گفتن دارند.

دکتر محمد علي‌اکبري با بيان اينکه دانشجو بايد عالم و عاقل باشد، داشتن تفکر عميق و انتقادي را خصلت قشر دانشجو اعلام کرد و گفت: تنها جايي که غير از آنچه که مي شنود، معتقد است دانشگاه است، لذا دانشجويان بايد با خواندن و مطالعه و بالا بردن علم و آگاهي خويش تلاش کنند، عيوب را ببيند و در بالا بردن سعه صدر جامعه و همراهي و مدارا با مردم بيش از پيش موفق عمل نمايند.

رئيس دانشگاه ايلام، با بيان اينکه بايد قدرت و توانايي ها بسيج دانشجويي در زمينه علمي را برجسته نمود و بزرگ جلوه داد، بيان کرد: در نمايش و معرفي دانشجويان و فرهيختگاني که در اين جشنواره از توانمندي انان تجليل به عمل آمده است تلاش رؤساي دانشگاه ها و همکاري خوب انان حائز اهميت بوده است.

دکتر محمد علي‌اکبري با اشاره به انتخابات هفتم اسفند و حضور بسيار چشمگير مردم در صحنه، خاطرنشان کرد: در هفته گذشته سنگين ترين برنامه دانشگاه، در راستاي روشن گري و حضور حداکثري در پاي صندوق هاي رأي با موفقيت در اين مرکز آموزش عالي برگزار شد، وي افزود اينکه داوطلبان نمايندگي مجلس شوراي اسلامي توانستند رو در رو پاسخگوي قشر دانشجو و جوابگوي پرسش هاي آنان باشند از قدرت نظام اسلامي است.

رئيس دانشگاه ايلام، با بيان اينکه نتيجه انتخابات مثل همه دوره ها چند برنده اصلي داشت، افزود: نظام مقدس اسلامي که اين ظرفيت را دارد که افراد در منصب هاي مختلف در آن جابه جا شوند بدو ن آنکه خدشه ا ي به شاکله اصلي آن وارد آيد برنده اين انتخابات آن کسي که به مردم و ملت ايران حق رأي داد و آن را حق الناس اعلام کرد برنده اصلي اين انتخابات است، وي  برنده ديگر اين انتخابات را مردمي دانست که از اين حق الناس بدرستي استفاده کرده و رأي خود را مدني و آزاد اعلام کردند.

رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه اين مرکز آموزش عالي ازتمام تلاش خود براي حضور با شعور و حداکثري مردم در عرصه انتخابات استفاده نمود، اظهار داشت: هر وقت مردم حضوري پررنگ و اثر گذار در صحنه داشته اند و خالق حماسه شدند ماهم برنده بوديم و در دنيا حرفي براي گفتن داشتيم.

شايان ذکر است در پايان از نفرات برتر در بخش‌هاي مختلف اين جشنواره تقدير شد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها