آنچه که شخصیت شیخ نمر باقر النمر را تشکیل می دهد هویت گیری او از اندیشه های امام، راه امام، نهضت امام واهداف امام خمینی( ره ) بود

خانه خبرها
آنچه که شخصيت شيخ نمر باقر النمر را تشکيل مي دهد هويت گيري او از انديشه هاي امام، راه امام، نهضت امام واهداف امام خميني( ره ) بود

حجت السلام هاشمي در اعتراض به اعدام شيخ نمر گفت: اين عمل عربستان از نظر قانوني وحقوقي محکوم است و دولي که داعيه حقوق بشر را دارند و سازمان هاي جهاني مدافع حقوق ملت ها بايد به اين اقدام واکنش نشان دهند.

حجت السلام و المسلمين هاشمي،  معاون نهاد رهبري در دانشگاه ايلام درواکنش به اعدام شيخ نمر باقر النمر  بدست رژيم آل سعود  در گفتگويي با خبرنگار روابط عمومي  بيان داشت: انديشه حاکم بر حاکميت عربستان مبتني برانديشه هاي وهابيت است لذا با اين اقدام نفرت و انزجار همه شيعيان از سياست هاي خويش را فراهم کردند.

وي ضمن محکوميت اين اقدام بدور از انسانيت رژيم آل سعود، افزود:  قدرت هاي استکباري براي اجرايي کردن نقشه هاي شوم خود در دنياي اسلام توسط مبلغان و نيروهايي که در اين کشورها تربيت کرده اند و با حمايت هاي مالي که ازسوي  اين کشورها دريافت مي دارند استفاده مي کنند. لذا از زماني که آل سعود حکومت را در دست گرفته است همواره در پي اختلاف انگيزي، دامن زدن به تضعيف امت اسلامي و پياده کردن انديشه هاي شيطاني قدرت هاي بزرگ و ممانعت از انسجام امت اسلامي بوده است.

معاون نهاد رهبري دانشگاه ايلام گفت: آل سعود خط مقدم در گيري با جريانهاي مقاومت در کشورهاي اسلامي و يکي از موانع مهم پيش روي آزادي خواهي و بيداري اسلامي در کشورهاي اسلامي است.

وي ضمن بيان همکاري آل سعود با قدرتهاي استکباري و پشتيباني مالي اين حکام خود فروخته از استکبار جهاني، بيان داشت: عربستان و حاکميت موروثي آن، با حمايت از دولت هاي استکباري همواره صدمات زيادي را بر پيکره امت اسلامي وارد ساخته است.

حجت السلام هاشمي  با بيان اينکه اعدام اين عالم شيعي ضايعه اي دردناک براي امت اسلامي است، تصريح کرد: اين عمل عربستان از نظر قانوني وحقوقي محکوم است و دولت هايي که داعيه حقوق بشر را دارند و سازمان هاي جهاني  مدافع حقوق ملت ها بايد به اين اقدام واکنش نشان دهند.

عضو هيأت علمي دانشگاه ايلام در خصوص بيان اقدامات اين عالم شهيد اظهار داشت: آيت الله شيخ نمر باقرالنمرقبل از اين نيز در سال هاي 2006و2008 نيزتوسط حکومت آل سعود دستگير شده و همواره حرمت نهادن به نماد هاي دين وشعائر ديني و رفع مشکلات  مردم، وجود حداقل آزادي هاي مدني و حاکميت مردم بر سرنوشت خود واداره امور به دست مردم را خواستار بوده است.

حجت السلام هاشمي تصريح کرد: استکبار ستيزي ويژگي اصلي اين عالم شيعي بود و همواره اعتراض خود را نسبت به بازيچه بودن کشور عربستان و سلطه ايادي استکبار بر اين کشور مسلمان را که داعيه ي ام القري بودن جهان اسلام را دارد بيان نموده که مسلما حکومت عربستان هيچ کدام از اين مواضع را برنمي تافت و به همين بهانه حکم اعدام اين عالم را اجرايي نمود.

معاون نهاد رهبري دانشگاه ايلام، افزود: آنچه که شخصيت اين عالم را تشکيل مي دهد هويت گيري او از انديشه هاي امام، راه امام، نهضت امام واهداف امام خميني بود.

وي در خصوص ضرورت اتحاد عالم اسلام در خصوص اين اقدام بيان کرد: کشورها و رسانه هاي اسلامي و مردم مسلمان دنيا بايد اعتراض و انزجار خود را نسبت به اجراي اين حکم غير انساني خطاب به حکام آل سعود و سازمان هاي بين المللي به ظاهر حامي حقوق بشر اعلام نمايند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها