رییس دانشگاه ایلام: دینداری و عقلانیت دو ثمره‌ی بزرگ انقلاب اسلامی است

خانه خبرها
رييس دانشگاه ايلام: دينداري و عقلانيت دو ثمره‌ي بزرگ انقلاب اسلامي است

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، کميته دانشگاهيان ستاد دهه فجر استان ايلام با حضور رؤسا و مسئولين دانشگاه ها و مسئولين نهاد رهبري مراکز آموزش عالي در دانشگاه ايلام برگزار شد

دکتر محمد علي‌اکبري، رييس دانشگاه ايلام در کميته دانشگاهيان ستاد دهه فجر استان ايلام بيان داشت: از جامعه دانشگاهي و فرهيخته استان انتظار مي رود برنامه هاي دهه فجر را با رويکردهاي جديد و بروز اجرا کنند و به اين منظور تشکيل اتاق هاي فکر ضروري است.
وي با بيان اينکه دهه فجر يک نقطه عطف در تاريخ جمهوري اسلامي ايران است زيرا مسير حرکت نظام به سمت دينداري و عقلانيت تغيير کرد، اظهار نمود: اکنون زمان آن است که در خصوص مسير حرکت آينده کشور برنامه ريزي کنيم.
رئيس دانشگاه ايلام گفت: جامعه دانشگاهي استان از انسجام بسيار خوبي برخوردار است و مي توان با مشارکت و هم افزايي مجموعه دانشگاهي استان برنامه هاي وزين و مناسبي به صورت مشترک در ايام دهه فجر برگزار کرد.
علي اکبري افزود: بايد با مشارکت تمامي دانشجويان و اساتيد دانشگاه هاي استان، برنامه مشترک و وزين جشن پيروزي انقلاب اسلامي که در شان دهه فجر و دانشگاه هاي استان باشد، با حضور چهره هاي ملي و استاني برگزار شود.
رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه سهم استان ايلام از کاروان هاي دانشجويي راهيان نور متناسب با نقش اين استان در هشت سال جنگ تحميلي نيست، گفت: همه بايد تلاش کنند همانگونه که در بحث اربعين ايلام، به دروازه عتبات عاليات تبديل شده است، در زمينه راهيان نور نيز جايگاه استان تثبيت شود.
علي اکبري افزود: مردم اين استان در هشت سال دفاع مقدس نقش بسيار برجسته اي داشتند و يادمان ها و مناطق عملياتي بسياري مانند کله قندي، شرهاني، چنگوله و ميمک وجود دارد که نبايد به فراموشي سپرده شوند.
وي اظهار کرد: لازمه افزايش سهم استان از اردوهاي راهيان نور اين است که مسوولان استان در زمينه فراهم کردن زيرساخت ها و زمينه هاي حضور راهيان نور در استان اهتمام داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمين غلامرضا غياثي، سرپرست نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام نيز در اين نشست گفت: اجراي برنامه هاي دهه فجر بايد از قالب سنتي و کليشه اي خارج شده و وارد عرصه هاي رسانه هاي مجازي و صوتي تصويري شود.
دکتر غياثي افزود: دهه فجر شکرانه نعمت خداوند در اعطاي انقلاب اسلامي و استقلال و آزادي به ملت ايران است و اين شکرانه بايد به گونه اي برگزار شود که حق مطلب ادا شود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها