رهبرانقلاب سال 94 را سال «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» نامیدند

خانه خبرها
رهبرانقلاب سال 94 را سال «دولت و ملت، همدلي و هم‌زباني» ناميدند

به گزارش روابط عمومي  به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري،حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي بمناسبت آغاز سال 1394 هجري شمسي، با تبريک سال نو و نوروز به ملت ايران و همه ملتهايي که نوروز را گرامي مي‌دارند، سال جديد را سال «دولت و ملت، همدلي و هم‌زباني» نامگذاري کردند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تقارن آغاز سال جديد با ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها خاطرنشان کردند: ارادت ملت ما به خاندان پيغمبر و دخت گرامي پيامبر اعظم(ص) اقتضائاتي دارد که يقيناً مردم اين اقتضائات را رعايت خواهند کرد و اميد است سال جديد از برکات فاطمي سرشار و برخوردار باشد و ياد آن بزرگوار تأثيرات عميق و ماندگار خود را در زندگي مردم ما بگذارد.
ايشان در نگاه اجمالي به مسائل سال 1394، همکاري‌هاي گسترده دولت و ملت را ضروري برشمردند و تأکيد کردند: براي تحقق شعار سال 94 يعني «دولت و ملت، همدلي و همزباني»، بايد هر دو کفه اين شعار يعني ملت عزيز، بزرگ، شجاع، بصير، دانا و با همت ايران و همچنين دولت خدمتگزار، به يکديگر اعتماد، و صميمانه با هم همکاري کنند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي به آرزوهاي فراروي ملت ايران در سال جديد اشاره کردند و گفتند: «پيشرفت اقتصادي»، «اقتدار و عزت منطقه‌اي و بين‌المللي»، «جهش‌هاي علمي به‌معناي واقعي»، «عدالت قضايي و اقتصادي» و از همه مهمتر، «ايمان و معنويت» آرزوهاي بزرگي هستند که در اين سال براي ملت ايران داريم و البته همه‌ي اين خواسته‌ها و آرزوها نيز دست يافتني است و خارج از ظرفيت عظيم ملت ايران و سياستهاي نظام نيست.
رهبر انقلاب در ادامه، تحقق اين آرزوهاي بزرگ را مشروط به همکاري، همدلي و صميميت دوسويه دولت و ملت خواندند و افزودند: دولت، کارگزار ملت، و ملت کارفرماي دولت است، و هر چه همکاري دولت و ملت بيشتر باشد، کارها بهتر پيش خواهد رفت، بنابراين هم دولت بايد واقعاً ملت را قبول داشته باشد و ارزش، اهميت و تواناييهاي مردم را به‌درستي بپذيرد، و هم ملت بايد به معناي واقعي کلمه به دولت اعتماد کند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي در ارزيابي کيفيت تحقق شعار سال 1393، سال قبل را همراه با چالشها و پيشرفتهايي براي کشور دانستند و گفتند: شعار «عزم ملي و مديريت جهادي» با توجه به همين چالشها براي سال 93 انتخاب شد و ملت ما نيز همت و عزم راسخ خود را هم در تحمل برخي مشکلات و هم حضور در مناسبت‌هاي مهم از جمله راهپيمايي‌هاي 22 بهمن و روز قدس و راهپيمايي عظيم اربعين نشان دادند.
ايشان، همچنين با اشاره به تحقق مديريت جهادي در برخي بخشها نيز خاطرنشان کردند: هر جا مديريت جهادي بروز داشت، پيشرفتها نيز آشکار بود، ضمن اينکه عزم ملي و مديريت جهادي مخصوص سال 93 نيست، بلکه براي امسال و همه سالهاي پيش رو، مورد نياز ملت عزيز ايران است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها