برگزاری مراسم تکریم از آقای دکتر صحرایی و معارفه آقای دکتر علی اکبری

خانه خبرها

 « به کزارش خبر نگار روابط عمومي » مراسم تکريم از آقاي دکتر صحرايي سرپرست قبلي و معارفه آقاي دکتر علي اکبري سرپرست جديد دانشگاه ايلام با حضور آقاي دکتر صديقي معاون محترم وزير علوم، تحقيقات و فناوري، استاندار محترم، روساي مراکز آموزش عالي، مديران کل استان، اساتيد، دانشجويان و کارکنان چهارشنبه 13 اسفند ماه در سالن آيت الله حيدري دانشگاه برگزار گرديد.

 

 مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي ايلام ضمن تسليت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه ( س ) گفت: رسالت همه ‌ي ما به عنوان اعضاي دانشگاه اين است که به کارهاي بزرگ بينديشيم.

 حجت‌الاسلام‌ و المسلمين شمس‌اله سراج در مراسم تکريم و معارفه‌ ي سرپرستان دانشگاه ايلام، اظهار کرد: هيچ کدام از روساي دانشگاه‌ها با هر طرز فکري به چيزي جز تعالي دانشگاه نمي‌انديشند و رسالت همه‌ي ما به عنوان اعضاي دانشگاه اين است که به کارهاي بزرگ بينديشيم.

وي با تاکيد بر اينکه وزارت علوم بايد به دانشگاه‌هاي بزرگ تکيه و به دانشگاه‌هاي کوچک رسيدگي کند تا به اعتلاي مدنظر وزارت علوم و نظام جمهوري اسلامي برسيم، گفت: مديريت ارشد استان بايد در حوزه اعتبارات به دانشگاه توجه کند و وزارت علوم هم بايد به دانشگاه‌هايي مانند ايلام نگاه ويژه داشته باشد.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري از زحمات آقاي دکتر صحرايي قدرداني و براي آقاي دکتر علي ‌اکبري آرزوي توفيق کرد. 

  سپس مهندس محمدرضا مرواريد استاندارمحترم استان  در مراسم تکريم و معارفه‌ ي سرپرستان قديم و جديد  دانشگاه‌ ضمن با تسليت به مناسبت شهادت حضرت صديقه کبري ( س ) قدرداني از زحمات دکتر صحرايي رسالت دکتر علي ‌اکبري رييس جديد دانشگاه را خطير دانست و اظهار کرد: دانشگاه بايد مغز متفکر استان باشد و به دستگاه‌هاي اجرايي خوراک بدهند اما اين موضوع مغفول مانده است و اگر حرکتي انجام گرفته است فردي بوده است نه بر اساس يک برنامه‌ريزي منسجم.

وي تأکيد کرد: سرپرست جديد دانشگاه بايد در رفع اين نقيصه کوشا باشند چون در زمينه‌هاي عمراني، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي نياز به نظرات دانشگاهيان به‌شدت احساس مي‌شود و اگر اساتيد ما مشارکت‌جو باشند اين روحيه به دانشجويان هم سرايت خواهد کرد و دانشگاه‌ها از انفعال بيرون خواهند آمد.

استاندار ايلام با بيان اينکه دانشگاهيان بايد براي حل مسائل فرهنگي و اجتماعي گام بردارند، ادامه داد: هم‌اکنون فضاي دانشگاه فضاي طرح مسائل استان و انديشيدن راه چاره براي آن‌ها نيست.

در ادامه دکتر رضا صحرايي، سرپرست سابق دانشگاه ايلام ضمن تسليت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا ( س ) اظهار کرد: در طول 9 ماه و 15 روز با وجود همه‌ي حاشيه‌هايي که وزارت علوم داشت از توسعه زيرساخت‌هاي دانشگاه غفلت نشد و براي اولين بار در تاريخ دانشگاه 2 ميليارد تومان از آقاي قلم‌چي خير محترم کشور جذب و در نهايت کتابخانه مرکزي دانشگاه افتتاح شد.

وي ادامه داد: در حوزه اداري و مالي، کارهاي اصلاحي بزرگي صورت گرفت که نتيجه‌ ي آن رشد 30 درصدي درآمد اختصاصي دانشگاه در سال بود.

دکتر صحرايي برگزاري جشنواره قرآن کريم دانشجويان پسر سراسر کشور در دانشگاه ايلام و نيز برگزاري جشنواره‌هاي ورزشي درون دانشگاهي و برگزاري يادواره شهداي دانشجوي استان را از جمله برنامه‌هاي فرهنگي اجرا شده عنوان کرد. 

دکتر مجتبي صديقي معاون محترم وزير علوم، تحقيقات و فناوري و رييس سازمان امور دانشجويان در مراسم تکريم و معارفه سرپرستان قديم و جديد دانشگاه ايلام با تسليت شهادت حضرت فاطمه زهرا ( س ) اظهار کرد: وزارت علوم در 15 ماه اخير با فراز و نشيب‌هاي زيادي مواجه بود و شايد يکي از تبعات آن، جابجايي سرپرستان در دانشگاه ايلام است که البته در دولت و وزارت علوم يک مسير و يک هدف طي مي‌شود و بايد گفت که مسير يکسان است ولي شرايط و سليقه‌ها متفاوت هستند.

رييس سازمان امور دانشجويان اضافه کرد: فردي بار سنگين مسئوليتي را زمين مي‌گذارد و فرد ديگر که سابقه‌اي در مديريت اين دانشگاه در سنوات گذشته دارد رياست اين دانشگاه را برعهده خواهد گرفت که بايد تلاش مضاعفي داشته باشد.

معاون محترم وزيرعلوم با اشاره به اينکه دوره سرپرست پيشين دانشگاه ايلام محدود ولي منشاء خير و برکت بود، تصريح کرد: دوران سرپرستي موقت است مگر اينکه رسمي و قطعي شود که براي دکتر صحرايي، سرپرست پيشين دانشگاه ايلام موقت بود که البته در ديدارم با وزير علوم گفتيم که از وي در بخش هاي ديگر استفاده خواهد شد و فردي قديمي و آشنا کار را ادامه خواهد داد که نيازي به معرفي ندارد و با داشتن تجربه‌هاي گرانبهاي وي، آينده‌اي روشن براي دانشگاه قابل تصور است.

دکتر صديقي خاطر نشان کرد: وجه مشترک من و دکتر علي‌ اکبريبازگشت به مسئوليتي است که ده سال پيش بر عهده داشته‌ايم که اميدواريم به پشتوانه تجربيات گذشته و تلاش همکاران در اعتلاي دانشگاه‌ها نقش‌آفريني کنيم.

وي با بيان اينکه به دانشگاه‌هاي جوان‌تر نسبت به ساير دانشگاه‌ها توجه بيشتر خواهد شد، عنوان کرد: دانشگاه‌هاي جوان نيز حمايت خواهند شد اگر چه دانشگاه ايلام خيلي هم جوان نيست.

معاون محترم وزير علوم، تحقيقات و فناوري ادامه داد: اميدواريم در دوران مسئوليتمان بتوانيم دانشگاه ايلام را که در حوادث انقلاب و دفاع مقدس بي تأثير نبوده و حق مضاعفي دارد را حمايت کنيم.

رييس سازمان امور دانشجويان وزارت علوم يادآور شد: ما در شرايطي هستيم که کميت آموزشي رشد زيادي داشته و تعداد دانشجوي ما را به بيش از 4 ميليون نفر رسانده است و بايد گفت که بعضي از توسعه‌هاي آموزش عالي در سنوات گذشته غير هدفمند بوده و بايد اصلاح شود چرا که الان زمان کيفيت‌بخشي به آموزش عالي کشور است.

دکتر صديقي رسالت آموزش عالي را پرداختن به وظيفه ملي، بين‌المللي و منطقه‌اي دانشگاه‌ها اعلام نمود و عنوان کرد: دانشگاه ايلام بايد بيشتر به مباحث منطقه‌اي بپردازد تا رسالتش را به درستي محقق کند.

وي اظهار کرد: خيل عظيم دانشجويان تحصيلات تکميلي و پايان نامه‌ها بايد در راستاي توسعه استان باشد و توجه به زيرساخت ‌ها و مشکلات منطقه بايد مد نظر دانشگاه قرار گيرد و بين‌المللي شدن دانشگاه از اهداف اين دوره است که کشور همسايه، عراق براي استان و دانشگاه ايلام فرصت بسيار مغتنمي است تا دانشجويان عراقي جذب شوند.

رييس سازمان امور دانشجويان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در خطاب به مديريت جديد دانشگاه ايلام فرمود: جذب دانشجوي خارجي در اين دانشگاه بايد در رأس برنامه‌ها قرار گيرد و هر چقدر دانشجو خارجي جذب کنيد درصدي را به شما به عنوان بورسيه خواهيم داد .

دکتر صديقي تصريح کرد: در محيط سالم دانشگاه افزايش اختيارات دانشگاه در برنامه‌ها قرار دارد و تصميم‌گيري‌هاي کلان در وزارتخانه انجام خواهند شد و ايجاد فضاي با نشاط دانشجويي جزء اهداف وزارت علوم است.

وي در باره حضور سليقه‌هاي مختلف سياسي و برپايي کرسي‌هاي آزاد انديشي در دانشگاه‌ ها عنوان کرد: مشکلات اعتباري کشور در سال آينده جدي است چرا که کاهش قيمت نفت را داريم و دانشگاه ها بايد با سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي منسجم‌تر کار کرده و به درستي حرکت کنند که اين مهم نيازمند برنامه‌ريزي از سوي دانشگاه‌ها است.

معاون محترم وزير علوم، روزمرگي را آفت کار در دانشگاه‌ها دانست و گفت: در جذب هيئت علمي در دانشگاه ايلام ما مشکلاتي داريم که بعضي از فضا‌ها غير هدفمند ايجاد شده‌اند و بايد متناسب با امکانات دانشگاه ايجاد تعهد کنند که البته بورسيه‌ها ي اعلام نياز شده ي دانشگاه ايلام با قدوقواره دانشگاه همخواني ندارد.

 

دکترمحمدعلي اکبري سرپرست جديد دانشگاه ايلام با عرض تسليت شهادت حضرت فاطمه زهرا ( س ) و خير مقدم به حضار سخنان خود را اينچنين آغازنمود: اتفاق امروز، جابجايي دو برادر، همفکر و رفيق است که براي تغيير و تحول در دانشگاه حرکت خود را شروع کرده اند.

ايشان در ادامه بيان داشت: خوشحالم از اينکه الان بزرگاني هستند که قبلا در کنار من نبوده‌اند ولي الان حضور دارند و من از وجود دو نفر از روساي قبلي دانشگاه يعني دکترعلي محمدي ودکتر صحرايي بهره مند هستم که از وجود پربرکتشان براي پيشرفت دانشگاه استفاده خواهم کرد. وي افزود: اتفاقي که افتاده حاصل همراهي و همکاري و ابراز نظر مثبت پايين، متوسط و بالا بوده است و بايد گفت در مرحله اول دانشجويان و دانشگاهيان و بعد از آنها مديريت ‌ارشد استان و نماينده محترم ولي ‌فقيه در استان و در سطح بالاتري برادر ارجمندم آقاي دکتر فرهادي، وزير محترم علوم، تحقيقات و فناوري بوده و به بنده اعتماد کردند و اين براي من سرمايه ‌اي بزرگ است که اميدوارم حافظ آن باشم.

سرپرست جديد دانشگاه ايلام با اشاره به اينکه آمدنم همراه با انتظارات بيشتري است، اضافه کرد: وظيفه دارم سياست‌هاي دولت تدبير و اميد و وزير علوم را در اين حوزه اجرا کنم.  ما در اين مسير با برنامه شروع کرديم و براي ادامه مسير آماده هستيم.

آقاي دکتر علي ‌اکبري با اعلام اينکه دانشگاه را به جايگاه و ماموريت اصلي آن باز مي‌گردانيم، عنوان کرد: ماموريت اصلي دانشگاه توسعه و ترويج علوم، تحقيقات و فناوري است و بايد بگويم دانشگاه گرانيگاه فرهنگي و علمي استان خواهد شد و ارتقاء سطح علمي دانشگاه و علم در استان در رأس برنامه‌ ها قرار دارد.

وي يادآور شد: دانشجويان دليل اصلي بودن ما هستند و به عنوان سرمايه ‌هاي اصلي دانشگاه به رسميت شناخته و نظرشان لحاظ مي‌شود و در عرصه فرهنگ، تنوع و پذيرش سلايق مقبول نظام از اولويت‌هاي کاري ما است.

سرپرست جديد دانشگاه ايلام با اشاره به اينکه در عرصه مديريت مشاور علمي، فرهنگي، اجتماعي و فناوري همه دستگاه‌ هاي اجرايي استان خواهيم بود و براي اجراي برنامه‌ هاي دو و يا چند جانبه آماده‌ايم، گفت: دانشگاه را ايلامي خواهيم کرد و در عرصه مديريت دانشگاه از همه نظرات استفاده خواهم کرد و همه نظرات را خواهم شنيد ولي بايد بگويم دانشگاه يک رييس خواهد داشت و بايد فراموش نکنم که بار ديگر براي خداحافظي خواهم آمد.

دکتر علي ‌اکبري در پايان اين مراسم خطاب به آقاي دکتر صديقي، نماينده وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: ديگر وقت آن فرا رسيده که از نيروي‌هاي تحصيلکرده ايلامي در بدنه وزارتخانه استفاده شود.

 

در پايان اين مراسم  با اهداء لوح تقدير و تشکر وزير محترم علوم از زحمات دکتر رضا صحرايي سرپرست پيشين دانشگاه ايلام تقدير بعمل آمد و حکم ابلاغ سرپرستي استاد دکتر محمد علي‌اکبري به عنوان سرپرست جديد دانشگاه ايلام به ايشان تقديم شد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها