برسر مصالح ملی کسی معامله نمی کند- اطاعت از قانون،عامل ایجاد وحدت است

خانه خبرها
برسر مصالح ملي کسي معامله نمي کند-  اطاعت از قانون،عامل ايجاد وحدت است

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام گفت:همه بايد بدانند که برسر مصالح ملي کسي معامله نمي کند و همه ي ملت پاي اين قضيه ايستاده اند، چه تحريم شود چه نشود عزت مردم نبايد مورد معامله قرار بگيرد.

به گزارش روابط عمومي، حجت الاسلام “شمس الله سراج”مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام در گفتگويي با خبرنگار ايلام رصد، درمورد ويژگي امسال که سال همدلي و همزباني ملت و دولت اعلام شده گفت: شايد پيش بيني حضرت آقا در اين نامگذاري با توجه به مسئله هسته اي و مذاکرات ايران با ?+? وقضاياي ديگر بي تاثير نبوده است و آينده نگري ايشان در اين خصوص، از عواملي است که امسال را به «دولت و ملت همدلي و همزباني» نامگذاري کردند.

وي در خصوص نتايج حاصله از بيانيه لوزان و فرمايشات مقام معظم رهبري در اين خصوص اظهار داشت:  توجه به دو مسئله در اين زمينه لازم و ضروري است يکي اينکه فعلا يک بيانيه و بعبارتي يک توافق نامه موقت سياسي است و چيزي ندارد که انسان را خوش حال کند يا غمگين، و ديگراينکه مهم اين است که در تيرماه چه خواهد شد.

 

 وحدت ملت و دولت عامل همه پيروزي ها و موفقيت هاي انقلاب است

 حجت الاسلام سراج افزود: در طول شکل گيري نظام اسلامي يک اصل بسيار مهم که حضرت امام به آن تاکيد ويژه داشتند اصل وحدت کلمه بود و انقلاب و نظام هرجا که توانست پيروزي و موفقيتي به دست آورد، زماني بوده است که همه اعضاي خانه ي ملت و دولت توانستند يک حرف و يک کلمه را ادا کنند.

وي در خصوص توصيه به اصل وحدت کلمه در بحث هسته اي اظهار کرد: فارغ از بحث نتايج توافق نامه که مثبت است يا منفي اگر همه ي گروه ها و دسته جات يک صدا روي منافع ملي متمرکز شده و از آن دفاع کنند، موفقيت از آن ايران خواهد بود و اين نباشد که گروهي خود را صاحب ايران بدانند و به ديگران به چشم نامحرم بنگرند، که در اين صورت ضرر خواهيم کرد.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام خاطرنشان کرد: در جريانات اخير و مذاکرات هسته اي اينکه رهبري فرمودند خواص را حداقل در جريان مذاکرات بگذاريد شايد از فکر آنها هم بشود استفاده کرد و تيم را قوي کرد معنايش همين است.

 

قضيه هسته اي يک قضيه ملي است و با غيرت و ابهت ايران سروکار دارد

دکتر سراج تصريح کرد: آنچه که در جلسات کاري بادردمندان نظام و متخصصان و کساني که دغدغه نظام را دارند و صاحب نظرند اگردر ميان گذاشته شود چه بسا راهکارهاي جالب تر و بهتري نصيب ايران مي شود چون قضيه هسته اي يک قضيه ملي است و با غيرت و ابهت ايران سروکار دارد.

 

همه بايد بدانند که برسر مصالح ملي کسي معامله نمي کند

 وي در ادامه گفت: در واقع يکي از پارامترهاي ابهت و اقتدار ايران حق هسته اي است و کسي حق ندارد ابهت ملت را بشکند اگر بخواهيم بين اسم امسال که وحدت و همزباني است با مسئله هسته اي به نوعي گره بزنيم معنايش اين است که حداقل در اين مسئله از جمهوري اسلامي ايران يک صدا بيرون برود و آن صداي عدم معامله برسر مصالح ملي است.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام خاطرنشان کرد: همه بايد بدانند که برسر مصالح ملي کسي معامله نمي کند و همه ي ملت پاي اين قضيه ايستاده اند، چه تحريم شود چه نشود عزت مردم نبايد مورد معامله قرار بگيرد.

وي از ملزومات شکل گيري اين وحدت را عمل به قانون دانست و بيان کرد:  اگر همه دولت و گروه هاي سياسي به آنچه که قانون است به نحو مساوي عمل کنند، چه قانون گذار؛ چه مجري قانون و چه مردم؛ به قوانين مصوب جمهوري اسلامي تن دهند خيلي ازمشکلات کشور که در اثر قانون گريزي و دور زدن قانون وبدعمل کردن به قانون و تفسير بدقانون بروز مي کند از بين خواهند رفت.

 

اولين اصل ايجاد وحدت، عمل به قانون است/همه در برابر قانون مساوي اند

 حجت الاسلام سراج با بيان اينکه اولين اصل ايجاد وحدت، عمل به قانون است تصريح کرد: اين نباشد هرجا قانوني به نفع گروه سياسي باشد آن قانون بلد شود و اگر به ضرر يک گروه سياسي خاص شد آن قانون بايکوت شود، همه در برابر قانون مساوي اند.

وي اصل دوم در ايجاد وحدت را راستگويي بيان کرد و گفت: مي بايست به آنچه که وعده داده شده به مردم عمل شود زيرا مردم ناظرند و مي بينند، بنابراين خيلي بي انصافي است چيزي گفته شود و فکر کنند که مردم متوجه نيستند مردم شايد حرف نزنند اما خوب حواسشان هست چي به آنها گفته شده و چي مي خواهند؛ لذا اصل راستگويي بايد در همه ي دولت ها مخصوصا اين دولت نمود داشته باشد.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام افزود: . اصل ديگردر ايجاد همدلي و وحدت اين است که مردم را از خود جدا ندانسته و آنها را محرم هاي انقلاب بدانيم، چيزي که امام خميني بارها مي فرمود ما چيز مخفي از مردم نداريم و البته منظور اين نيست که مردم وارد ريزمباحث کلان کشور شوند وظيفه مردم هم اين نيست؛ معناي اين حرف اين است که اصول کلي سياست هاي اجرايي را به مردم بگوييم تا آنها نيزحمايت هميشگي خود را نسبت به نظام و انقلاب حفظ کنند.

 

سال 94 سال رويدادهاي سخت و سرنوشت ساز ايران اسلامي است

 وي با اشاره به اين نکته که سال ?? به احتمال زياد سال کارهاي سخت براي ملت ايران خواهد بود بيان کرد: اين رويدادها و اتفاقات را هم  در عرصه بين المللي و منطقه اي و هم درعرصه ي داخلي با توافق نهايي مذاکرات در تيرماه وبحث انتخابات مجلس خبرگان و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي است که لزوم وحدت مردم و مسئولين در رسيدن به اهداف نظام در اين خصوص بسيار مهم خواهد بود.

 حجت الاسلام سراج با بيان اين نکته که مذاکرات هسته اي ميدان آزموني براي هردو طرف است يادآور شد: حداقل برد ما در اين توافق اين است که ثابت کرديم آنچه که داريم طبق قانون آژانس بين المللي انرژي اتمي است و چيز مخفي نداريم.

 وي در ادامه افزود: مسائل کشورهاي همسايه ما به منافع ملي ما گره خورده است و سال پرکاري براي کشور و نظام خواهد بود که اگر وحدتي در بين نباشد نمي توان به شکل مناسب وارد عرصه ها شد.

مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام با اشاره به اينکه قضيه هسته اي مال همه ي نظام است اظهار داشت: اگر امريکا تحريم ها را لغو نکند همان روز بعداز توافق غني سازي ما به ?? درصد مي رسد و اين را هم مجلس وضع کرده است پس بايد منتظر باشيم طرف مقابل مثل شطرنج چه مهره اي را انتخاب خواهد کرد.

وي با بيان اينکه در بحث وحدت و همدلي بيشتر دولت مورد خطاب است تصريح کرد: مردم همواره گوش بزنگ رهبري بوده و هرآنچه از آنان خواسته شده انجام داده اند لذا دولت است که بايد رفاه و معيشت مردم را مدنظر داشته و بحث تورم رابيشتر جدي بگيرد و در بحث اقتصاد مقاومتي به مردم اعتماد کند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها