قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان در صد وبیست و هفتمین کمیسیون دائمی شورای عالی عتف بررسی شد

خانه خبرها
قانون حمايت از شرکت هاي دانش بنيان در صد وبيست و هفتمين کميسيون دائمي شوراي عالي عتف بررسي شد

« به گزارش خبرنگار روابط عمومي » آقاي دکتر وحيد احمدي معاون پژوهش و فناوري وزير علوم در صد وبيست و هفتمين کميسيون دائمي شوراي عالي عتف در جمع خبرنگاران گفت: در اين جلسه چند مسئله مطرح شد که يکي از آنها درخصوص تصميم گيري درباره نحوه عضويت اشخاص حقيقي منتخب کميسيون هاي تخصصي بود.
دکتراحمدي ادامه داد: در اين جلسه مقرر شد کميسيون ها رزومه افرادي را که سه ماه پيش از طريق فراخوان ما معرفي شده بودند با استناد به آيين نامه هايي که بايد تعدادي از آنها در رشته هاي سياست گذاري و تعدادي معرفي شده از سوي انجمن هاي علمي و قطب هاي علمي باشند و نيز تعدادي هم افراد صاحبنظر در حوزه کميسيون هاي تخصصي باشند ، دوباره بررسي کنند.
وي ادامه داد: سپس نتايج بررسي کميسيون ها به کميسيون هماهنگي منتقل و بعد در کميسيون دائمي شوراي عالي عتف مورد راي گيري قرار مي گيرد.
معاون پژوهش و فناوري وزير علوم گفت: در اين جلسه گزارشي از سوي دبيرخانه شوراي عالي عتف تهيه شده بود که تاکيد بر اين دارد که دستگاه هاي اجرايي عضوبايد همه همکاري کنند تا بتوانيم وظايف قانوني را به صورت يک مجتمع اجرايي کنيم.
دکتراحمدي گفت: در جلسه بعدي کميسيون دائمي شوراي عالي عتف نيز مکانيزم تفصيلي نحوه نظارت و مديريت دبيرخانه شوراي عالي عتف مطرح مي شود.
معاون پژوهش و فناوري وزير علوم از ديگر موضوعات مطرح شده در اين کميسيون به تغييرات و اصلاحاتي که در آيين نامه اجراي قانون شرکت هاي دانش بنيان مطرح شده اشاره کرد و گفت :قانون اجرايي قانون حمايت از شرکت هاي دانش بنيان را شوراي عالي عتف بايد تاييد کند و از طريق شوراي عالي عتف به هيات دولت ارجاع شود.
وي ادامه داد: يکي از اين اصلاحات درخصوص کارگروه صدور و تشخيص مصاديق و صدور مجوز براي شرکت هاي دانش بنيان بود.
دکتراحمدي گفت: طبق آيين نامه تنظيم شده اين کارگروه اکنون در معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري فعاليت مي کند اما با توافق ميان وزارت علوم و معاونت علمي فناوري رياست جمهوري اصلاحاتي پيش بيني شده که اين کارگروه زيرنظر دبيرخانه شوراي عتف و شوراي عالي عتف فعاليت کند.
معاون پژوهش و فناوري وزير علوم خاطرنشان کرد: يکسري تغييرات هم باز به تاييد کارگروه مشترک ميان وزارت علوم و معاونت و فناوري براي هماهنگ سازي فعاليت ها و جلوگيري از اختلاف نظر و موازي کاري ميان وزارت علوم و معاون علمي و فناوري تهيه شده که به امضاي وزير علوم و معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري رسيده است.
دکتراحمدي از ديگر اصلاحات مطرح شده در صدو بيست و هفتمين جلسه کميسيون دائمي عالي شوراي عالي عتف که در آيين نامه قانون اجرايي حمايت از شرکت هاي دانش بنيان آمده است به تغييرات صندوق نوآوري و شکوفايي اشاره کرد و گفت: اين تغييرات از طريق هيئت امناي صندوق نوآوري و شکوفايي مطرح شده و در اين جلسه نظر کلي بر اين بود که اين تغييرات بايد به شوراي عالي عتف ارجاع شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خوداز برگزاري  جلسه شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري (عتف) در دفتر معاون اول رييس جمهوردر اوايل هفته آينده خبر داد و گفت : اين جلسه با حضور وزراي علوم، تحقيقات و فناوري، بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، نفت، صنعت ، معدن و تجارت، نيرو، دفاع، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزي، ارتباطات و فناوري اطلاعات، راه و شهرسازي و معاون علمي و فناوري رياست جمهوري برگزار مي شود.
دکتر احمدي در ادامه گفت: همچنين معاون برنامه ريزي و راهبردي رياست جمهوري، رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها، رييس بانک مرکزي، روساي فرهنگستان علوم، فرهنگستان علوم پزشکي، فرهنگستان هنر و فرهنگستان ادبيات و روساي دانشگاه ها از ديگر اعضاي شرکت کننده در جلسه شوراي عالي عتف هستند. 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها