مراسم آغاز بکار پروژه های عمرانی دانشگاه برگزار شد

خانه خبرها
مراسم آغاز بکار پروژه هاي عمراني دانشگاه برگزار شد

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، مراسم آغاز بکار پروژه‌هاي عمراني دانشگاه با حضور آقاي مهندس مرواريد، استاندار محترم ايلام و معاونين ايشان، آقاي عمران علي محمدي، نماينده محترم مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي، آقاي دکتر علي‌اکبري، رئيس محترم دانشگاه ايلام، رؤساي دانشگاه‌ها و  اعضاي هيأت علمي و کارکنان دانشگاه ايلام برگزار شد.

 

رييس دانشگاه ايلام: آموزش، پژوهش، فرهنگ و فضاي فيزيکي دانشگاه بايد به صورت متوازن و همه جانبه توسعه پيدا کند.

رييس دانشگاه ايلام در ابتداي اين مراسم گفت: آموزش، پژوهش، فرهنگ و فضاي فيزيکي دانشگاه بايد به صورت متوازن و همه جانبه توسعه پيدا کند. به همين منظور و با کمک و مساعدت استاندار ايلام، عمليات اجرايي دو پروژه مهم شامل فاز اول توسعه و تکميل تاسيسات زيربنايي (راه‌هاي دسترسي) و توسعه دانشکده علوم انساني در اين دانشگاه آغاز شده است.
وي در ادامه افزود: در حال حاضر سه دانشکده الهيات، علوم پايه و ادبيات و علوم انساني در يک مکان قرار گرفته است و تلاش مي‌شود فضاي فيزيکي مناسب براي هر کدام از اين دانشکده‌ها به صورت جداگانه احداث شود.
وي اظهار کرد: براي احداث دانشکده جديد با شش هزار مترمربع مساحت بيش از 20 ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است که با تکميل آن، مجموعه فضاهاي کاربردي دانشگاه افزايش خواهد يافت.
دکتر علي‌اکبري گفت: براي اجراي فاز اول توسعه و تکميل راه‌هاي دسترسي دانشگاه نيز به طول 5/5 کيلومتر، 31 ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است. احداث اين مجموعه راه‌ها در چهار مسير اصلي، ارتباطات مناسب و آساني را براي تردد دانشجويان، کارکنان و اعضاي هيات علمي در محوطه دانشگاه ايجاد مي‌کند.

استاندار ايلام: دانشگاه ايلام در همه زمينه‌ها راه خود را پيدا کرده است

مهندس محمدرضا مرواريد، استاندار ايلام سخنان خود را در مراسم آغاز بکار پروژه‌هاي عمراني دانشگاه ايلام با اين جمله شروع کرد: اين دانشگاه همانطور که قطب علمي و فني استان است، بايد از نظر فضا و محيط دانشگاهي نيز به قطب استان تبديل شود.
وي با بيان اينکه دانشگاه ايلام در همه زمينه‌ها راه خود را پيدا کرده است، ادامه داد: خوشبختانه توسعه و پيشرفت دانشگاه در دوره مديريت کنوني شتاب بيشتري پيدا کرده است. و آمادگي لازم براي کمک به بهبود وضعيت فضاي فيزيکي و محوطه اطراف مجموعه دانشگاه‌هاي استان از طريق اعتبارهاي استاني وجود دارد.
مرواريد افزود: بايد مشکل زمين مورد نياز دانشگاه‌هاي استان براي انجام طرح‌هاي عمراني، زيربنايي، فرهنگي و آموزشي با همکاري تمام دانشگاه‌ها حل شود.
وي با بيان اينکه احداث پارک خطي در دو طرف جاده منتهي به مجموعه دانشگاه‌هاي ايلام در بلوار پژوهش در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: ساماندهي اين مسير با توجه به موقعيت و چشم انداز بسيار خوب علاوه بر استفاده دانشجويان به محلي براي جلب گردشگران نيز تبديل خواهد شد.

نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي: پروژه‌هاي نيمه تمام دانشگاه با مساعدت مسوولان استان تکميل شده و به نتيجه برسد.

عمران علي‌محمدي، نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم ابراز اميدواري کرد که پروژه‌هاي نيمه تمام و بر زمين ماند? دانشگاه با کمک و مساعدت مسئولان استان تکميل شده و به نتيجه برسد.
عمران علي محمدي گفت: با پيگيري استاندار و معاونان وي اعتبارات مناسبي براي تکميل طرح‌ها و توسعه دانشگاه در نظر گرفته شده است.

د نياز دانشگاه‌هاي استان براي انجام طرح‌هاي عمراني، زيربنايي، فرهنگي و آموزشي با همکاري تمام دانشگاه‌ها حل شود.
وي با بيان اينکه احداث پارک خطي در دو طرف جاده منتهي به مجموعه دانشگاه‌هاي ايلام در بلوار پژوهش در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: ساماندهي اين مسير با توجه به موقعيت و چشم انداز بسيار خوب علاوه بر استفاده دانشجويان به محلي براي جلب گردشگران نيز تبديل خواهد شد.

وي ادامه داد: دانشگاه بايد در تمامي زمينه ها روند پيشرفت و توسعه را دنبال کند و روزي برسد که حتي يک مترمربع فضاي بياباني و راکد در دانشگاه وجود نداشته باشد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها