فرهاد فتاحی دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری منطقه 5 کشور شد

خانه خبرها

انتخابات دبير شوراي هماهنگي روابط عمومي دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشي و فناوري منطقه 5 کشور به ميزباني دانشگاه ايلام برگزر شد.

به گزارش روابط عمومي، دکتر رضازاده در نشست انتخاب دبير شوراي هماهنگي روابط عمومي دانشگاه‌ها و مراکز پژوهش و فناوري منطقه 5 کشور اظهار کرد: در هر مسئوليتي براي موفق شدن و تعالي يافتن نيازمند نگاه دوباره و دقيق به خود و اطرافمان هستيم تا بتوانيم نقاط قوت و ضعف کار خود را تشخيص دهيم و نقاط قوت را تقويت کنيم.

مشاور رييس و مدير حوزه رياست دانشگاه ايلام گفت: روابط عمومي دانشگاه‌ها بايد به آن درجه‌اي از توانايي برسند که همگام با تغييرات مدام جهاني در عرصه تکنولوژي و ارتباطات، نقش خود را براي ايفاي نقشي مؤثر در جامعه اي دانا محور مهيا کنند و مسيري هموار براي رجوع شهروندان باشند.

وي با بيان اينکه در جهان امروز تکنولوژي و فرآورده‌هاي آن ما را احاطه کرده است، تصريح کرد: بايد خود را براي شرايطي به شدت متغير آماده کنيم و ملزومات حرفه‌اي شدن را فراهم و براي خود دغدغه‌هاي جديد ايجاد کنيم.

مدير حوزه رياست دانشگاه ايلام با تأکيد بر اينکه بايد با به‌روز کردن اطلاعات و تقويت «تفکر انتقادي» در راه رسيدن به اهداف حرفه‌اي گام برداريم، تصريح کرد: سم مهلک روابط عمومي‌‎ها افتادن در چاه ويل روزمرگي است ، اينکه به فعاليت هاي جاري خو کنند و از شناسايي زمين جديد بازي خود غافل شوند. پس بايد با خلق ايده‌هاي جديد با مشکلات هماوردي کنند و بتوانند با جوهره‌ي فکري و اراده‌ي معطوف به ساختن، پيچيده‌گي‌ها را بفهمند و حل کنند.

رضازاده نشر الکترونيک، فعال کردن پورتال‌ روابط عمومي دانشگاه و استفاده از تمام ظرفيت‌ها براي برقراري ارتباط با جامعه‌ي هدف و حتي ارتباط با شهروندان به‌نحوي‌که دانشگاه محل رجوع جامعه شود را ازجمله روش‌هاي اعتلاي جايگاه روابط عمومي دانشگاه‌ها دانست.

معاون مديرکل روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با تاکيد بر اينکه نبايد نگاه به روابط عمومي مناسبتي و تشريفاتي باشد، گفت: ديگر مديران روابط عمومي بايد با مجهز شدن به سواد رسانه‌اي به سمت نظام جامع اطلاع‌رساني به‌روز و کارآمد حرکت کنند.

دکتر اسماعيل بايبوردي در جلسه انتخاب دبير شوراي هماهنگي روابط عمومي دانشگاه‌ها و مراکز پژوهش و فناوري منطقه 5 کشور در دانشگاه ايلام، اظهار کرد: شغل روابط عمومي آن‌هم در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و مديران و کارشناسان اين حوزه به‌عنوان ناقلان دانايي و آگاهي بايد به کار خود اعتقاد داشته باشند.

وي با بيان اينکه مسئول روابط عمومي بايد در گام اول معتقد باشد آگاهي حق مردم است، تصريح کرد: مدير و کارشناسان روابط عمومي بايد بدانند که نبايد با هر زبان و ادبياتي صحبت کنند بلکه ادبيات آنان همواره وحدت‌آفرين و آرامش‌بخش باشد.

معاون مديرکل روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري تأکيد کرد: اکنون در هيچ جاي دنيا از روابط عمومي نمي‌پرسند بر خبرنويسي، تهيه گزارش، نوشتن جوابيه و تکذيبيه احاطه داريد، بلکه اصل داشتن سواد رسانه‌اي و خبري، سياسي، اجتماعي، روان‌شناسي و حقوقي و سواد فناوري اطلاعات است.

بايبوردي بابيان اينکه وجود بيش از 2 هزار و 600 دانشگاه و موسسه‌ي آموزش عالي، بيش از 70 هزار عضو هيئت‌علمي، بيش از 4 ميليون دانشجو، 154 قطب علمي، 348 انجمن علمي،1109 نشريه‌ي علمي پژوهشي،36 پارک علم و فناوري، 156 مرکز رشد و 4 هزار و 400 مرکز دانش‌بنيان رسالت سنگيني را فراروي روابط عمومي‌هاي وابسته به وزارت‌خانه قرار داده است، تأکيد کرد: با روابط عمومي سنتي نمي‌توان نقش اطلاع‌رساني در دنياي امروز را ايفا کرد.

وي روابط عمومي الکترونيک را نياز امروز روابط عمومي‌ها به‌طورکلي و خصوصاً روابط عمومي‌هاي دانشگاه‌ها و مراکز آموزش علمي دانست و تصريح کرد: شوراي هماهنگي روابط عمومي‌ها نيازمند وقت گذاشتن و تشکيل اتاق فکر هستند و اعضا بايد هرکدام روابط عمومي را خانه‌ي خود بدانند و براي اعتلاي آن گام بردارند.

معاون مديرکل روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري استقرار کارشناس آنلاين، بارگذاري توليدات علمي و ايده‌ها در شبکه‌هاي اجتماعي، برگزاري تورهاي رسانه‌اي بين مناطق مختلف و مراکز علمي و برگزاري نمايشگاه‌هاي مجازي را از راه‌هاي حرکت به‌سوي روابط عمومي الکترونيک نام برد و تصريح کرد: نبايد نسبت به شبکه‌هاي اجتماعي قانوني بي‌تفاوت بود.

وي با تأکيد بر اينکه نبايد نگاه به روابط عمومي مناسبتي و تشريفاتي باشد ابراز اميدواري کرد به مدد اين تفکر و اصلاح نگرش شاهد حرکت به سمت نظام جامع اطلاع‌رساني، روزآمد و فراگير باشيم.

در اين جلسه که با حضور مديران روابط عمومي دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشي و فناوري استان‌هاي ايلام، کرمانشاه، کردستان و لرستان برگزار شد، «فرهاد فتاحي» مدير روابط عمومي دانشگاه ايلام با کسب اکثريت آرا به عنوان دبير شوراي هماهنگي روابط عمومي دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشي و فناوري منطقه 5 کشور انتخاب شد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها