دکتر علی اکبری: باید بسترهای مناسب برای افزایش شتاب علمی کشور فراهم شود

خانه خبرها
دکتر علي اکبري: بايد بسترهاي مناسب براي افزايش شتاب علمي کشور فراهم شود

به گزارش روابط عمومي، آقاي دکتر علي‌اکبري، رئيس محترم دانشگاه ايلام، در خصوص بيانات مقام معظم رهبري بر لزوم توجه به رفع موانع رشد علمي کشور اظهار داشت: مقام معظم رهبري پشتيبان و حامي نهضت علمي در کشور بوده و همواره باتوجه و ژرف‌نگري در حوزه‌هاي مختلف، مجموعه نظام را در راستاي سياست‌هاي کلي به بهترين شکل ممکن هدايت مي‌کنند.

** با شناسايي و رفع موانع و مشکلات، بسترهاي مناسب براي رشد علمي فراهم شود.

وي گفت: مسئولين بايد تمامي ساز و کارها، ظرفيت‌ها و توان و ابزارها را در مسير رشد علمي به کار بگيرند، همانطور که وزارت علوم نيز مطابق سياست‌هاي مصوّب خود درشتاب گرفتن هر چه بيشتر روند رشد علمي کشور و دستيابي به جايگاه والاي دانش ايراني اسلامي تلاش مي‌کند و با شناسايي و رفع موانع و مشکلات، بسترهاي مناسبي را در اين جهت فراهم کرده و مي‌کند.

** وظيفه ما در دانشگاه فراهم ساختن شرايط مناسب براي تحقيق و پژوهش دانشجويان و اعضاي هيأت علمي است.

دکتر علي‌اکبري در ادامه با توجه به نقش دانشگاه‌ها در اين زمينه تصريح کرد: وظيفه ما در دانشگاه فراهم ساختن شرايط مناسب براي تحقيق و پژوهش دانشجويان و اعضاي هيأت علمي است.

وي ضمن اشاره به زمينه‌هاي لازم براي دستيابي به پيشرفت علمي در مراکز دانشگاهي خاطر نشان کرد: خوشبختانه توسعه ظرفيت آزمايشگاهي و کارگاهي دانشگاه ايلام بطور جدي در دستور کار قرار گرفته و مي‌کوشيم تا آزمايشگاه مرکزي دانشگاه در آغاز سال تحصيلي جديد به بهره ­برداري کامل برسد.

رئيس دانشگاه ايلام درباره حمايت و تشويق فعاليت‌هاي پژوهشي گفت: افزايش سقف حمايت از پايان نامه‌هاي دانشجويي براي دانشجويان کارشناسي ارشد و دکتري از ديگر برنامه‌هاي دانشگاه براي توسعه علمي در حوزه پژوهش به شمار مي‌آيد.      

** توسعه مرکز رشد و کارآفريني دانشگاه و ايجاد دفتر ارتباط با صنعت به قصد افزايش رشد علمي دانشگاه صورت گرفته است.                     

دکتر علي‎‌اکبري همچنين به توسعه مرکز رشد و کارآفريني دانشگاه و ايجاد دفتر ارتباط با صنعت اشاره نمود و افزود: از ديگر برنامه‌هاي دانشگاه ايلام براي توسعه علم و فناوري، برگزاري همايش ملي با موضوع «گفتمان اعتدال» و «بحران آب» است که زمينه را براي ارائه مقالات و ديدگاه‌هاي پژوهشگران فراهم مي‌سازد. علاوه بر اين، تشويق دانش‌پژوهان به راه­ اندازي شرکت‌هاي دانش بنيان از مصاديق تحقق و توسعه علم و فناوري در دانشگاه است.

** در سال تحصيلي جاري کتابخانه مرکزي دانشگاه با راه‌اندازي کتابخانه ديجيتال ظرفيت جديدي پيدا کرده است.

رئيس دانشگاه ايلام درباره افزايش ظرفيت کتابخانه مرکزي دانشگاه در سال جاري يادآور شد: کتابخانه ديجيتال دانشگاه نيز با هدف دسترسي آسانتر و سريعتر دانشجويان به منابع الکترونيک در سايت دانشگاه قرار گرفته شده است.

 وي با بيان اينکه وزارت علوم متولي توسعه علمي و فناوري کشور است، گفت: در ارزيابي رشد علمي کشور بايد تمام فعاليت‌هاي علمي در عرصه‌هاي مختلف اختراعات، ابداعات، نگارش و چاپ مقاله، شرکت در کنفرانس­ها تأليف، تصنيف و تدوين کتاب و ديگر فعاليت‌ها مد نظر قرار گيرد تا معلوم شود حرکت رو به جلو جامعه علمي کماکان در مسير واقعي به پيش مي‌رود.

وي در انتها افزود: رهبر معظم انقلاب در ابتداي سال جاري علاوه بر تبيين شعار «دولت، ملت، همدلي و همزباني» به تعدادي از انتظارات و اولويت‌هاي کشور اشاره فرمودند که يکي از آن‌ها توسعه حقيقي علم و فناوري و پژوهش است.

دکتر علي‌اکبري اظهار داشت: طبيعي است که وزارت علوم و دانشگاه‌هاي کشور خود را مخاطب فرمايش رهبري مي­دانند و براي تحقق آن تمام کوشش خود را بکار خواهند بست.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها