مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر استان در دانشگاه ایلام برگزار شد

خانه خبرها
مراسم تقدير از پژوهشگران برتر استان در دانشگاه ايلام برگزار شد

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، مراسم تجليل از پژوهشگران برتر استان ايلام با حضور دکتر محمد علي اکبري، رييس محترم دانشگاه ايلام، مهندس محمد رضا مرواريد استاندار محترم ايلام معاونين ايشان، رؤساي محترم دانشگاه ها و مراکز آموز عالي، مديران گرامي ادارات استان، اعضاء محترم هيأت علمي و پژوهشگران برتر استان  در دانشگاه ايلام برگزار شد.

رييس دانشگاه ايلام ازعدم اعلام عمومي فراخوان‌هاي پژوهشي انتقاد کرد.

دکتر محمد علي‌اکبري در مراسم تجليل از پژوهشگران استان که با حضور استاندار برگزار شد، اظهار کرد: استان ايلام جزء معدود استان‌هايي است که در آن کارگروه پژوهش و فناوري تشکيل شد و امسال خوشبختانه برنامه‌هاي هفته‌ي پژوهش با تقسيم کار مناسبي انجام و با همکاري همه‌ي متوليان و مخصوصاً دانشگاه‌ها بوديم.

وي با ابراز خرسندي از آغاز به کار پارک علم و فناوري و استقبال مراکز رشد و فن‌بازار، ادامه داد: نکته‌اي که همه‌ي ما بايد به آن توجه داشته باشيم اين است که سرمايه‌گذاري در پژوهش هزينه نيست و همه بايد ياد بگيريم که بدون پژوهش تصميم نگيريم و بهتر است اين دغدغه به الزام قانوني تبديل شود.

رييس دانشگاه ايلام با انتقاد از عدم اعلام عمومي فراخوان‌هاي پژوهشي، ادامه داد: اگر اين طرح‌ها به رقابت گذاشته شوند پژوهشگران بيشتري مي‌توانند يافته‌هاي خود را عرضه کنند و شانس استان براي بهره‌مندي از پژوهش‌هاي غني‌تر بيشتر فراهم خواهد شد.

دکترعلي‌اکبري با تأکيد بر اينکه اعضاي هيئت‌علمي بايد به‌غيراز کلاس درس هم بايد فکر کنند، تصريح کرد: دفتر ارتباط با صنعت در دانشگاه ايلام زمينه‌ي همکاري اساتيد و دانشجويان را با مراکز اقتصادي و صنعتي فراهم کرده و اميدواريم اين رويکرد به انجام پژوهش‌هاي دانش‌بنيان بيشتري در سطح جامعه بينجامد.

 استاندار ايلام با تأکيد بر اينکه ديگر مانند گذشته طرح‌هاي بدون مطالعه حمايت نمي‌شوند گفت: طرح‌ها بايد حتماً داراي پيوست مطالعاتي، پدافند غيرعامل و محيط‌زيست باشند.

مهندس محمدرضا مرواريد در مراسم تجليل از پژوهشگران برتر استان اظهار کرد: خوشبختانه امسال پارک علم و فناوري استان کار خود را به ‌صورت واقعي آغاز کرد و مراکز فناوري در دانشگاه‌ها با جديت مشغول کار هستند و کارهاي در حال انجام و پژوهشکده‌هاي در حال شکل‌گيري نويدبخش آينده‌ي خوبي در استان است.

وي با تأکيد بر اينکه تبادل اطلاعات در دنياي کنوني بسياري از فعاليت‌ها را آسان کرده است از پژوهشگران خواست ديد خود را به بحث جا و مکان تغيير دهند تا کمبود امکاناتي مانند مکان فعاليت مانع انجام کارهاي بزرگ پژوهشي نشود و تأکيد کرد: دسترسي آسان به مراکز تحقيقاتي و پژوهشي آسان شده و مي‌توان از اين امکانات بهره برد.

استاندار ايلام توجه به پيشينه‌ي طرح‌هاي پژوهشي را ضروري عنوان کرد و گفت: جاي کار فراواني براي پژوهش در عرصه‌هاي اجتماعي و فرهنگي وجود دارد.

مهندس مرواريد به افتتاح اپليکيشن وِيژه‌ي زائران اربعين در جهاددانشگاهي ايلام اشاره کرد و گفت: اين کار توسط مهندس جعفريان با دست‌خالي انجام شد اما پس از انجام کار قرار شد کمک‌هاي خوبي از طرف برخي ادارات به اين برنامه شود، پس اگر طرح پژوهشي خوب باشد مشتري خود را پيدا خواهد کرد.

وي با اشاره به مشکلاتي مانند خشکيدگي بلوط در استان بر استفاده اقتصادي از ميوه‌ي اين درخت تأکيد کرد.

استاندار ايلام با تأکيد بر اينکه ديگر مانند گذشته طرح‌هاي بدون مطالعه حمايت نمي‌شوند، تصريح کرد: طرح‌ها بايد حتماً داراي پيوست مطالعاتي، پدافند غيرعامل و محيط‌زيست باشند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها