تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه ایلام و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام منعقد گردید.

خانه خبرها

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، به منظور تقويت و گسترش همکاري و تعامل دانشگاه و صنعت به عنوان دو مؤلفه اصلي اثرگذار در فرايند توسعه پايدار، تفاهم نامه اي بين دانشگاه ايلام و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ايلام منعقد گرديد. با امضاي اين تفاهم‌نامه طرفين تلاش خويش را براي گسترش توان استان در حل مشكلات و معضلات علمي- تحقيقاتي موضوع اين تفاهم نامه و نيل به خود اتكايي ملي بعمل آورده و از هيچ كوششي در اين مسير دريغ نخواهند نمود.

 

دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه ايلام در اين جلسه مشترک با هدف انعقاد اين تفاهم نامه بيان داشت: بايد کوشيد تا شهروندان نسبت به اهميت و نقش ملموس و تأثير گذار واقعي دانشگاه واقف شوند و ارتباطي نزديک ميان قابليت هاي دانشگاه در حل مسائل شهر و عامه مردم شکل گيرد و هم اکنون در دانشگاه ايلام آمادگي لازم براي ايفاي نقش در زمينه فعاليت‌هاي آموزشي، پژوهشي و تحقيقاتي در زمينه‌هاي مختلف وجود دارد.

رئيس دانشگاه ايلام خاطر نشان کرد: يکي از بخش‌هاي مهم که مي‌تواند در شتاب بخشيدن به توسعه استان مؤثر باشد، بخش توليد و تجارت است که با فراهم شدن زمينه ارتباط اين بخش با دانشگاه و مراکز علمي مي‌توان دستاوردها و ثمرات ارزشمندي را نصيب مردم استان و حتي کشور نمايد.

دکتر علي‌اکبري اظهار کرد: تنها در سايه همکاري بين دانشگاه و صنعت است که ثمره و آثار يافته‌هاي علمي انديشمندان مي‌تواند در قالب توليد محصول دانش محور در زندگي مردم نمود واقعي پيدا نمايد.

نصيري، رئيس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان ايلام در سخناني بيان داشت: دانشگاه يک موجود زنده و پويا مي‌باشد که هر فرد براي فرار از بي تحرکي بايستي خود را به اين موجود زنده و ارزشمند نزديک نموده و از وجود آن بهره گيري نمايد.

نصيري در خصوص نحوه همکاري في مابين خاطر نشان کرد: فضا و بستر سخت افزاري و نرم افزاري مناسب براي برقراري رابطه اي هدفمند و مؤثر بين صنعت و دانشگاه در استان ايلام فراهم است. وي ادامه داد: دانشگاه ايلام از نظر منابع انساني متخصص  بسيار غني مي‌باشد و بايستي شرايطي فراهم شود تا از ثمره سال‌ها دانش‌آموزي و اندوخته‌هاي علمي جوانان اين منطقه، همه سطوح جامعه منتفع شوند.

اين مسئول با اشاره به دايره فعاليت و تنوع خدمات قابل ارائه به درصد زيادي از افرادجامعه توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: با همراهي و همکاري دانشگاه مي‌توان برگزاري دوره‌هاي آموزش تخصصي به همکاران سازمان، تجار، بازرگانان، اصناف و بازاريان، صنعتگران و معدنکاران را در دستور کار قرار داد و در جهت کيفي شدن خدمات و بالا بردن سطح توانمندي‌ها و افزايش بهره وري جامعه هدف گام‌هاي اساسي و مثبتي برداشته شود.

مدت اين تفاهم نامه چهار سال اعلام شد که در آن موضوعاتي چون اجراي پروژه‌هاي تحقيقاتي و پژوهشي في مابين در سطوح وزارتخانه و استان، جمع آوري مشکلات صنعت و دانشگاه، طبقه‌بندي و اولويت‌گذاري به منظور ارائه راهکارهاي مناسب، ايجاد بانک‌هاي اطلاعاتي از محققين و متخصصين فعال دانشگاهي در زمينه اجراي طرح‌هاي موفق تحقيقاتي و پژوهشي در بخش صنعت، معدن و تجارت، ايجاد بانک اطلاعاتي از طرح‌هاي تحقيقاتي و پژوهشي مشترک صنعت و دانشگاه به منظور اطلاع رساني از فعاليت‌هاي مشترک و توسعه همکاري‌هاي دانشگاه و صنعت، آشنايي بخش صنعت با توانايي‌هاي دانشگاه براي انجام تحقيقات و پژوهش‌هاي مورد نياز صنايع، انعکاس مسائل و مشکلات صنايع به دانشگاه براي ارائه راهکارهاي علمي و مناسب، برنامه‌ريزي و بهره‌گيري از نيروهاي کارآمد براي استفاده از نتايج تحقيقات و پژوهش‌هاي دانشگاهي در بخش صنعت، استفاده از ابزارهاي انگيزشي لازم و جذاب براي مديران واحدهاي توليدي براي بهبود برقراري ارتباط بين دانشگاه و صنعت و استفاده از محققين و متخصصين فعال دانشگاه در جهت فعال کردن هر چه بيشتر واحدهاي تحقيق و توسعه در بخش صنعت و معدن مورد توجه قرار گرفته است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها