محفل نورانی انس با قرآن با محوریت گرامیداشت شهدای قرآنی فاجعه منا برگزار شد

خانه خبرها

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، محفل انس با قرآن با محوريت گراميداشت شهداي قرآني فاجعه منا با حضور قاريان برجسته استاني و کشوري، اساتيد و دانشجويان با تلاش کانون قرآن و عترت در دانشگاه ايلام برگزار شد.

حجت الاسلام هاشمي، معاون نهاد رهبري در دانشگاه ايلام با تسليت شهادت مظلوم ترين و پاک ترين مسلماناني که داعيه حق را با قرباني شدنشان لبيک گفتند، بيان داشت: امام علي (ع) قرآن را درمان تمام دردها عنوان کردند، اگر خواهان موفقيت در زندگي هستيد قرآن بخوانيد. وي درک پيام کتاب خدا و جاري کردن آن در زندگي را شرط سعادتمندي دانست و افزود: اگر به آن توجه شد هم دنياي انسان و هم آخرتش آباد خواهد شد.

در ادامه رضا شرفخاني، محمد امين کريمي و وحيد مرادي به تلاوت آيات قرآن کريم پرداختند.

حميد شاکرنژاد، استاد بين المللي قرآن و از شاهدين واقعه منا ضمن قرائت آياتي چند از کتاب خدا با اشاره به چگونگي حادث شدن واقعه منا، گفت: ازدحام و شلوغي در حين انجام مناسک حج معمولا طبيعي است، کاروان قرآني ايران 20 نفر بودند؛ ما با يکديگر وارد خيابان 204 شديم.

وي ادامه داد: آن روز، سربازها تمام مسير را بسته بودند، به نظر ما اين همه حراست و اجتماع عادي به نظر مي رسيد، وقتي در جمعيت قفل شديم و ديديم پليس هيچ کاري براي روان شدن ترافيک انجام نمي دهد به تعمدي بودن اين موضوع پي برديم، هوا بسيار گرم و شرجي بود.

اين قاري برجسته کشورمان با تاکيد بر اينکه ساير خيابان هاي منتهي به منا مسقف و داراي امکاناتي مانند تهويه هوا و آب سردکن بودند، اذعان داشت: در 204 حتي يک بطري آب يافت نمي شد، ايراني ها را به بدترين مسير گسيل داشتند، ازدحام به گونه اي بود که نمي توانستيم يک گام به جلو يا عقب برداريم، بعد از يک ساعت تحمل فشردگي بسياري از هموطنانمان به دليل کمبود اکسيژن به شهادت رسيدند. 

اين مراسم با هم خواني گروه نورالهدي و تجليل از خادم مسجد الغدير و دبيران کانون قرآن و عترت دانشگاه ايلام همراه بود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها