پیام قیام عاشورا؛سازش ناپذیری و دشمن شناسی است/دانشگاه نیروی صالح تربیت کند جامعه اصلاح می شود

خانه خبرها
پيام قيام عاشورا؛سازش ناپذيري و دشمن شناسي است/دانشگاه نيروي صالح تربيت کند جامعه اصلاح مي شود

به گزارش روابط عمومي، حجت الاسلام سيد محمد باقر هاشمي" در گفتگو با خبرنگار ايلام رصد، با اشاره به اصل قيام عاشورا گفت: اين قيام در برابر انحراف بزرگ امت پيامبر بود که توسط حکام فاسد و پيروي مردم از روي جهل، عافيت طلبي، دنيا خواهي و دنيا زدگي، تطميع ها و تهديدها و نبود بصيرت و آگاهي لازم صورت گرفت.

حجت الاسلام هاشمي اظهار داشت: قيام ابا عبدالله در راستاي احياي آيين خدا و نجات اسلام از چنگال بدعت ها، اصلاح امت در سايه ي امر به معروف و نهي از منکر، تشکيل حکومت اسلامي و مبارزه با ظالمان و ستمگران و استبداد در جامعه ي آنروز صورت گرفت و بعنوان الگوي ماندگار براي هميشه تاريخ بشر تبديل شد.

وي افزود: پيام قيام عاشورا براي همه حقيقت خواهان عالم، عبارت از ظلم ستيزي، سازش ناپذيري، دشمن شناسي، جهل زدايي، بصيرت آفريني، آگاهي بخشي، دميدن روحيه ي شهادت طلبي، صبر و پايداري و ايثار و از خودگذشتگي بود.

حجت الاسلام هاشمي تصريح کرد:  فريضه ي امر به معروف براساس آيات قرآني و آموزه هاي ديني راه انبيا و روش صالحان است واجب بزرگي که اجراي تمام واجبات ديگر در گرو توجه به اين واجب الهي است که اگر اين نظارت عمومي آنگونه که مکتب اسلام خواسته است بدرستي انجام پذيرد تمام امور جامعه اصلاح مي شود.

معاون نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه ايلام، به مصاديق معروف در حوزه هاي مختلف اشاره و بيان داشت: مهمترين معروف امروز تحکيم بنياد خانواده، توجه به بنيان هاي خانواده، تسهيل ازدواج به شکل آگاهانه، آسان، پايدار و به هنگام تامين نشاط و شادابي و تربيت فرزندان بر اساس آموزه هاي مکتب اسلام است.

وي افزود: از مصاديق معروف در حوزه ي اجتماعي؛ تعاون بر برّ تقوي، خير خواهي همگاني، گره گشايي و حل مشکلات مردم، ازخودگذشتگي، سبقت در انجام کارهاي خير، حفظ اتحاد و همبستگي و وفاي به عهد و تعهدات اجتماعي را نام برد.

هاشمي اضافه کرد: در بعد سياسي مهمترين معروف حفظ دستاوردهاي انقلاب اسلامي، دفاع از کيان انقلاب، حضور در تمام صحنه ها، صبر و بردباري در تمام مشکلات، احترام به قوانين و در راس آنها حفظ نظام وپيروي از امام جامعه از جمله اين مصداق هاي معروف است.

اين روحاني و مبلغ ديني به بخش فرهنگي و تربيتي اشاره و تصريح کرد: مصداق معروف در اين بخش ها، اشاعه و گسترش فرهنگ اسلامي به معناي واقعي کلمه، تلاش در جهت صدور ارزشهاي انقلاب اسلامي، معرفي ارزشهاي اسلامي و انقلاب به نسل نو خاسته و در مسير نهضت قرآني حرکت نمودن آنها است.

حجت السلام هاشمي در خصوص معروف هاي بخش اداري با بيان اينکه، متاسفانه خيلي با الگوي اسلامي فاصله داريم، يادآور شد: تکريم ارباب رجوع، برخورد خداپسندانه، تسريع در امور مراجعان، دقت در حفظ بيت المال و تمام وقت به کار اشتغال داشتن و به وظيفه عمل نمودن از مصاديق معروف در محيط کار و اداري است.

معاون نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه ايلام، با اشاره به تعبير امام که فرمود:"دانشگاه مبدأ همه ي تحولات است" اظهار داشت: اگردر دانشگاه به بحث امر به معروف و نهي از منکر توجه لازم صورت گيرد چه در تبيين و چه در ترويج و تبليغ ميتواند منشأ بسياري از برکات شود به دليل اينکه اکثريت امور کشور در ابعاد گوناگون در دست فارغ التحيلان دانشگاه قرار مي گيرد نيروي انساني جامعه در سطوح مختلف از دانشگاه تامين مي شودواگر دانشگاه در کادر سازي و تربيت انسانهاي صالح، موًمن، متعهد، متخصص، دلسوز، کارآمد و داراي تفکر انقلابي موفق باشد کل امور جامعه اصلاح مي شود.

وي خاطر نشان کرد: فلسفه ي گريه و عزاداري براي امام حسين(ع) علاوه بر حسن ذاتي گريه و درک ثواب و رسيدن به شفاعت اهل بيت و محشور شدن با اهل بيت(ع) موجب حفظ مکتب اسلام، بسيج توده ها، خودسازي، ارائه ي الگوي مناسب، ترويج سبک زندگي اسلامي، تجليل از مجاهدت حماسه سازان کربلا و تعظيم شعائر است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها