انتخاب طرح دکتر مصطفی نعمتی استادیار دانشگاه بعنوان یکی از طرح‌های برگزیده دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت عتف

خانه خبرها

طرح دکتر مصطفي نعمتي استاديار دانشگاه ايلام با موضوع بررسي بار ميکروبي و ميزان آفلاتوکسين M1  در شير خام گاوداري‌هاي صنعتي، سنتي و مراکز جمع‌آوري و عرضه شير در استان انجام گرديد و به عنوان يکي از طرح هاي صنعتي برگزيده دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالي کشور معرفي شد.

     به گزارش روابط عمومي و به نقل از اداره کل روابط عمومي وزارت علوم، به منظور کنترل کيفيت شير از نقطه نظر فيزيکوشيميايي، ميکروبيولوژي و سموم از جمله آفلاتوکسين M1 به جهت حفظ سلامت مصرف‌کنندگان و بهداشت عمومي، شير خام گاوداري‌هاي صنعتي، سنتي و مراکز جمع آوري و عرضه شير در سطح استان ايلام مورد بررسي قرار گرفت.

مشخص نمودن وضعيت سلامت و بهداشت شير توليدي استان با توجه به شمارش بار ميکروبي، مشخص کردن وضعيت آلودگي به آفلاتوکسين M1، بررسي منابع احتمالي آلودگي و پيشنهاد راهکارهاي مناسب براي اداره کل دامپزشکي جهت نظارت بر مراکز جمع‌آوري و گاوداري‌هاي صنعتي ايلام از دستاوردهاي ويژه اين طرح برگزيده است.

استفاده از تکنيک‌هاي دقيق‌تر، ارزان‌تر و سريعتر مانند بيوسنسورها براي تشخيص آفلاتوکسين M1 در شير جهت جايگزين کردن با روش HPLC، جداسازي و شناسايي ميکروارگانيسم‌ها و سويه‌هاي باکتريايي موجود در شير، بررسي ميزان آفلاتوکسين M1 در فصول مختلف و مطالعه تأثير فصل بر ميزان آن از برنامه‌هاي آتي جهت توسعه طرح مي‌باشد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها