برگزاری ششمین نشست مدیران برنامه و بودجه و مدیران مالی دانشگاه‌های منطقه پنج کشور در دانشگاه ایلام

خانه خبرها
برگزاري ششمين نشست مديران برنامه و بودجه و مديران مالي دانشگاه‌هاي منطقه پنج کشور در دانشگاه ايلام

با برنامه‌ريزي و هماهنگي مديريت برنامه و بودجه، ششمين نشست مديران برنامه و بودجه و مديران مالي دانشگاه‌هاي منطقه پنج کشور در دانشگاه ايلام برگزار گرديد.

  به گزارش روابط عمومي، ششمين نشست مديران برنامه و بودجه و مديران مالي دانشگاه‌هاي منطقه پنج کشور با حضور دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام، دکترملابهرامي معاون پشتيباني و منابع انساني دانشگاه، خانم دکتر خالقي سروش معاون مديرکل بودجه وزارت علوم و دکتر سلاورزي زاده مدير برنامه و بودجه دانشگاه ايلام و دبير شوراي مديران برنامه و بودجه دانشگاه‌هاي منطقه پنج کشور صبح ديروز در محل سالن جلسات حوزه رياست برگزار گرديد.

در اين نشست دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه با ابراز خرسندي از برگزاري اين گردهمايي، بيان کرد:  دانشگاه علاوه بر اينکه سازماني يادهنده مي‌باشد، سازماني يادگيرنده هم است و لذا برگزاري چنين نشست‌هايي براي استفاده از تجريات همديگر و تبادل نظرات اهميت محوري دارد.

رئيس دانشگاه با بيان اينکه بودجه زيربناي کارها نيست، تأکيد کرد: عليرغم اهميت بودجه، اما برنامه‌ريزي اهميت راهبردي‌تر دارد، چونکه اگر برنامه نباشد کارها خوب پيش نمي‌ورد و  هزينه‌ها هم افزايش خواهد يافت.

دکتر علي‌اکبري با اشاره به تدوين و اجراي برنامه استراتژيک دانشگاه ايلام، اظهار داشت: براي تحقق توسعه متوازن دانشگاه، برنامه استراتژيک با مشارکت همه واحدها تدوين، تصويب و براي اجرا ابلاغ شد و تمام معاونت‌ها، دانشکده‌ها و مديرت‌ها هم موظف به انطباق برنامه‌هاي خود با اين برنامه مي‌باشند.

در اين نشست دکتر ملابهرامي معاون پشتيباني و منابع انساني دانشگاه ضمن خيرمقدم به مهمانان و حاضرين در اين نشست، برگزاري چنين نشست‌هايي را براي تبادل تجربيات مهم عنوان کرد و تأکيد کرد مي‌توان با فرآيند بودجه‌ريزي مطلوب و کنترل هزينه‌ها  و تحقق دانشگاه مولد ثروت، به روند توسعه جامعه کمک بيشتري نمود.

سپس خانم دکتر خانم دکتر خالقي سروش معاون مديرکل بودجه وزارت علوم، برگزاري چنين نشست‌هايي را براي انتقال تجربيات مهم عنوان کرد و بر تغيير در فرآيند بودجه‌ريزي در حوزه وزارت علوم تأکيد کرد و توضيحاتي را در خصوص تحقق اين مهم بيان کرد.

در ادامه دکتر سلاورزي‌زاده  مدير برنامه و بودجه دانشگاه ايلام با بيان اينکه بودجه بحث برانگيزترين واژه سياسي معاصر ايران از سال 1300 تاکنون است، تأکيد کرد استفاده از نفت به عنوان منبع درآمد، آسيب پذير و شکننده مي‌باشد و براي همين اين موضوع به پاشنه آشيل اقتصاد ايران تبديل شده است.

دکتر سلاورزي زاده با تأکيد بر اينکه منابع  درآمد بايد متنوع باشند، گفت: در فرآيند بودجه‌ريزي، بهره‌وري اهميت مبنايي دارد و لذا بايد با الترام به اين فرآيند در روند کسب درآمد و هزينه کرد دانشگاه‌ها بازنگري شود.

در ادامه دکتر تقي لو دبير منطقه چهار شوراي مديران برنامه و بودجه به ارائه کارگاه در خصوص بودجه ريزي عملياتي، مراحل و وظايف مديران بودجه و مديران مالي پرداخت و در پايان اين جلسه کارگروه بودجه ريزي عملياتي مرکب از دو نفر از مديران مالي، برنامه و بودجه و فناوري اطلاعات منطقه پنج شامل دانشگاه هاي ايلام، رازي کرمانشاه، صنعتي کرمانشاه، آيت الله بروجردي و لرستان تشکيل شد.

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها