رئیس دانشگاه: مدیریت دانشگاه ایلام به ایده «دانشگاه اجتماعی» برای تأثیرگذاری در روند توسعه استان باور و التزام دارد

خانه خبرها

همزمان با هفته پژوهش و فناوري دکتر  علي اکبري رئيس دانشگاه ايلام در ديدار با رئيس کل دادگستري  استان ايلام عنوان کرد: مديريت دانشگاه ايلام به ايده «دانشگاه اجتماعي» براي تأثيرگذاري در روند توسعه استان و حل مشکلات و معضلات اجتماعي باور و التزام دارد.

   به گزارش روابط عمومي، همزمان با هفته پژوهش و فناوري ديدار دکتر  علي اکبري رئيس دانشگاه ايلام با دکتر دهقاني رئيس کل دادگستري  استان ايلام با حضور دکتر نعمتي معاون  آموزش و تحصيلات تکميلي و دکتر باقري مشاور رئيس و مدير دفتر حقوقيي دانشگاه در خصوص بحث و تبادل نظر براي انجام پژوهش هاي راهبردي با محوريت پيشگيري و آسيب شناسي وقوع جرم  در استان ايلام برگزار گرديد.

در اين نشست دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه با بيان اينکه در سال 1393 سهم بودجه پژوهش و فناوري در بودجه دانشگاه 4/6 درصد بود که اين اعتبار در سال 1398 به 3/12 درصد افزايش يافته است، بيان کرد: در همين راستا زمينه توسعه زيرساخت هاي پژوهش و فناوري در دانشگاه ايلام در سطح مطلوبي فراهم گرديده و توليدات علمي دانشگاه افزايش يافته و در مجموع در پنج سال اخير اعضاي هيات علمي دانشگاه موفق به چاپ 2500 مقاله علمي در مجلات معتبر و 1500 مقاله در همايش هاي علمي شده اند.

رئيس دانشگاه با بيان اينکه مديريت دانشگاه ايلام به ايده «دانشگاه اجتماعي» باور و التزام دارد، بيان کرد: در چند سال اخير دانشگاه ايلام در حوزههاي مختلف و از جمله در زمينه پديده گرد و غبار، خودکشي، اعتياد، طلاق، خشکيدگي درختان بلوط، بحران آب و اربعين نشستهاي علمي – تخصصي متعدد، کارگاههاي آموزشي و کنفرانسهاي علمي  را با حضور اساتيد دانشگاهها، صاحب نظران، متخصصان، کارشناسان و مسئولان اجرايي برگزار نمود تا در روند مقابله با آسيبهاي اجتماعي فوقالذکر تأثيرگذار باشد.

دکتر علي اکبري افزود: با مصوبه شوراي پژوهشي دانشگاه، دانشجويان کارشناسي ارشد و دکتري که موضوع پايان نامه خود را به حل مشکلات و معضلات مطرح کشور و استان ايلام اختصاص دهند، 2 الي 10 ميليون تومان اضافه بر هزينههاي ديگر به آنان کمک مالي پرداخت مي‎ گردد.

رئيس دانشگاه، تأکيد کرد: با توجه به وجود اعضاي هيأت علمي و دانشجويان دوره هاي تحصيلات تکميلي توانمند در دانشگاه ايلام، اين دانشگاه آمادگي لازم براي تعامل و همکاري با دادگستري استان ايللام جهت تدوين پژوهش هاي کاربردي براي کاهش آسيب هاي اجتماعي، پيشگيري و آسيب شناسي معضلات اجتماعي  را دارد.

در اين ديدار دکتر دهقاني رئيس کل دادگستري  استان ايلام ضمن تبريک هفته پژوهش و فناوري، به تعامل و همکاري مجموعه دانشگاهي با دستگاه قضايي در راستاي کاهش آسيب هاي اجتماعي اشاره کرد و بيان داشت: استفاده و بهره مندي از توان و ظرفيت دانشگاه ها در حوزه پژوهش هاي علمي و راهبردي با موضوع پيشگيري و آسيب شناسي به کاهش معضلات اجتماعي مي انجامد و سطح فرهنگي جامعه را ارتقاء مي بخشد.
رئيس کل دادگستري ايلام درباره نقش حائز اهميت دانشگاه و تحقيقات علمي و همچنين تأثير آن در کاهش آسيب هاي اجتماعي مطالبي را مطرح نمود و اذعان داشت: تحليل و ارزيابي آسيب ها بر پايه يافته هاي علمي و دانشگاهي، راهکارها را نمايان مي سازد و بکارگيري آنها قطعاً کاهش چشمگير چالش ها و معضلات اجتماعي را به دنبال خواهد داشت.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها