کارگاه مهارت افزایی تکنیک های علمی و اجرایی کاشت بذر جنگلی و تولید نهال در دانشگاه ایلام برگزار گردید

خانه خبرها
کارگاه مهارت افزايي تکنيک هاي علمي و اجرايي کاشت بذر جنگلي و توليد نهال در دانشگاه ايلام برگزار گرديد

در راستاي اجراي طرح ملي نهضت سبز و به منظور گسترش فرهنگ منابع طبيعي و زيست محيطي، کارگاه مهارت افزايي تکنيک هاي علمي و اجرايي کاشت بذر جنگلي و توليد نهال در دانشگاه ايلام برگزار گرديد.

    به گزارش روابط عمومي، در راستاي اجراي طرح ملي نهضت سبز و به منظور گسترش فرهنگ منابع طبيعي و زيست محيطي با مشارکت کانون دانشجويي جمعيت هلال احمر دانشگاه ايلام، دانشگاه فني و حرفه اي و دانشگاه پيام نور کارگاه  مهارت افزايي تکنيک هاي علمي و اجرايي کاشت بذر و توليد نهال به ميزباني دانشکده کشاورزي با تدريس دکتر مهدي حيدري دانشيار گروه علوم جنگل دانشگاه ايلام برگزار گرديد.

در اين کارگاه، دکتر حيدري ضمن قدرداني از همت کانون دانشجويي هلال احمر در ترويج فرهنگ منابع طبيعي به اهميت جنگل هاي کشور و بخصوص جنگل هاي بلوط زاگرس در توسعه پايدار کشور اشاره کرده و مشکل تجديد حيات طبيعي گونه هاي درختي و بخصوص درختان بلوط ايراني در غرب کشور را بحران جدي منابع طبيعي کشور قلمداد کردند و نقش مشارکت مردم، سازمان هاي مردم نهاد و دانشجويان را در حفظ و احياي منابع طبيعي محوري عنوان نمودند.

مدير گروه علوم جنگل در ادامه تکنيک هاي مختلف و کاربردي انتخاب، نگهداري و کاشت بذر و توليد نهال را با تاکيد بر گونه بلوط ايراني تشريح کردند.

دانشيار دانشگاه ايلام در پايان تأکيد کرد در زمينه منابع طبيعي همانند ساير حوزه ها بايد همواره ضمن پايبندي به رسالت و مسئوليت اجتماعي، از آمادگي علمي و اجرايي لازم هم برخوردار بود.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها