پیام دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام به مناسبت 16 آذر روز دانشجو

خانه خبرها

رئيس دانشگاه عنوان کرد: 16 آذر يادآور استکبارستيزي و آرمان خواهي دانشجويان ايران زمين و نماد پيشتازي اين قشر فرهيخته در عرصه هاي سخت تاريخ معاصر ايران است.

به گزارش روابط عمومي همزمان با روز دانشجو دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه پيامي به شرح ذيل صادر کردند:

 

بسمه تعالي


  16 آذر يادآور استکبارستيزي و آرمان خواهي دانشجويان ايران زمين و نماد پيشتازي اين قشر فرهيخته در عرصه هاي سخت تاريخ معاصر ايران است. تحولات عبرت آموز تاريخ معاصر و حضور مؤثر دانشجويان در عرصه‌هاي گوناگون در مقاطع مختلف مؤيّد اين حقيقت است که نهاد علم و دانشگاه به عنوان محور و پيشران جامعه همواره و به رغم موانع و مشکلات، به رسالتش براي شکوفايي ملت و توسعه پايدار جامعه ايران واقف بوده و نقش بايسته خود را در پاسداشت و حفظ ارزش هاي انساني، ملي و اسلامي ايفا نموده و در اين مسير هزينه هاي زيادي را نيز پرداخته است.

 16 آذر ماه، همچون برگي زرّين در تاريخ اين سرزمين، هزينه‌ اي بود که دانشجو با جانش پرداخت تا بر عهدش بماند و با افتخار ماند.

دانشگاه، خاستگاه همدلي و همفکري و گرانيگاهي شايسته براي انديشه‌ورزي در باب «مسائل امروز و فرداي ايران» است و راهي است گشوده که همه ما را به سوي گفتگو، انصاف و صبر مي خواند تا با مشارکت خيرخواهانه آينده‌اي پرعزّت را بسازيم. در اين راه دشوار، چشم اميد به دانشجويان عزيزي است تا در متن جامعه دانشگاهي کشور با مسئوليت پذيري، حقيقت جويي و با تکيه بر استعداد خدادادي و بهره گيري از ثروت مادي و معنوي کشور، در راه سربلندي و عزت ايران اسلامي بر همّت و تلاش بمانند و ببالند.

اينجانب در کسوت خادم جامعه دانشگاهي استان ايلام، فرارسيدن روز دانشجو (مصادف با گراميداشت ياد و خاطره شهداي دانشجوي 16 آذر سال 1332) که به حق پاسداشت استکبارستيزي، حق خواهي و استبدادستيزي است را به دانشجويان عزيز تبريک مي‌گويم و براي اين عزيزان استمرار نقش آفريني توام با توفيق آرزومندم.
 

همتم بدرقه راه کن اي طاير قدس/ که دراز است ره مقصد و من نوسفرم

دکتر محمد علي ‌اکبري

رئيس دانشگاه ايلام

16  آذر 1398

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها