رئیس دانشگاه: وجود تکثر؛ ظرفیت بی مثال دانشگاه ایلام می باشد

خانه خبرها

رئيس دانشگاه در نشست با  اعضاي شوراي مرکزي تشکل هاي اسلامي و کانون هاي دانشجويي عنوان کرد: وجود تکثر را ظرفيت بي مثال دانشگاه ايلام مي دانم و بدين لحاظ ما مصمم هستيم از تمام ظرفيت ها، براي توسعه و ارتقاء جايگاه دانشگاه ايلام استفاده کنيم.

   به گزارش روابط عمومي، با هماهنگي و برنامه ريزي دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، نشست دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه و اعضاي شوراي مرکزي تشکل هاي اسلامي و کانون هاي دانشجويي با حضور حجت الاسلام غياثي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، دکتر امامي پور مدير امور فرهنگي و جمعي از دانشجويان؛ ظهر روز چهارشنبه سيزدهم آذر در محل سالن آمفي دانشکده کشاورزي برگزار گرديد.

در اين مراسم دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه با گراميداشت ياد و خاطره شهداي دانشجوي 1332 و تبريک فرا رسيدن روز دانشجو به تمامي دانشجويان، به روند ارتقاء جايگاه دانشگاه ايلام در سطح کشور و منطقه اشاره کرد و خواستار همراهي و همدلي همه دانشگاهيان براي اعتلاي دانشگاه شد.

دکتر علي اکبري در ادامه با بيان اينکه مشکلات مالي الان يکي از دغدغه هاي اصلي مسئولين است، بيان کرد: عليرغم اين مشکلات  به هيچ عنوان اما نگذاشتيم به حوزه فرهنگي آسيبي برسد و با تأکيد بر ارتقاء کيفيت سطح برنامه ها سال گذشته حوزه معاونت فرهنگي و اجتماعي، 125 درصد منابع مالي را دريافت کرد.

رئيس دانشگاه، افزود: امسال برنامه هاي بزرگداشت 16 آذر را بصورت متنوع و مفصل تصويب کرديم تا زمنيه استفاده تمامي دانشجويان فراهم گردد.

رئيس شوراي فرهنگي دانشگاه اهتمام در خردورزي را از جمله بنيان هاي اصلي توسعه برنامه هاي فرهنگي عنوان کرد و اظهار داشت: در خردورزي برد و باخت معنا ندارد و با بهره مندي همگاني، زمينه ارتقاء و اعتلا همه دانشجويان فراهم مي گردد.

رئيس دانشگاه با باين اينکه به به تنوع اعتقاد کامل دارم، گفت: تنوع، قدرت و اقتدار را به همراه دارد و اينجانب  وجود تکثر را ظرفيت بي مثال دانشگاه ايلام مي دانم و بدين لحاظ ما مصمم هستيم از تمام ظرفيت ها براي توسعه و ارتقاء جايگاه دانشگاه ايلام استفاده کنيم و در اين راستا با جان و دل پذيراي نظرات، پيشنهادات، سئوالات و انتقادات شما عزيزان هستم.

دکتر علي اکبري اهتمام به توسعه برنامه هاي معنوي و مذهبي را اعتقاد قلبي خود عنوان کرد و تصريح کرد: دين مال همه است و براي همين بايد با مشارکت، همدلي و همراهي به دنبال توسعه و ارتقاء کيفي سطح برنامه هاي معنوي و مذهبي بود، اما اگر کسي بگويد دين فقط متعلق به يک جناح است، تفکر او تفکري ضد ايراني خواهد بود.

در ادامه حجت الاسلام غياثي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه با گراميداشت ياد و خاطره شهداي روز دانشجو، استکبار ستيزي را ميراث خون شهداي دانشجو عنوان کرد و با اشاره به خوي سلطه گري آمريکا در سطح جهان و منطقه خاورميانه، خاطرنشان کرد: جمهوري اسلامي در منطقه منافع استکباري آمريکا را به چالش شکيده و براي همين آمريکا دامنه دشمني خود با ايران اسلامي را توسعه داده است.

حجت الاسلام غياثي در بخش ديرگ سخنان خود، با تأکيد بر رايج کردن گفتگو در محافل دانشجويي، بيان کرد: به جاي تقابل و تضاد بايد به دنبال بحث و مذاکره درباره اهداف و مقاصد محوري همچون ارزش هاي انقلابي و ولايت فقيه باشيم که براي تحقق اين مهم بايد اهداف خود را تبيين کرده و انتظارات همديگر را برآورده کنيم.

 در اين نشست اعضاي شوراي مرکزي تشکل هاي اسلامي و کانون هاي دانشجويي به بيان نظرات و پيشنهدات خود پرداختند که اهم مسائل حول محورهايي همچون: ضرورت اهتمام به گفتگو،  پرهيز از حاشيه سازي، بيان درست مفاهيم و مطالب، بسترسازي براي بحث و گفتگو، آسيب شناسي مسائل دانشگاهي، همکاري و همراهي بيشتر در اجراي برنامه ها و حمايت مالي و معنوي بيشتر از پيشنهادات و برنامه ها مطرح گرديد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها