تشریح جزئیات فراخوان و روند برگزاری همایش ملی مجازی «زیست جهان پس از کرونا» توسط رئیس دانشگاه در مصاحبه با ایسنا

خانه خبرها

رئيس دانشگاه ايلام و دبير همايش ملي مجازي «زيست جهان پس از کرونا» گفت: يکي از ويژگي‌هاي اين همايش پذيرش اثر به صورت مقاله‌ي کوتاه 2500 کلمه‌اي و يادداشت 500 کلمه‌اي با هدف استفاده و بهره‌مندي از ديدگاه روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه است.

دکتر «محمد علي‌اکبري» با حضور در ايسنا، اظهار کرد: همه ملت‌ها و جوامع بايد هم روزهاي خوب و مهم و هم روزهاي تلخ را ثبت و ضبط و از فراموش شدن چنين روزهايي جلوگيري کنند چون ثبت اين رخدادها هم براي ارزيابي واقعياتي و هم براي درس گيري و  استفاده در آينده، ضرورت دارد.

وي با بيان اينکه در دوران معاصر اتفاقاتي افتاده که به دليل هيجان حاکم بر آن ثبت و ضبط  نشده و براي بازنويسي آن مجبوريم به روايت بپردازيم و به مراجع دست چندم رجوع کنيم، تصريح کرد: کرونا يکي از تکرارهاي بد تاريخ جامعه جهاني است که هنوز ادامه دارد و تمام ابعاد زندگي ما را از شخصي  مانند صله رحم گرفته تا اجتماع، دين ،  سياست،  اقتصاد و فرهنگ را  از گستره ملي تا بين المللي تحت تاثير قرار داده است.

رئيس دانشگاه ايلام ادامه داد: دانشگاه ايلام به عنوان يک دانشگاه اجتماعي خود را در مقابل جامعه‌اي که در آن زندگي مي‌کند مسئول مي‌داند و تصميم گرفته در کنار مردم شرايطي را براي ثبت و ضبط حواشي و مسائل پيراموني اين رخداد فراهم کند و همايش ملي «زيست جهان پس از کرونا» انجام يکي از اين رسالت‌هاي دانشگاه است.

دکتر علي‌اکبري با تأکيد بر اينکه تمهيدات لازم براي برگزاري هرچه بهتر برگزار شدن اين همايش انديشيده شده است، تصريح کرد: اين همايش به صورت مجازي بين وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و دانشگاه ايلام به صورت مشترک برگزار مي شود و  رئيس همايش معاون فرهنگي اجتماعي وزير علوم و دبير اين همايش رئيس دانشگاه ايلام است.

وي تصريح کرد: در اين همايش سعي شده به حوزه‌هاي مختلف از جمله  حوزه فرهنگي و اجتماعي حوزه اقتصاد، حوزه دين، حوزه  بهداشت و سلامت ، سياست خارجي ، سياست داخلي ، گردشگري و  محيط زيست  پرداخته شود.

رئيس دانشگاه ايلام تصريح کرد: براي برگزاري اين همايش مجوزهاي لازم از همه پايگاه‌هاي معتبر گرفته شده و  اگر اساتيد و دانشجويان مقاله‌اي در اين همايش  داشته باشند از امتيازات لازم مورد تاييد وزارت علوم نيز بهره‌مند مي‌شوند.

دکتر علي‌اکبري تاکيد کرد: آثار دريافتي تا هم اکنون نشان مي دهد که گستره ملي همايش خوشبختانه به خوبي تبيين شده است.

 وي ادامه داد: از آنجايي که کرونا همه افراد را تحت تاثير قرار داده، در نشست‌هاي هماهنگي براي برگزاري آن، به اين جمع‌بندي رسيديم که در کنار مقالات با چارچوب علمي و دانشگاهي زمينه شرکت براي ديگر بخش‌هاي جامعه هم فراهم شده است به همين خاطر يکي از ويژگي‌هاي همايش پذيرش اثر به صورت مقاله‌ي کوتاه 2500 کلمه‌اي و يادداشت 500 کلمه‌اي هم وجود دارد.

 رئيس دانشگاه ايلام  تاکيد کرد: دو بخش آخر را با هدف استفاده و بهره‌مندي از ديدگاه روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه و صاحب نظراني ايجاد کرديم که ممکن است تمايل به نگارش مقالات علمي 5 تا 8 هزار کلمه‌اي نداشته باشند.

دکتر علي‌اکبري ادامه داد: کارگروه‌هاي تشکيل شده در ذيل همايش از  شوراي سياستگذاري تا کميته‌هاي اجرايي و علمي تشکيل شده است است و دانشگاه ايلام با آمادگي کامل پذيراي ديدگاه ها و آثار ارسالي هموطنان انديشمند است است.

وي ادامه داد: براي سهولت در دريافت و ارسال آثار و تسريع در داوري ارسال پاسخ ها سامانه‌اي به آدرس https://wac2020.ilam.ac.ir  طراحي شده و  علاقمندان مي‌توانند آثار خود را از طريق اين سامانه به دبيرخانه همايش ارسال کنند تا مورد داوري و بررسي قرار گيرد.

رئيس دانشگاه ايلام تصريح کرد: با توجه به اهميتي که اين همايش دارد تا کنون بزرگاني داراي جايگاه‌هاي ملي و بين المللي اعلام آمادگي کرده‌اند که در اين همايش مجازي به عنوان سخنران ويژه يا سخنران مدعو حضور داشته باشند.

دکتر علي‌اکبري تاکيد کرد: زحمات قابل تقدير مجموعه خبرگزاري ايسنا در سراسر کشور در  توليد محتواهاي کرونايي را رصد کرده‌ام و از اين عزيزان دعوت مي‌کنم با يادداشت‌هاي رسانه‌اي خود در کنار اساتيد دانشگاه  و محققان به اين همايش ملي غناي ويژه ببخشند.

وي با بيان اينکه مهلت ارسال آثار تا پايان شهريور 1399 است، گفت: اختتاميه‌ي اين همايش به صورت مجازي در پاييز امسال برگزار خواهد شد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها