رئیس دانشگاه ایلام: آموزش مجازی در دانشگاه ایلام با کیفیت مناسب در حال انجام است

خانه خبرها

دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام، تأکيد کرد: آموزش مجازي در دانشگاه ايلام در تراز دانشگاهاي خوب کشور در حال انجام است و خوشبختانه در اين کلاس‌ها تعامل استاد با دانشجو و دانشجويان با همديگر به خوبي صورت مي‌گيرد.

    به گزارش روابط عمومي، دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام در نشست مجازي کارگروه فرهنگي ستاد مقابله با کرونا استان ايلام که با حضور مديران کل فرهنگ و ارشاد اسلامي، آموزش و پرورش و  فناوري اطلاعات و ارتباطات و اصحاب رسانه برگزار گرديد، با اشاره به پيامدهاي پديده کروناويروس در زمينه آموزش، بيان کرد: در پي تعطيلي دانشگاه‌ها با تصويب ستاد ملي کرونا، استقرار آموزش مجازي در دانشگاه ايلام در دستور کار قرار گرفت و با توجه به وجود زيرساخت‌ها و تجهيزات و از جمله توسعه پهناي باند اينترنتي که در ساليان گذشته صورت گرفته بود به خوبي و در کوتاه‌ترين زمان اجرايي گرديد. بگونه اي که در هفته بيش از هزار کلاس درسي بصورت برخط برگزار مي‌شود و هيچ‌گونه مشکل خاصي در اين زمنيه وجود ندارد.

رئيس دانشگاه، افزود: در دانشگاه ايلام به منظور پيش بردن آموزش مجازي، اساتيد تا پايان تعطيلات نوروز شش جلسه محتوا و مواد آموزشي را در قالب فايل‌هاي پاورپوينت در سامانه‌‌ي تحت عنوان سامانه پروفايل اساتيد جهت استفاده دانشجويان بارگذاري کردند.

دکتر علي‌اکبري، يادآور شد: دانشگاه ايلام موفق شد در خلال تعطيلات نوروزي براي اتقاء کيفي و کمي فرآيند آموزش مجازي، دو سامانه ديگر تحت عنوان «ادوبي کانکت» و «مودل» در دانشگاه ايلام راه‌اندازي نمايد.
رئيس دانشگاه، افزود: اين سامانه‌ها کاملاً تعاملي بوده و قابليت ضبط، امکان حضور و غياب اتوماتيک، گفت و گوي خصوصي و عمومي دانشجو و استاد، بارگذاري تمام فايل‌ها از جمله کليپ ويديو، عکس، صوت و فايل‌هاي نوشتاري و جابجايي استاد و دانشجو جهت ارائه سمينار را دارند.

دکتر علي‌اکبري، اضافه کرد: از ديگر مزيت‌هاي اين سامانه‌ها، ارزيابي مستمر فعاليت اساتيد و ارائه گزارش‌هاي آماري فعاليت دانشجويان مي‌باشد.

رئيس دانشگاه يادآور شد: با مصوبه شوراي آموزشي دانشگاه و انعطاف‌پذيري در زمان برگزاري کلاس‌ها و افزايش طول ترم صورت گرفت و اساتيد مي‌توانند با توافق دانشجويان در هر زماني حتي روز هاي تعطيل و شب‌ها کلاس برگزار نمايند.

وي ادامه داد: در ساير دانشگاه‌ها از طريق يک سيستم مرکزي که توسط دانشگاه راه‌اندازي شده است، دانشجو و استاد بايد در يک زمان مشخص با يکديگر در ارتباط باشند، اما سامانه‌هاي دانشگاه ايلام امکان تنظيم جلسات در طول هفته و ساعات مشخص در طول روز را به دانشجويان و استاد مي‌دهد.

رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه کيفيت آموزش دانشگاه ايلام جهت آموزش مجازي از طريق سامانه‌هاي مذکور افزايش يافته، گفت: اساتيد و دانشجويان در ابتدا جهت نصب نرم‌افزارهاي اين دو سامانه با مشکلاتي روبرو بودند، اما پس از راهنمايي هاي لازم، افزايش کادر پشتيباني فني و برگزاري کلاس‌هاي مجازي آموزش کار با نام افزارها بتدريج با امکانات اين سامانه ها آشنا و ارزيابي آنها مثبت شده و رضايتمندي استاد و دانشجو جلب گرديد، زيرا که در اين فرآيند آموزش‌ضبط، قابل بازبيني مجدد بوده قابليت ارزيابي دانشگاه هم بيشتر شده است..
دکتر علي اکبري در خصوص شيوه آموزش در دروس عملي آزمايشگاهي و کارگاهي نيز گفت: نيم سال تحصيلي دوم تا پايان شهريورماه تمديد مي‌شود تا با بهبود شرايط بتوانيم در اين زمينه خدمات آموزش ارائه کنيم .

رئيس دانشگاه، تصريح کرد: براي دانشجويان دوره دکتري ساکن ايلام و دانشجوياني که نياز به خوابگاه نداشته باشند و بخواهند در آزمايشگاه و کارگاه حضور پيدا کنند از اين هفته با رعايت پروتکل و دستورالعمل‌هاي بهداشتي اين امکان فراهم شده است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها