اولین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه ایلام در سال 1399 به صورت برخط برگزار شد

خانه خبرها

اولين جلسه شوراي فرهنگي دانشگاه در سال 1399 با هدف بررسي  فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه در ايام کرونا، صبح ديروز با حضور دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه و رئيس شورا و اکثريت اعضاء به صورت برخط برگزار گرديد.

  به گزارش روابط عمومي، در اين نشست دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه ضمن عرض تبريک فرارسيدن ماه مبارک رمضان، به روند برگزاري جلسات مختلف دانشگاه بصورت برخط اشاره کرد و گفت: خرسندم که در دانشگاه ايلام اين امکان بوجودد آمده که جلسات شوراي فرهنگي هم به صورت برخط برگزار شود که اميدوارم همه معاونت‍ ها از اين اقدام معاونت فرهنگي و اجتماعي پيروي نمايند.

رئيس شوراي فرهنگي دانشگاه ايلام با اشاره به استفاده حداکثري از فضاي مجازي در فعاليت هاي فرهنگي دانشگاه، بيان داشت: معاونت فرهنگي و اجتماعي با استفاده حداکثري از دورکاري کارکنان و مجموعه،  نگذارد که حتي يکروز هم فعاليت‌هاي فرهنگي  دانشگاه تعطيل شود که البته دو اصل فرهنگ‌سازي همراه با ايجاد زيرساخت‌ها و نهادينه کردن تفکر عدم تعطيلي دانشگاه در ايام کرونايي را نبايد فراموش کرد.

رئيس دانشگاه با ابراز خرسندي از گزارش خوب معاون فرهنگي و اجتماعي، تأکيد کرد: مجموعه اقدامات انجام شده گوياي روح پويايي فعالين فرهنگي دانشگاه ايلام مي‌باشد که بايد اين گزارش براي همه مجموعه‌هاي فرهنگي شامل تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن ‌اي علمي ارسال شود تا آنها هم تحرک لازم را براي فعاليت در ايام را پيدا کنند.

رئيس شوراي فرهنگي دانشگاه افزود: با اشاره به فرصت ­هاي پيش آمده در ايام کرونا گفت: بايد با ايجاد بسترسازي نسبت به سامانه‌اي کردن همه فعاليت‌هاي فرهنگي اعم از انتخابات تشکل‌هاي دانشجويي، شوراي صنفي، اردوهاي زيارتي، سياحتي و علمي، برگزاري جلسات شوراي فرهنگي و ساير فعاليت‌ها اقدام نمايد، چرا که وظيفه فرهنگ‌سازي دولت الکترونيک ابتدا برعهده معاونت فرهنگي و اجتماعي بعنوان متولي فرهنگ در دانشگاه مي‌باشد.

در ادامه اين جلسه حجت‌الاسلام غياثي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، ضمن تبريک فرارسيدن ماه مبارک رمضان و آرزوي قبولي طاعات و عبادات، با اشاره به جلسه خود با حجت الاسلام رستمي رئيس محترم نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها و بالاغ سلام ايشان به دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه، گفت: رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها ضمن رضايت کامل از فعاليت‌هاي دانشگاه ايلام، آمادگي نهاد نمانيدگي را براي حمايت از فعاليت‌هاي فرهنگي، پژوهشي و علمي دانشگاه ايلام اعلام نمودند.

حجت الاسلام غياثي  در ادامه با تشکر از فعاليت مجموعه دانشگاه ايلام در ايام کرونا، گفت: يقين دارم که دانشگاه ايلام در اين ايام خوش درخشيد و نهاد نمايندگي هم با تمام توان  مجموعه دانشگاه را همراهي خواهد کرد.

همچنين در اين جلسه دکتر شيرخاني معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ضمن عرض خيرمقدم و تبريک ماه مبارک رمضان به اعضاي محترم شوراي فرهنگي به ارائه گزارشي تصويري از برنامه‌هاي معاونت فرهنگي در ايام کرونا پرداخت و با اشاره به راه‌اندازي پويش اميد و همدلي در دانشگاه ايلام پيرو فراخوان نماينده محترم ولي فقيه در استان و استانداري ايلام، گفت: استقبال خوب اعضاي محترم هيات علمي و کارکنان از اين پويش، فصلي ديگر از همدلي و  اميد را در جامعه دانشگاهي رقم زد.

دکتر شيرخاني  در ادامه با تشريح برنامه‌هاي تشکل‌هاي دانشجويي، کانون‌هاي فرهنگي و انجمن‌هاي علمي، بيان کرد: فعالين فرهنگي در ايام کرونا از بستر فضاي مجازي استفاده لازم را برده و فعاليت‌هاي فرهنگي خود را تعطيل نکردند که گوشه‌اي از زحمات آنان را در اين گزارش مشاهده شد.

معاون فرهنگي و اجتماعي، افزود: تلاش مي‌شود تا با برنامه‌ريزي بهتر، اثرگذاري فعاليت‌هاي آنها را بيشتر کرده و حمايت‌هاي مالي و معنوي را از اين برنامه‌ها با همکاري اعضاي شوراي فرهنگي افزايش داد.

همچنين در اين جلسه  دکتر امامي پور دبير شوراي فرهنگي دانشگاه ضمن عرض خوشامد به اعضاي محترم و آرزوي قبولي طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، گفت: کرونا فضايي را به وجود آورده تا بتوانيم از بستر فضاي مجازي به صورت بهينه استفاده کرده و فعاليت هاي فرهنگي را در فضايي جديد تجربه کنيم.

در ادامه و پس از بحث و تبادل نظر اعضاي شورا، طرح‌هاي ارائه شده در جلسه به تصويب رسيد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها