جلسه تقدیر از دانشجویان برترآموزشی کارشناسی سال 1398 دانشگاه ایلام بصورت برخط برگزار گردید

خانه خبرها
جلسه تقدير از دانشجويان برترآموزشي کارشناسي سال 1398 دانشگاه ايلام بصورت برخط برگزار گرديد

همزمان با دهه سرآمدي آموزش و با حضور دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه، جلسه تقدير از دانشجويان برتر آموزشي کارشناسي سال 1398 دانشگاه ايلام بصورت برخط برگزار گرديد.

   به گزارش روابط عمومي، جلسه تقدير از دانشجويان برتر آموزشي کارشناسي سال 1398 دانشگاه ايلام  با حضور دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه، دکتر نعمتي معاون آموزش و تحصيلات تکميلي، خانم دکتر مرادي مدير دفتر استعدادهاي درخشان، دکتر توکلي مدير امور آموزشي، دکتر ضيايي مسئول استقرار آموزش الکترونيک در دانشگاه، معاونين آموزشي دانشکده‌ها، آقاي فتاحي رئيس اداره روابط عمومي و جمعي از دانشجويان، عصر ديروز بصورت برخط برگزار گرديد.

   در اين جلسه دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه با تبريک ايام ماه مبارک رمضان و آرزوي سلامتي براي دانشجويان برتر آموزشي دانشگاه ايلام و خانواده‌هاي آنان و ضمن تشکر از زحمات همکاران حوزه معاونت آموزش و تحصيلات تکميلي، به وضعيت بوجود آمده در پي وضعيت کرونا و تبعات آن در ايران و دانشگاه‌ها اشاره کرد و بيان داشت: پديده کرونا جهاني است و متأسفانه کشور عزيزمان ايران هم درگير اين مهمان ناخوانده شده که اين موضوع بر بخش اعظم زندگي ما و از جمله فعاليت‌هاي دانشگاه‌ها و بخصوص روند برگزاري کلاس‌هاي درسي تأثيرگذاشته است، چونکه با تصميم ستاد ملي مقابله با کرونا؛ دانشگاه‌ها در کل ايران تعطيل شدند.

رئيس دانشگاه، خدمات‌رساني به دانشجويان را اولويت دانشگاه ايلام عنوان نمود و تأکيد کرد: دانشگاه بدون حضور دانشجويان شادابي و نشاط گذشته را ندارد، اما اين وضعيت عادي نيست و ان شاء‌الله هرچه زودتر شاهد حضور دانشجويان عزيز در دانشگاه باشيم.

دکتر علي اکبري، افزود: عليرغم وضعيت خاص پيش آمده، مديريت دانشگاه ايلام نگذاشت برنامه‌هاي مختلف دانشگاهي تعطيل شود و از جمله روند برگزاري کلاس‌ها ي بصورت مجازي در حال انجام است.

رئيس دانشگاه، يادآور شد: چون اين تجربه براي اولين بار اتفاق افتاد، در اوايل سختي‌ها و کاستي‌هايي  وجود داشت و براي همين  ممکن است کساني اذيت شده باشند، اما مطمئين باشيد مديريت دانشگاه ايلام در کنار شماست و با برنامه‌ريزي که انجام شد، اقدامات خوب و مناسبي طراحي و اجرا گرديد که خوشبختانه تاکنون نتيجه کار خوب بوده و کلاسهاي مجازي دروس نظري پيشرفت خوب و قابل تحسيني داشته است.

دکتر علي اکبري، افزود: يکي از دغدغه‌هاي اصلي ما اين بود که در روند فارغ‌التحصيلي دانشجويان مشکلي پيش نيايد و براي همين نيم سال تحصيلي دوم 98-99 تا پايان شهريورماه تمديد مي‌شود تا با بهبود شرايط بتوانيم در اين زمينه خدمات آموزش ارائه کنيم و از جمله موضوع ارائه دروس عملي در اين بازه زماني حل خواهد شد.

رئيس دانشگاه، تصريح کرد: احتملا اين ترم را بايد بصورت مجازي به پايان برسانيم و اگر وقت را مديريت کرده و برنامه ريزي لازم را داشته باشيم، مزاياي آموزش مجازي از آموزش حضوري بيشتر است و از جمله زمان ارائه کلاس‌هاي درسي محدود نيست و از صبح تا 12ساعت  شب امکان ارائه براي اساتيد و دانشجويان وجود دارد.

دکتر علي اکبري، افزود: بايد اين تجربه جديد که يک فرصت خوب است، نهايت استفاده را ببريم، لذا بايد همه کمک کنيم تا اين روند ختم به خير شود.  

رئيس دانشگاه در ادامه با بيان اينکه هميشه با شور و عللاقه در مراسم تقدير از دانشجويان برتر آموزشي دانشگاه شرکت کرده، گفت: ما به احترام شما جمع شده‌ايم و اين يعني پيشتازي علم، اما شما بايد سعي کنيد با تلاش و پشتکار اين روند پيشتازي را حفظ نمائيد.

دکتر علي‌اکبري با تقدير از زحمات و پي گيري‌هاي خانم دکتر مرادي در  سمت مديريت دفتر استعدادهاي درخشان، خاطرنشان کرد: ما با دقت مشکلات، سئوالات و مسائل مطرح شده توسط شما عزيزان را رصد کرده و پي گيري مي کنيم و مطمئن باشيد حل اين مشکلات در اولويت کاري مديريت دانشگاه ايلام قرار دارد.

در ادامه اين جلسه  دکتر نعمتي  معاون آموزش و تحصيلات تکيملي دانشگاه، با تشکر از زحمات کليه کساني که زمينه استقرار آموزش الکترونيک در دانشگاه ايلام را فراهم کرده‌اند، گفت: اين موضوع يک تجربه جديد است که فقط مختص ايران نيست و جهاني است و لذا ما بايد با مديريت زمان، حداکثر استفاده را از اين تجربه جديد ببريم تا اهداف مورد نظر را محقق نمائيم.

دکتر نعمتي،  خاطرنشان کرد: بازگشايي دانشگاه منوط به تصميم ستاد ملي کرونا است و لذا از دانشجويان عزيز خواهانم که اطلاعيه‌ها  منتشر شده معاونت آموزشي را به دقت  مطالعه کنند تا در روند ايجاد امور و برنامه‌ها مشکلي به وجود نيايد.

رئيس شوراي آموزشي دانشگاه ، تأکيد کرد: ما مي‌دانيم دانشجويان عزيز، دغدغه‌ها و سئوالات متنوعي دارند، اما مطمئن باشيد ما  نخواهيم گذاشت در کيفيت ارائه دروس خللي ايجاد شود و براي همين علاوه بر اينکه ما مسائل، نقطه‌نظرات، سئوالات و مشکلات مطرح شده را به خوبي پي‌گيري مي‌کنيم، تمام حوزه‌ها هم بايد درخواست‌هاي وصول شده و مسائل مطرح شده را بررسي کرده و پاسخگو باشند.

رئيس شوراي آموزشي دانشگاه  در خصوص روند برگزاري امتحانات پايان ترم، بيان کرد: کلاس‌هاي آموزشي دانشگاه ايلام تا  يازدهم تير ادامه دارد و امتحانات هم در تاريخ  21 تير ماه شروع مي‌شود، اما اينکه امتحانات بصورت حضوري يا غيرحضوري برگزار شود، اين امر تابع شرايط آن موقع و تصميمات ستاد ملي مقابله با کرونا مي‌باشد.

دکتر نعمتي افزود: اساتيد بايد در طول ترم ضمن ارائه تکليف، ارزيابي‌هاي خاص خود را نيز داشته باشند و بخشي از نمرات پايات ترم به اين صورت تعيين گردد.

در ادامه خانم دکتر مرادي مدير دفتر استعداداي درخشان دانشگاه، با تبريک ايام ماه مبارک رمضان و دهه سرآمدي آموزش، تأکيد کرد: عليرغم پديده کرونا و تبعات آن در روند اجراي برنامه‌هاي دفتر استعدادهاي درخشان وقفه‌اي حاصل نشد و با هماهنگي بعمل آمده جلسه تقدير از دانشجويان برتر آموزشي  کارشناسي ارشد و دکتري سال 1398 دانشگاه ايلام ديروز و جلسه تقدير از دانشجويان برتر کارشناسي امروز در حال انجام است.

خانم دکتر مرادي در خصوص نحوه انتخاب دانشجويان برتر، گفت: رتبه‌هاي اول هر رشته ورودي با ميانگين معدل حداقل 16 در مقطع کارشناسي و حداقل 17 در مقاطع کارشناسي ارشد و دکتري در نيمسال دوم 97 و نيمسال اول 98 انتخاب و معرفي شدند.

مدير دفتر استعداداي درخشان دانشگاه، درباره نحوه ارسال لوح تقدير و کارت هديه اين دانشجويان، اظهار کرد: اطلاعات لازم در خصوص لوح تقديرنامه و کارت هديه تا هفته آينده به ايميل دانشجويي اين عزيزان ارسال مي شود.

خانم دکتر مرادي، يادآوري شد: آدرس ايميل دانشگاهي هر دانشجو uid@ilam.ac.ir  مي‌باشد که uid نام شناسه يکتا مي‌باشد و همچنين رمز ورود به ايميل، همان رمز شناسه يکتا است.

در ادامه اين جلسه دکتر ضيايي مسئول استقرار آموزش الکترونيک در دانشگاه ايلام توضيحاتي را در خصوص روند طي شده و سئوالات و مسائل مطرح شده دانشجويان ارائه داد.

دکتر ضيايي با بيان اينکه نامه‌نگاري‌هاي لازم براي رايگان شدن اينترنت دانشجويان انجام شده که در سطح وزارت علوم اين امر در حال پي‌گيري است، تأکيد کرد دانشجويان عزيز با مديريت زمان و بررسي وضعيت بسته‌هاي اينترنتي مي‌توانند هزينه مورد نظر را مديريت کنند..

در پايان جلسه اسامي دانشجويان برترآموزشي کارشناسي سال 1398 دانشگاه ايلام قرائت گرديد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها