رئیس دانشگاه: تهدید کرونا؛ بهترین فرصت برای تحقق دولت الکترونیک و توسعه آموزش مجازی در دانشگاه ایلام است

خانه خبرها

رئيس دانشگاه ايلام در جلسه شوراي دانشگاه، تأکيد کرد: تهديد کرونا؛ تبديل به بهترين فرصت براي تحقق دولت الکترونيک  و استقرار و توسعه آموزش مجازي در دانشگاه ايلام شده است.

  به گزارش روابط عمومي، دومين جلسه شوراي دانشگاه ايلام در سال جاري، با حضور دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه، معاونين و ديگر اعضاي شورا، صبح امروز در محل سال فرزانگان و در راستاي بحث و بررسي در زمينه وضعيت آموزش مجازي  در دانشگاه، برگزار گرديد.

در اين نشست دکتر علي‌اکبري رئيس دانشگاه، با تقدير از زحمات همه همکاران دانشگاهي به جهت  اهتمام در پيشبرد اهداف عالي دانشگاه و علي‌الخصوص تلاش‌‌هاي فراموش ناشدني آنان در زمينه گذر از بحران کرونا، به وضعيت برگزاري کلاس‌هاي آموزشي به صورت مجازي در دانشگاه اشاره کرد و بيان کرد: خوشبختانه با بسترسازي‌هايي که در شش سال گذشته انجام شده بود و با تلاش‌هاي شبانه‌روزي همکاران متولي امر، روند استقرار و توسعة آموزش مجازي در دانشگاه ايلام مطلوب و رضايت‌بخش است، اما بايد به اين موضوع اکتفا نکرد و با رصد آمار و اطلاعات مربوطه، نواقص و کاستي‌هاي موجود را برطرف نمود.

رئيس شوراي دانشگاه ايلام، تأکيد کرد: مسؤوليت آموزش مجازي فقط با معاونت آموزشي نيست و همه معاونت‌ها، دانشکده‌ها و گروه‌هاي آموزشي، همگي بايد کمک کنند تا اين نوع آموزش در عالي‌ترين سطح و در تراز دانشگاه‌هاي بزرگ کشور، در دانشگاه ايلام توسعه يابد.

دکتر علي‌اکبري، يادآور شد: در اين وضعيت رؤساي دانشکده‌ها نقش ويژه‌اي دارند و بايد با اتخاذ تدابير لازم، ضمن رفع ايرادات موجود، براي ارتقاء کيفيت آموزش مجازي اهتمام خاصي داشته باشند.

رئيس دانشگاه با تأکيد بر اينکه بايد از تهديد کروناويروس، به عنوان يک فرصت براي توسعه دانشگاه ايلام نگاه کرد، گفت: عليرغم همه پيامدهاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي پديده شوم کروناويروس در جامعه، اما بايد از اين تهديد به عنوان يک فرصت مناسب براي تحقق دولت الکترونيک  و استقرار و توسعه آموزش مجازي به عنوان راه برگشت‌ناپذير دانشگاه ايلام استفاده نمود.

دکتر علي‌اکبري در بخش ديگر سخنان خود، خواستار حضور تمام وقت و قانوني همه مديران، اعضاي هيأت علمي و کارکنان در حوزه‌هاي مختلف دانشگاه ايلام براي پاسخ‌گويي و خدمات‌دهي به ارباب رجوع اعم از دانشجو، خانواده‌هاي آنان و کسان ديگر شد و  تأکيد کرد: با توجه به جايگاه دانشگاه ايلام و انتظاري که عموم مردم از ما دارند، بايد در کوتاه‌ترين زمان و به بهترين شکل ممکن، درخواست‌ها و انتظارات مراجعه‌کنندگان را برآورده نمود.

در اين جلسه، دکترملابهرامي معاون پشتيباني و منابع انساني دانشگاه توضيحاتي را در زمينه روند بازگشايي دانشگاه و مسائل مربوطه ارائه نمود و تأکيد کرد حوزه معاونت پشتيباني و منابع انساني با تمام توان از سياست مديريت دانشگاه در راستاي تحقق دولت الکترونيک و توسعه آموزش مجازي حمايت خواهد کرد و سپس دکتر نعمتي معاون آموزش و تحصيلات تکميلي و دکتر ضيايي مسؤول استقرار آموزش الکترونيک در دانشگاه، وضعيت آموزش مجازي و اقدامات و مشکلات مطرح شده در اين زمينه را تشريح کردند.

در ادامه دکتر مهديزاده معاون پژوهش و فناوري دانشگاه ضمن ارائه گزارش مختصري در زمينه وضعيت‌ سامانه‌هاي مختلف در دانشگاه، برنامه‌هاي آينده معاونت پژوهش و فناوري در اين زمينه را تشريح کرد و سپس خانم دکتر طولابي مدير دفتر نظارت و ارزيابي، برنامه اين مديريت براي ارزيابي اساتيد در پايان ترم جاري توسط دانشجويان را تبيين نمود.

در ادامه رؤساي دانشکده‌ها، هر کدام گزارشي از روند برگزاري کلاس‌ها درسي به صورت مجازي در دانشکده مربوطه ارائه دادند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها