تألیف و انتشار چهار عنوان کتاب تخصصی حقوق به زبان فارسی و انگلیسی توسط دکتر باقری استادیار دانشگاه ایلام

خانه خبرها

چهار عنوان کتاب تخصصي رشته حقوق با عنوان بايسته‌هاي متون حقوق توسط دکتر پرويز باقري استاديار دانشگاه ايلام به دو زبان فارسي و انگليسي منتشر شد.

    به گزارش روابط عمومي، دکتر پرويز باقري استاديار دانشکده ادبيات و علوم انساني و مدير دفتر حقوقي دانشگاه ايلام و مؤلف اين کتاب‌ها، اظهار داشت: اين کتاب‌ها با عنوان بايسته‌هاي متون حقوق عمومي، خصوصي، جزا و بين‌المللي در کشور منحصر بفرد و داراي ويژگي‌هايي است که تاکنون هيچ اثري به آنها اشاره نکرده است.

دکتر باقري با بيان اينکه تاکنون نگارش اين دوره متون حقوقي به اين شکل در کشور انجام نشده است، افزود: تمام متون حقوقي مقاطع مختلف تحصيلي که در کشور تدريس مي‌شوند رويکرد آنها حقوق خارجي است، اما اين اثر نه تنها قوانين خارجي را مورد توجه قرار داده بلکه قوانين و متون حقوقي  داخلي نيز در کنار آن لحاظ شده است.

مدير دفتر حقوقي دانشگاه ايلام يادآور، شد: ويژگي ديگر اين اثر، روزآمدي اين متون است و با توجه به سخنان مقام معظم رهبري مبني بر تخصصي کردن رشته حقوق، ماموريت ويژه‌اي به دانشگاه علوم قضايي براي اين موضوع داده شد.

استاديار دانشگاه ايلام با بيان اينکه انتشار اين کتاب توسط انتشارات گنج دانش معتبرترين ناشر کتاب‌هاي حقوقي علوم انساني از ديگر ويژگي‌هاي ديگر اين اثر است، گفت: از سوي ناشر هيچ هزينه‌اي براي چاپ کتاب دريافت نشده است و از هر نسخه 10جلد نيز به صورت رايگان در اختيار دانشگاه قرار داده شده است.

دکتر باقري، اضافه کرد: قرار بود اين اثر در يک کتاب چاپ شود اما به دليل حجم بالا، هزينه بسيار و همچنين حمل و نقل سخت براي دانشجويان با مشورت ناشر کتاب در چهار جلد و در يک دوره کامل براي دانشجويان به چاپ رسيد.

مدير دفتر حقوقي دانشگاه، ادامه داد: با توجه به اينکه رشته حقوق يکي از رشته‌هاي پر مخاطب کشور است و در سال‌هاي اخير توجه ويژه‌اي به توسعه کيفي اين رشته صورت گرفته است و با پيش آمدن تغييرات اساسي و بنيادين در محتواي اسلامي کردن کتب علوم انساني تلاش شده است، محتواي تدارک ديده شده قبلي با رويکرد اسلامي تبيين و در اختيار علاقه‌مندان به اين رشته قرار داده شود.

دکتر باقري، اظهار داشت: قبلاَ متون حقوقي انگليسي براي رشته حقوق در دوره کارشناسي با دو رويکرد حقوق خصوصي و حقوق جزا تدريس مي‌شد، اما بعد از بازنگري کتب علوم انساني و اسلامي کردن منابع علوم انساني به صورت چهار درس مجزا در حوزه‌هاي خصوصي، جزا، عمومي و بين‌المللي تدريس و در سرفصل دروس دوره حقوق در مقاطع کارشناسي و تحصيلات تکميلي لحاظ شد.

وي با بيان اينکه در نگارش و تدوين دوره هاي حقوق آثار علمي محدود است، گفت: اين موضوع سبب ايجاد خلا در تدريس شد و چون با دوره جديدي از کتب و سرفصل ها مواجه شديم ضرورتي پيش آمد که دوره‌اي از متون حقوقي براي دانشجويان تدوين شود.

مدير دفتر حقوقي دانشگاه، تأکيد کرد: آشنايي نسبي با واژگان و اصلاحات قوانين به زبان لاتين ضروري است چرا که در رشته‌اي همچون حقوق هجوم واژه‌هاي لاتين در ارتکاب جرائم، مسائل و قراردادهاي حقوقي بسيار است و براي بروزرساني و استقبال از هجوم واژه‌هاي لاتين نيازمند دوره‌هاي کارشناسي تا دکتري يک متون حقوقي با دو رويکرد دوگانه داخلي و خارجي هستيم و بايد دانش آموخته‌هاي ما با آن‌ها آشنا شوند.

دکتر باقري، تأکيد کرد: يکي از نقاط قوت اين اثر لحاظ متون روزآمد در حوزه فناوري اطلاعات، حقوق نانو، حقوق بيو، حقوق تجارت و مسائل نوپديد حوزه حقوق کار و بين‌الملل است.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها