اعزام 144 دانشجوی دانشگاه های استان ایلام به شهر مقدس قم در قالب طرح حامیم

خانه خبرها

طي مراسمي با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين کريمي تبار نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام، حجت‌الاسلام و المسلمين غياثي مسئول دفاتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري، حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوي راد مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام، حجت‌الاسلام و المسلمين يعقوبي معاون دفتر نهاد نمايندگي،  دکتر ويسه معاون فرهنگي و اجتماعي و رؤساي دانشگاه‌هاي استان، 144 دانشجوي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي استان ايلام در قالب طرح حاميم به شهر مقدس قم اعزام شدند.

   به گزارش روابط عمومي، حجت‌الاسلام و المسلمين کريمي تبار نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام در مراسم افتتاحيه طرح "حاميم" که صبح روز چهارشنبه 1401/05/02 در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد، اظهار داشت: مشکلي که اکثر کشورهاي جوامع امروزي با آن مواجه هستند دروغگو بودن اشخاص با خداست و اينکه نمي‌توانند نقاب‌ها را از چهره خود بردارند.

حجت‌الاسلام و المسلمين کريمي‌تبار ادامه داد: حتي اگر مردم نماز بخوانند ولي با خداي خود صادق نباشند سرنوشت آنها اين است که به استعمار کشورهاي غربي در مي‌آيند و به ذلت بندگي غير خدا مبتلا خواهند شد.

امام جمعه ايلام خاطرنشان کرد: موقعيتي که اکنون ما در آن قرار داريم در طول تاريخ شيعه خيلي حساس مي‌باشد، همانگونه که در زمان حضرت علي (ع) مردم به خاطر تبليغات فراوان و نادرست دشمن، شناخت درستي از امام زمان خود نداشتند شاهد هستيم، که دشمنان امروزه نيز همان رويه را در پيش گرفته‌اند و از اين رو مقام معظم رهبري توجه ويژه‌اي براي جهاد تبيين جهت شناخت بيشتر راه حق و حيله‌هاي دشمن دارند تا دشمن با اطلاعات غلطي که به ما مي‌دهد به هدف خود نرسد.
نماينده ولي فقيه در استان ضمن اشاره به واقعه عاشورا، تصريح کرد: جهالت عوام و دين فروشي خواص باعث ايجاد واقعه عاشورا بود و اکنون نيز هجمه‌هاي فراواني را نسبت به ولايت فقيه و ارزش‌هاي ديني شاهد هستيم و هدف از اين تحرکات، دلسردي مردم‌ نسبت به حکومت اسلامي و تلاش براي ايجاد فاصله بين باورها و اعتقادات مذهبي مردم است و تلاش امروز دشمن اين است تا ذهنيتي براي دين‌زدايي، عفت‌زدايي و غيرت‌زدايي ايجاد کند که نبايد از آنها تقليد کورکورانه کرد.
در ادامه اين مراسم حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوي راد مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام با اشاره به تأکيد مقام معظم رهبري مبني بر اينکه هدف اصلي در زمان حاضر، شکل گيري تمدن نوين اسلامي است و نقش جوانان و دانشجويان هم در اين ميان، علمداري است، اظهار داشت: با تدبير مقام معظم رهبري، هدف و رسالت ما در مجموعه دانشگاه، بسترسازي براي ظهور امام زمان (عج) است.

حجت‌الاسلام و المسلمين  مهدوي‌راد تصريح کرد: نقش علمداري هم در اين زمينه متعلق به افرادي است که دو ويژگي بارز را دارا هستند، اول اينکه اهل بصيرت هستند و دوم اين که اهل صبر و خودسازي مي‌باشند.

دبير دوره طرح حاميم استان ايلام در مورد فوايد اين طرح، عنوان داشت: طرح حاميم علاوه بر نقش علمداري و ويژگي‌هاي افراد مورد نظر، داراي دو مولفه اصلي است که بحث بصيرت‌افزايي با استفاده از اساتيد مجرب و ديگري، مجهز شدن دانشجويان به ابزارهاي نوين براي تبليغ و بيان است چون معتقديم يک فرد به عنوان يک نخبه دانشجويي بايد ابزارهاي لازم براي مواجهه با شرايط مختلف را داشته باشد.

در اين مراسم همچنين دکتر ويسه معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ايلام با اينکه طرح حاميم مي‌تواند آن انسجام، يکپارچگي، باور و عقيده واحد را در امتداد دانشجويان عزيز شکل بدهد، گفت: واقعيت اين است که مباحثي از جنس آموزش و دانش‌افزايي به طريق معجزه‌آسايي در فرد و جامعه، توليد توانمندسازي را افزايش مي‌دهد.

معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه، اظهار داشت: اين حرکت که دفتر نهاد نمانيدگي مقام معظم رهبري در استان ايلام براي برگزاري اين دوره‌ها انجام داده است، کار بسيار باارزشي است و افراد شرکت کننده در اين دوره‌ها واسطه‌هايي براي گام دوم انقلاب خواهند بود.

معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ايلام، افزود: در حقيقت بحث حاميم مي‌تواند آن انسجام، يکپارچگي، باور و عقيده واحد را در امتداد دانشجويان عزيز شکل بدهد.

دکتر ويسه، اضافه کرد: بايد توجه داشت دانشجوياني که در اين دوره‌ها شرکت مي‌کنند و بر مي‌گردند تأثيري از درستکاري و تغييرات مثبت را بر ديگر دانشجويان داشته باشند.

طرح "حاميم" دوره‌اي جهت توانمندسازي دانشجويان فعال فرهنگي، سياسي و اجتماعي دانشگاه‌هاست که بايد در راستاي تحقق تمدن نوين اسلامي زمينه‌سازي نموده و وظيفه حلقه‌هاي مياني را ايفا کنند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها