معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم: روند توسعه پروژه های عمرانی دانشگاه ایلام عالی و قابل تحسین است

خانه خبرها

معاون اداري، مالي و مديريت منابع وزارت علوم بيان کرد: آنچه که امروز در جريان افتتاح دو پروژه عمراني دانشگاه ايلام و بازديد از ديگر پروژه ها مشاهد شد، روند مطلوب و مناسب توسعه پروژه هاي عمراني است که زمينه ساز توسعه بهتر دانشگاه ايلام خواهد بود.

   به گزارش روابط عمومي دانشگاه ايلام، دکتر نظرپور معاون اداري، مالي و منابع وزارت علوم، تحقيقات و فناوري عصر امروز در جريان افتتاح دو پروژه عمراني دانشگاه ايلام با حضور در جمع خبرنگاران، با ابراز رضايت از روند کلي توسعه انشگاه ايلام و بخصوص توسعه مناسب طرح هاي عمراني، بيان کرد: اميدواريم با کمک وزارت علوم،  سازمان مديريت و استانداري ايلام، تمامي اين پروژه ها تکميل و افتتاح شوند که در آن صورت زمينه براي توسعه بيشتر و بهتر دانشگاه ايلام فراهم خواهد گرديد.

معاون اداري، مالي و منابع وزارت علوم، افزود: همچنين برنامه ها و اقدامات خوب ديگري در حوزه مديريت سبز و سنددار کردن زمين ها و املاک دانشگاه ايلام، انجام گرفته که شايسته تقدير است.

دکتر نظرپور، اضافه کرد: هر اندازه که جايگاه دانشگاه ايلام در سطح کشور و منطقه ارتقاء يابد به همان ميزان ظرفيت بيشتري در حوزه هاي مختلف آموزشي، پژوهش و فناوري و فرهنگي و اجتماعي در اختيار استان ايلام قرار خواهد گرفت و بدين لحاظ همه ما بايد از اين روند رو به رشد حمايت کنيم.

معاون اداري، مالي و منابع وزارت در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به اهتمام جدي وزارت علوم در زمينه مديريت سبز در سطح دانشگاه هاي کشور، بيان کرد: اهتمام در زمينه مديريت سبز از اولويت هاي مجموعه وزارت علوم است که با اصلاح و بهبود فرآيندها و ساختارها به منظور حفظ محيط زيست، مديريت مصرف انرژي و مواد و با بکارگيري مؤثر و کارآمد منابع مادي و انساني، سازمان دهي و برنامه ريزي به منظور هدايت آنها جهت نيل به اهداف زيست محيطي حاصل مي گردد.

دکتر نظرپور، افزود: خوشبختانه برنامه ها و اقدامات مناسبي در اين زمينه در دانشگاه ها و مؤسسات تابعه وزارت علوم انجام گرفته و با ارزيابي عملکرد و پايش نتايج حاصله، رتبه بندي دانشگاه ها در حوزه مديريت سبز، مقايسه وضعيت دانشگاه ها با يکديگر در هر سطح، مقايسه وضعيت دانشگاه ها با وضعيت مطلوب، مقايسه وضعيت دانشگاه ها با دانشگاه هاي بين المللي پيشرو در حوزه مديريت سبز و انحراف، پسرفت يا پيشرفت دانشگاه ها بر اساس ارزش هاي توسعه دانشگاه سبز مشخص مي گردد.

معاون اداري، مالي و منابع وزارت علوم، اضافه کرد: همچنين پروژه هاي پيشنهادي مختلفي در سطح دانشگاه هاي کشور شامل 54 مورد در گروه آب هاي سطحي، مديريت آب و پساب، 13 مورد  در گروه ارتقاي کيفي موتورخانه ها و بهينه سازي سامانه هاي تأسيساتي و  يک مورد هم در گروه انرژي هاي تجديد پذير تصويب شده است.

دکتر نظرپور در زمينه نتايج حاصله در اين زمينه و تأثير آن در زمينه کاهش مصرف انرژي و آب، اظهار کرد: با مقايسه عددي مصارف دانشگاه هاي ارزيابي شده در بازه زماني سال 95 تا سال 97، مشخص گرديد روند مصرف انرژي و آب در سطح دانشگاه ها کاهش يافته و از جمله در زمينه مصرف آب، 33 درصد کاهش مصرف صورت گرفته است.

معاون اداري، مالي و منابع وزارت علوم، با اشاره به حساسيت وزارت علوم براي تکميل پروژه هاي عمراني دانشگاه ها، يادآور شد: با پي گيري هاي بعمل آمده، جذب و تخصيص 98 درصد اعتبارت ملي در شش ماهه اول سال جاري محقق شده و در حوزه تعميرات اساسي هم 20 درصد تحقق يافته و با رايزني هاي که انجام شده، ان شاء الله 80 درصد ديگر هم بزودي اختصاص خواهد يافت.

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها