انتخاب دکتر احسان زاده استادیار دانشگاه ایلام بعنوان کشاورز نمونه استان ایلام در زمینه کاشت محصول کلزا

خانه خبرها
انتخاب  دکتر احسان زاده استاديار دانشگاه ايلام بعنوان کشاورز نمونه استان ايلام در زمينه کاشت محصول کلزا

دکتر احسان زاده استاديار دانشگاه ايلام با برداشت سه تن  کلزا در هکتار، بعنوان کشاورز نمونه استان ايلام در زمينه کاشت اين محصول انتخاب شد.

   به گزارش روابط عمومي، دکتر اقبال احسان زاده مدير گروه آموزشي مهندسي آب با بيان اينکه در چند سال اخير در کنار پرداختن به مسائل آموزشي و پژوهشي به صورت جدي به کار کشاورزي هم اهتمام داشته است، بيان کرد: اينجانب داراي 20 هکتار زمين کشاورزي در منطقه آبدانان در بخش کلات مورموري مي باشم که در سال زراعي گذشته تصميم گرفتيم بجاي گندم، کلزا را کشت نمائيم که خوشبختانه بواسطه اينکه تمام مزرعه زير پوشش آبياري مدرن قرار دارد و  با دقت و اهتمامي که در امور کاشت، داشت و برداشت صورت گرفت در نهايت محصول خوبي (سه تن در هکتار) به دست آمد و مجموعاً 60 تن کلزا برداشت گرديد.

دکتر احسان زاده، افزود: بواسطه برداشت خوبي که انجام شد، اينجانب در سال جاري بعنوان کشاورز نمونه اين محصول در استان ايلام انتخاب شدم و در مراسم تقدير از کشاورزان نمونه سراسر کشور که در ماه گذشته در محل وزارت جهاد کشاورزي برگزار گرديد، لوحي با امضاي وزير جهاد کشاورزي به ابنجانب اهدا گرديد.

استاديار دانشکده کشاورزي درباره عوامل موفقيت خود در اين زمينه، گفت: پوشش مزرعه با سيستم مدرن آبياري، کاشت علمي و بموقع محصول، نگهداري درست و مقابله با بيماريها و آفات مطرح در اين زمينه و برداشت صحيح از جمله علل  به دست آمدن محصول خوب در مزرعه اينجانب بود.

دکتر احسان زاده درباره اهميت کشت کلزا، اظهار داشت: امنيت غذايي مقوله بسيار مهمي است و يکي از ارکان توسعه پايدار به حساب مي‌آيد که با توجه به وابستگي کشور در زمينه تامين دانه هاي روغني، اهميت کشت اين محصول بخوبي نمايان است.

مدير گروه آموزشي مهندسي آب، عدم تأمين مناسب و بموقع نهادهاي کشاورزي و قيمت پائين خريد اين محصول را از جمله مشکلات کاشت کلزا در استان ايلام عنوان کرد و در مورد برنامه هاي خود، بيان داشت:  به دست آوردن الگوي مناسب جهت افزايش بهره وري و حفاظت از خاک و روي آوردن به کشت محصولات متنوع از جمله برنامه هاي اينجانب براي سال هاي آتي مي باشد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها