نشست علمی «تحولات حسابداری بخش عمومی و نقش دیوان محاسبات» در دانشگاه برگزار گردید

خانه خبرها
نشست علمي «تحولات حسابداري بخش عمومي و نقش ديوان محاسبات» در دانشگاه برگزار گرديد

نشست علمي «تحولات حسابداري بخش عمومي و نقش ديوان محاسبات» با سخنراني  مستشار ارشد ديوان محاسبات کشور در دانشگاه برگزار گرديد.

  به گزارش روابط عمومي، به همت گروه حسابداري و انجمن علمي دانشجويي حسابداري، نشست علمي «تحولات حسابداري بخش عمومي و نقش ديوان محاسبات» با حضور دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه، دکتر ملابهرامي، معاون پشتيباني و منابع انساني، دکتر ياري، رئيس دانشکده ادبيات و علوم انساني، دکتر عبدي، مستشار ارشد ديوان محاسبات کشور، آقاي محمدي، مديرکل ديوان محاسبات استان ايلام، خانم دکتر افشار، معاون آموزشي دانشکده ادبيات و علوم انساني، خانم دکتر اسماعيلي کيا، مدير گروه حسابداري، اساتيد و جمعي از دانشجويان، صبح امروز در محل آمفي دانشکده ادبيات و علوم انساني برگزار گرديد.

  در اين نشست دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه، با خيرمقدم به ميهمانان و حاضرين در نشست و با ابراز خرسندي از برگزاري اين برنامه، تأکيد کرد اتاق مديريت دانشگاه ايلام، اتاق شيشه اي است و بيان داشت: يکي از برنامه هاي اصلي دانشگاه، شفافيت در همه حوزه ها و بخصوص در حوزه مالي است و در دانشگاه هيچ چيزي براي پنهان کردن وجود ندارد.

  رئيس دانشگاه با بيان اينکه انجام فعاليت هاي فوق برنامه براي دانشجويان از محورهاي اصلي برنامه هاي دانشگاه است، اظهار کرد: در کنار تحصيل دانش، دانشگاه عليرغم مشکلات مالي، اهتمام جدي بر توسعه فعاليت هاي فوق برنامه دانشجويان در راستاي  ارتقاء سطح بينش آنان دارد.

  رئيس شوراي فرهنگي دانشگاه، خاطرنشان کرد: اهتمام دانشگاه، واگذاري اجراي برنامه ها به دانشجويان است و  الان 43 انجمن علمي دانشجويي در دانشگاه مشغول فعاليت هستند که با کمک اساتيد مشاور، برنامه هاي مختلف و متنوعي را برگزار مي نمايند، که نشست امروز حاصل برنامه ريزي و اهتمام يکي از اين انجمن ها است.

   دکتر علي اکبري، افزود: در جريان يازدهمين جشنواره ملي حرکت، دانشگاه ايلام موفق به کسب دو رتبه گرديد و در سطح منطقه مقام اول را به دست آورد که اين امر بيانگر آن است که اعتماد مديريت دانشگاه به دانشجويان درست بوده است.   

  در ادامه دکتر عبدي، مستشار ارشد ديوان محاسبات کشوربا ابراز خرسندي به جهت حضور در دانشگاه ايلام، تأکيد کرد: اگر سيستم مالي يک کشور موفق باشد، زمينه توسعه آن کشور فراهم مي گردد و براي همين سيستم حسابداري در ايران بايد متحول شود تا کارايي لازم را براي هموار کردن مسير توسعه کشور داشته باشد.

 مستشار ارشد ديوان محاسبات کشوربا بيان اينکه مجموعه افراد يک جامعه را مي توان بر اساس نگرش در امور مختلف به چهار گروه تقسيم کرد، بيان داشت: گروه اول نگرش مثبت داشته و پر انرژي هستند که گروه «سازنده» نام مي گيرند، گروه دوم، عليرغم داشتن  انرژي لازم نگرش منفي دارند، که عنوان «عيب جو» دارند، گروه سوم تماشاچي نام دارند، به آن جهت که نگرش مثبت دارند؛ اما انرژي ندارند و گروه چهارم فاقد نگرش و انرژي مي باشند که گروه «چوب خشک» عنوان مي گيرند و در اين راستا براي کسب موفقيت و خدمت به جامعه، ما بايد تلاش کنيم که در گروه اول قرار بگيريم.

   دکتر عبدي با بيان اينکه در دنياي امروز مهارت نقش محوري دارد تأکيد کرد: علاوه بر داشتن نگرش مثبت و تحصيل دانش، بايد در زمينه مهارت آموزي اهتمام جدي داشته باشيم و در آنچه که مربوط به رشته حسابداري است، اساتيد و دانشجويان اين رشته بايد به درس هاي تئوري اکتفا نکرده و با استفاده از نرم افزار هاي حسابداري، صلاحيت لازم را در اين رشته کسب نمايند.

  مدرس دانشگاه شهيد بهشتي، افزود: دانشجويان رشته حسابداري براي افزايش مهارت و زمينه سازي براي ورود به بازار کار ضروري است، يکي يا همه عنوان هاي حسابداري رسمي، کارشناسي رسمي دادگستري در مسائل مالي و مشاور رسمي مالياتي را کسب نمايند.

   در ادامه آقاي محمدي، مديرکل ديوان محاسبات استان ايلام با تشکر از مديريت دانشگاه ايلام و گروه حسابداري در برگزاري اين نشست، تاريخچه تأسيس ديوان محاسبات در ايران را تشريح کرد و سپس به بيان اهداف و وظايف آن ديوان پرداخت و با توضيح ساختار ديوان، نحوه کار و پي گيري امور محوله و انتظارات از آن را تبيين نمود.

  در پايان خانم دکتر دکتر اسماعيلي کيا، مدير گروه حسابداري در سخنان کوتاهي، ضمن خوش آمدگويي به مدعوين و ميهمانان نشست و با تشکر از رئيس دانشگاه و رئيس دانشکده ادبيات و علوم انساني  به جهت همکاري لازم براي پيشبرد امور گروه حسابداري، تأکيد کرد اين نشست در راستاي بزرگداشت روز حسابدار براي اولين بار در دانشگاه برگزار مي شود و در ادامه ضمن ابراز خرسندي از تحولات شکل گرفته در حسابداري ايران از سال 94 به بعد، خواستار اهتمام اساتيد و دانشجويان رشته حسابداري براي همراهي با اين تحولات شد.

  در پايان مراسم لوح تقديري از طرف دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه به رسم يادبود به آقاي محمدي، مديرکل ديوان محاسبات استان، اهداء گرديد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها