مدیرکل برنامه، بودجه و تشکیلات وزارت علوم در دانشگاه ایلام: باید با برنامه ریزی درست و دقیق برای شرایط خاص از بحران مالی فعلی عبور کنیم

خانه خبرها
مديرکل برنامه، بودجه و تشکيلات وزارت علوم  در دانشگاه ايلام: بايد با برنامه ريزي درست و دقيق براي شرايط خاص از بحران مالي فعلي عبور کنيم

بايد با برنامه ريزي درست و دقيق براي شرايط خاص و با تعيين اولويت ها، تعيين ساختار مناسب، شناسايي منابع و مديريت هزينه ها از بحران مالي فعلي عبور کرد.

  به گزارش روابط عمومي، نشست مديران برنامه و بودجه دانشگاه هاي منطقه پنج کشور با حضور دکتر رستگاري مديرکل برنامه، بودجه و تشکيلات وزارت علوم، دکتر ملابهرامي معاون پشتيباني و منابع انساني دانشگاه، دکتر رضازاده مشاور رئيس و مدير حوزه رياست، دکتر سلاورزي مدير  دفتر برنامه، بودجه و تشکيلات دانشگاه و دبير منطقه پنج و مديران و کارشناسان  برنامه و بودجه دانشگاه هاي لرستان، رازي، کردستان، صنعتي کرمانشاه و آيت الله بروجردي، صبح امروز در محل سالن جلسات حوزه رياست برگزار گرديد.

  در اين نشست دکتر رستگاري مديرکل برنامه، بودجه و تشکيلات وزارت علوم ضمن تشکر از ميزباني دانشگاه ايلام در اين نشست، به مشکلات مطرح بودجه دانشگاه ها اشاره کرد و بيان داشت: در چند سال اخير بواسطه مسائل خاص، بحث بودجه و کمبود نقدينگي از اصلي ترين مشکلات دانشگاه ها بوده و براي همين در اولويت کاري  مديريت دانشگاه ها بوده و انرژِي و وقت زيادي را بدان اختصاص يافته که اين امر نبايد ما را از وظايف ديگر دفاتر برنامه، بودجه و تشکيلات و بخصوص از موضوع برنامه ريزي غافل نمايد.

  دکتر رستگاري با اعلام اينکه جامعه ايران در شرايط خاص به سر مي برد، گفت: براي مديريت اين بحران و مسائل مربوط به آن، بايد نگاه جامع تري داشت و با برنامه ريزي درست و دقيق براي شرايط خاص و با تعيين اولويت ها، تعيين ساختار مناسب، شناسايي منابع و مديريت هزينه ها از اين چالش عبور کنيم.

  مديرکل برنامه، بودجه و تشکيلات وزارت علوم، افزود: نبايد دچار روزمرگي شد و بايد اجازه نداد، تنگناهاي مالي بر حوزه هاي ديگر سايه افکند، بلکه بايد بهره وري را ارتقاء داد و از سرمايه هاي موجود، بهترين نتايج را به دست آورد.

  در اين نشست، دکتر ملابهرامي معاون پشتيباني و منابع انساني دانشگاه ضمن خيرمقدم به دکتر رستگاري و مهمانان حاضر در نشست و با ابلاغ سلام دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه که براي انجام مأموريت اداري در خارج از استان به سر مي برد، تأکيد کرد: دفتر برنامه، بودجه و تشکيلات در دانشگاه ايلام پيشتاز است و بخوبي توانسته است ماموريت هاي محوله و از جمله تدوين و تصويب برنامه هاي عملياتي و جامع نيروي انساني را انجام دهد.

 دکتر ملابهرامي با تأکيد بر اينکه دانشگاه ايلام بواسطه توسعه مطلوب پروژه هاي عمراني به کارگاه سازندگي تبديل شده است، به جهش قيمت ها در سطح جامعه و تأثير آن بر تکميل اين پروژه ها اشاره کرد و خواستار تعيين راهکار و اهتمام  دفتر برنامه، بودجه و تشکيلات وزارت علوم براي رفع اين مشکل شد.

  معاون پشتيباني و منابع انساني دانشگاه در ادامه با اشاره به اينکه دانشگاه ها خدمات مختلف آموزشي، پژوهشي، ورزشي، رفاهي و فرهنگي به دانشجويان ارائه مي کنند و براي همين هزينه کرد آنها نسبت مستقيمي با سلامت و معيشت دانشجويان دارد و بدين لحاظ بايد توجه بيشتري به تأمين مالي دانشگاهها شود، خواستار اهتمام جدي دفتر برنامه، بودجه و تشکيلات وزارت علوم در اين زمينه شد، تا روند رو به رشد فعلي ادامه داشته باشد.

 دکتر ملابهرامي در ادامه با پيشنهاد پايلوت قرار دادن دانشکده هاي نسل سوم براي رسيدن به دانشگاه هاي نسل سوم، تأکيد کرد  در دانشگاه ايلام اينکار  شروع شده است و سپس پيشنهاداتي را در خصوص دريافت اعتبارت تخصيصي از خزانه و رديف هاي متمرکز در اختيار وزارت علوم ارائه نمود.

  در ادامه دکتر سلاورزي مدير برنامه، بودجه و تشکيلات دانشگاه و دبير منطقه پنج، توضيحاتي را در زمينه تهيه و تدوين برنامه استراتژيک دانشگاه ايلام (1400-1396)، برنامه عملياتي در سال 1397، وضعيت کارکنان و اعضاي هيات علمي و پايش کمي در زمينه وضعيت برنامه عملياتي 1397 دانشگاه در نه ماه نخست را ارائه کرد.  

 در ادامه اين نشست حاضرين به بحث و تبادل نظر در خصوص مدل تعيين و توزيع بودجه دانشگاه هاي کشور، لزوم پي گيري و اجراي برنامه هاي عملياتي، تأکيد بر تدوين برنامه جامع نيروي انساني و بودجه ريزي عملياتي و برنامه ريزي عملياتي پرداختند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها