جلسه نقد دو کتاب «اطلس رنگی آفات درختان میوه» و «بررسی تطبیقی مهدویت در روایات شیعه و سنی» برگزار گردید

خانه خبرها
جلسه نقد دو کتاب «اطلس رنگي آفات درختان ميوه» و «بررسي تطبيقي مهدويت  در روايات شيعه و سني» برگزار گرديد

جلسه  دو کتاب «اطلس رنگي آفات درختان ميوه» تاليف دکتر ميراب بالو و «بررسي تطبيقي مهدويت  در روايات شيعه و سني» تاليف دکتر اکبرنژاد برگزار گرديد.

   به گزارش روابط عمومي، جلسه نقد کتاب «اطلس رنگي آفات درختان ميوه» تاليف دکتر مجيد ميراب بالو استاديار دانشکده کشاورزي که به چاپ پنجم رسيده است و کتاب «بررسي تطبيقي مهدويت  در روايات شيعه و سني» تأليف حجت الاسلام دکتر مهدي اکبرنژاد دانشيار دانشکده الهيات و معارف اسلامي که عناوين مختلف را در سطح ملي کسب کرده وچهارمين چاپ آن مي باشد ، صبح ديروز در محل ساختمان قلم چي برگزار گرديد.

   در  جلسه نقد کتاب «اطلس رنگي آفات درختان ميوه» تاليف دکتر مجيد ميراب بالو با حضور خانم دکتر زينب روئين و دکتر مجيد محمودي اعضاي هيات علمي دانشکده کشاورزي بعنوان منتقد، جمعي از اساتيد و دانشجويان از ساعت 9 الي 11 صبح برگزار گرديد، ابتدا خانم دکتر روئين و دکتر محمودي با اشاره به استقبال دانشجويان و علاقمندان در سطح کشور از اين کتاب، نکاتي را در زمينه محتوا و ساختار کتاب و پيشنهاداتي را براي بهبود کيفيت آن ارائه کردند. در اين جلسه  دکتر ميراب بالو مولف کتاب، توضيحاتي را در زمينه انگيزه تاليف، روند چاپ کتاب  و سئوالات مطرح شده ارائه داد.

  در ادامه جلسه دوم با عنوان نقد کتاب «بررسي تطبيقي مهدوي  در روايات شيعه و سني» تأليف حجت الاسلام دکتر مهدي اکبرنژاد با حضور دکتر سراج و دکتر حسيني نيا اعضاي هيات علمي دانشکده الهيات و معارف اسلامي بعنوان منقد و جمعي از علاقمندان و دانشجويان از ساعت 11 الي 12 برگزار گرديد.

  در اين جلسه دکتر حسيني نيا زبان ساده و قابل فهم و زمينه سازي براي وحدت نظريه در بين مذاهب شيعه و سني را از نقاط قوت کتاب عنوان کرد و دکتر سراج دقت در انتخاب عنوان، نياز جامعه، پاسخ گويي به شبهات و طرح مسائب مربوط به حکومت امام عصر (عج) را از ويژگي هاي برجسته کتاب برشمرد.

  در اين جلسه  حجت الاسلام دکتر اکبرنژاد مولف کتاب،اين پژوهش را نخستين تحقيق در زمينه مطالعات تطبيقي مهدويت عنوان کرد و استفاده از منابع اصلي و متعدد، لحاظ کردن نظرات دانشمندان و صاحب نظران و کسب عنوان هاي مختلف ملي و دانشگاهي را از جمله امتيازات اين کتاب عنوان نمود.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها