حجت الاسلام سراج: دانشکده الهیات و معارف اسلامی در بخش دین شناسی و فرهنگ دارای ظرفیت بالائی جهت ارتباط بین جامعه و دانشگاه می باشد

خانه خبرها

دانشکده الهيات و معارف اسلامي در بخش دين شناسي و فرهنگ داراي ظرفيت بالائي جهت ارتباط بين جامعه و دانشگاه مي باشد که مي تواند به عنوان نرم افزار بحث دين در جامعه عمل کند.

  به گزارش روابط عمومي، حجت الاسلام و المسلمين سراج رئيس دانشکده الهيات و معارف اسلامي، درباره امکانات و ظرفيت هاي اين دانشکده، بيان داشت: دانشکده الهيات و معارف اسلامي يکي از دانشکده هاي نوپاي دانشگاه ايلام است که در مهر 1392 راه اندازي گرديد و در واقع دانشکده الهيات و معارف اسلامي، شکل توسعه يافته گروه الهيات است که قبلاً زير مجموعه دانشکده ادبيات و علوم انساني بوده است.

  دانشيار دانشگاه، افزود: اين دانشکده داراي چهار گروه آموزشي شامل: علوم قرآن و حديث،  فلسفه و کلام اسلامي، فقه و مباني حقوق اسلامي و معارف اسلامي مي باشد که در طرح توسعه آن اضافه شدن گروه هايي مانند نفس شناسي، تاريخ تشيع، حقوق جزا، حديث شناسي و ... مدنظر مي باشد.

   حجت الاسلام سراج، تأکيد کرد: دانشکده الهيات و معارف اسلامي در بخش دين شناسي و فرهنگ داراي ظرفيت بالائي جهت ارتباط بين جامعه و دانشگاه مي باشد که مي تواند به عنوان نرم افزار بحث دين در جامعه عمل کند.

  رئيس دانشکده الهيات و معارف اسلامي در خصوص برنامه هاي و اقدامات برگزار شده در سال جاري در اين دانشکده، گفت:  راه اندازي طرح ديالوگ سقراطي، برگزاري نشست هاي مختلف علمي، جذب اعضاي هيات علمي جديد و راه اندازي سايت جديد دانشکده از جمله اقدامات صورت گرفته در سال جاري در دانشکده الهيات و معارف اسلامي بوده است.

  حجت الاسلام سراج، با اشاره به پذيرش دانشجو در سه رشته تحصيلي در مقاطع تحصيلات تکميلي در دانشکده الهيات و معارف اسلامي، اظهار داشت:  در مجموع 34 نفر در مقطع دکتري و 81 نفر در مقطع کارشناسي ارشد در سه رشته تحصيلي علوم قرآن و حديث، فلسفه و کلام اسلامي و فقه و مباني حقوق اسلامي در اين دانشکده اشتغال به تحصيل دارند.

   وي افزود: در مجموع 7 نفر در مقطع دکتري و 208 نفر در مقطع کارشناسي ارشد در سه رشته مذکور تاکنون از دانشکده الهيات و معاررف اسلامي فارغ التحصيل شده اند.

  رئيس دانشکده الهيات و معارف اسلامي در مورد مشکلات  دانشکده، بيان کرد: کمبود فضاي اداري و آموزشي، نياز به افزايش تعداد اعضاي هيات علمي و عدم توسعه رشته هاي علوم انساني از جمله مشکلات مطرح اين دانشکده مي باشند.

 حجت الاسلام سراج درباره برنامه هاي در دست اقدام دانشکده، اظهار کرد: تلاش براي افزايش و توسعه فضاي اداري و آموزشي، راه اندازي سالن هاي دفاع و کنفرانس، تجهيز کلاس هاي درسي به امکانات به روز آموزشي، تلاش در راستاي گسترش رشته هاي آموزشي، جذب اعضاي هيات علمي جديد، ايجاد و توسعه ارتباط با دانشکده هاي الهيات ساير دانشگاه هاي کشور، راه اندازي کرسي هاي نظريه پردازي، برگزاري نشست هاي علمي - تخصصي در حوزه دين و تلاش در جهت جذب تعداد بيشتر دانشجوي خارجي از جمله برنامه هاي در دست اقدام مي باشند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها