دکتر یاری: هیات ممیزه دانشگاه ایلام در امر ارتقاء اعضای هیات علمی صرفاً ملاحظات علمی را مد نظر دارد

خانه خبرها

بدون کوچکترين شک و ترديدي اعلام مي دارم، هيأت مميزه دانشگاه ايلام بعنوان يکي از نهادهاي آموزش عالي و بطور خاص در دانشگاه، در امر ارتقاء اعضاي هيات علمي صرفاٌ ملاحظات علمي را مد نظر دارد.

  به گزارش روابط عمومي، دکتر سياوش ياري دبير هيأت مميزه دانشگاه، درباره دوره جديد فعاليت هيأت مميزه دانشگاه، اظهار داشت: بر اساس آئين نامه جديد تشکيل هيأت مميزه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي ابلاغي وزارت عتف،  اعضاي حقوقي هيأت مميزه شامل: رئيس دانشگاه، معاون آموزش و تحصيلات تکميلي و معاون پژوهش و فناوري مي باشند و اعضاي حقيقي 17 نفر هستند، که يازده نفر با رأي گيري توسط اعضاي هيأت علمي انتخاب مي شوند که اين انتخابات در آذر ماه سال 96 انجام شد و يازده عضو جديد هيأت مميزه انتخاب شدند و 6 نفر ديگر با رتبه استاد تمامي از دانشگاه هاي ديگر سطح کشور و به پيشنهاد رئيس دانشگاه و با تأييد وزارت عتف انتخاب گرديدند. همچنين يک نفر هم به پيشنهاد هيات امناء و هيأت مميزه وزارت علوم و بعنوان نماينده وزير علوم در هيأت مميزه دانشگاه حضور دارد.

  دکتر ياري افزود: در همين راستا در تيرماه سال جاري و با راي اکثريت اعضاء، اينجانب بعنوان دبير هيأت مميزه انتخاب گرديدم و روساي کميته هاي هشت گانه نيز انتخاب شدند.

   دبير هيات مميزه دانشگاه، درباره شرح وظايف اين مرکز، بيان داشت: هر آنچه که مربوط به ارتقاء مرتبه و فعاليت هاي علمي اساتيد مي باشد و همچنين هر آنچه که در اين ارتباط از طرف مديريت دانشگاه محول شود از وظايف هيات مميزه دانشگاه است.

   دانشيار دانشگاه در ارتباط با فعاليت هاي دور جديد هيأت مميزه، گفت: به علت اجراي آئين نامه جديد و مسائل مربوط به آن و تعيين ساختار جديد، بعد از يک وقفه چند ماهه، اولين جلسه براي ارتقاء اعضاي هيات علمي در اواخر دي ماه تشکيل خواهد گرديد و پرونده 13 نفر شامل درخواست 11 نفر براي دانشياري و 2 نفر براي استاد تمامي،  مورد بررسي  قرار خواهد گرفت.

  دکتر ياري درباره نحوه فعاليت و مراحل بررسي پرونده ها در هيأت مميزه دانشگاه، بيان کرد: پرونده هاي ارسالي ابتدا در کميته منتخب دانشکده و با حضور سه نفر از اساتيد مطرح کشوري در رشته و گرايش مورد نظر بررسي مي شوند و سپس در کميسيون تخصصي هيأت مميزه مورد بررسي مجدد قرار خواهد گرفت و کساني شرايط احراز را بر اساس بخش نامه هاي موردنظر داشته باشند، براي بررسي به جلسه اصلي هيات مميزه فرستاده مي شوند.

   دبير هيات مميزه دانشگاه با اشاره به حساسيت هاي موجود در زمينه چاپ و نشر، تأکيد کرد: به اساتيد محترم توصيه مي شود که با توجه به حساسيت موجود، درباره هر نوع فعاليت پژوهشي در سطح ايران و جهان، نهايت دقت و احتياط را در امانت داري بعمل آورند.

  دانشيار دانشگاه، تصريح کرد: بدون کوچکترين شک و ترديدي و بطور کلي بعنوان يکي از نهادهاي آموزش عالي و بطور خاص در دانشگاه ايلام، که تحت تأثير هيچ گونه ملاحظات غير علمي قرار نگرفته باشد، همانا هيأت مميزه دانشگاه ايلام است و لذا از دوستان و همکاران محترم هيأت علمي درخواست مي گردد، در زمينه ارتقاء به رأي و نظر همکاران خويش در هيأت مميزه و کميسيون هاي مربوطه اطمينان کامل داشته باشند.

  دکتر ياري خاطرنشان کرد: راه اندازي مرکز علم سنجي دانشگاه، تحت مديريت يکي از اساتيد صاحب نام مي تواند در بهبود و ارتقاء امور موحله، بيش از پيش کمک کار هيأت مميزه باشد.

 

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها