جلسه ستاد اربعین دانشگاهیان استان ایلام با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار گردید

خانه خبرها
جلسه ستاد اربعين دانشگاهيان استان ايلام با حضور معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم برگزار گرديد

جلسه ستاد اربعين دانشگاهيان استان ايلام با حضور دکتر غفاري، معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم و رئيس ستاد اربعين دانشگاهيان کشور در دانشگاه ايلام  برگزار گرديد.

 به گزارش روابط عمومي دانشگاه، جلسه ستاد اربعين دانشگاهيان استان ايلام با حضور دکتر غفاري، معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم و رئيس ستاد اربعين دانشگاهيان کشور، مهندس عسکري، مديرکل فرهنگي و اجتماعي وزارت، دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه، حجت الاسلام دکتر غياثي، مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، دکتر شيرخاني، معاون فرهنگي و اجتماعي، روساي دانشگاهها و موسسات آموزش عالي استان و مسئول بسيج دانشجويي استان، صبح روز جمعه 97/08/04 در محل سالن جلسات حوزه رياست برگزار گرديد.

  در اين نشست دکتر علي اکبري، رئيس دانشگاه، با خيرمقدم به معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم و هيات همراه  و حاضرين در اين جلسه، با تأکيد بر اهتمام دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي استان در خدمات رساني به زائرين پياده روي اربعين، اظهار داشت: روساي دانشگاه و موسسات آموزش عالي استان ايلام از شخصيت هاي شناخته شده استان بوده و داراي جايگاه علمي بالايي مي باشند و براي همين جايگاه جامعه علمي در سطح استان ايلام ارتقاء يافته  و با همدلي، همراهي و هم افزايي که وجود دارد و به همراهي نهاد نمايندگي و بسيج دانشجويي، از تمامي ظرفيت و امکانات دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي استان براي خدمات رساني به زائرين پياده روي اربعين استفاده مي گردد.

  رئيس دانشگاه، افزود: بعنوان رئيس دانشگاه مادر استان، به جهت همراهي و تشريک مساعي در همه مسائل و از جمله در امر خدمات رساني به زائرين اربعين، مراتب رضايت و قدرداني خود را از تمامي روساي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي استان اعلام مي دارم.

 دکتر علي اکبري، افزود: در شهرستان مهران، دانشگاه ايلام، دانشگاه آزاد اسلامي، دانشگاه جامع علمي – کاربردي و دانشگاه پيام نور داراي امکاناتي هستند که از تمامي اين ظرفيت براي خدمت رساني به دانشجويان، اساتيد و کارکنان زائر دانشگاه هاي سطح کشور استفاده خواهد شد.

  دکتر علي اکبري، تأکيد کرد: ما خدمت رساني با زائرين را محدود به دانشجويان نکرديم، بلکه از ظرفيت اساتيد و کارکنان هم استفاده کرديم و براي همين سطح خدمت رساني به زائرين عزيز بوسيله دانشگاهيان استان در سطح بالايي قرار دارد.

  رئيس دانشگاه، در پايان خطاب به معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم پيشنهاد کرد، مقام عالي وزارت علوم از نحوه خدمات رساني دانشگاهها  در مرزهاي مهران و شلمچه بازديد بعمل آورد، اردوگاه فرهنگي وزارت علوم در مزرعه آموزشي و پژوهشي دانشگاه ايلام در مهران احداث گرديده و روساي دانشگاه هاي ايلام و شهيد چمران به عضويت ستاد ملي اربعين دانشگاهيان درآيند.

  در اين جلسه، دکتر غفاري، معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، با تقدير از اقدامات انجام شده و خدمات رساني دانشگاه ايلام و ديگر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي استان ايلام به زائرين اربعين، اين نقش‌آفريني شايسته  را براي آموزش عالي کشور مايه ‌ي مباهات  عنوان کرد که متن سخنان ايشان به صورت جداگانه منتشر مي گردد.  

 در اين جلسه، مهندس محمد هادي عسکري، مديرکل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، گفت: در شرايطي که مدرنيته همه‌ ي عناصر ارزشي و عرفي جامعه را تحت‌الشعاع قرار داده، شور مردم براي ميزباني از زائران اربعين بسيار مبارک است.
  مديرکل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، افزود: اربعين در دنيا منحصر به فرد است و اجتماع اين همايش 5 برابر حج به عنوان بزرگترين رکن عبادي مسلمانان است.

 وي با بيان اينکه شکل ‌گيري اين اجتماع با شور و شوق هر چه تمام  ‌تر در هر زماني حتي با وجود تهديد جريان تکفيري از ويژگي ‌هاي اين حرکت عظيم است، تصريح کرد: حضور پيروان ساير اديان با عشق و دلدادگي تمام از ويژگي‌هاي ديگري است که اربعين را متمايز کرده است.

 مديرکل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم با اشاره به استقبال مردم استان ايلام از زائران اربعين ، گفت: اين موضوع از نظر فرهنگي و جامعه‌شناسي نياز به تامل دارد و در شرايطي که مدرنيته همه‌ي عناصر ارزشي و عرفي جامعه را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد شور مردم براي ميزباني از زائران اربعين بسيار مبارک است.

  مهندس عسکري، تصريح کرد: در مرز چذابه و مهران اوج دلدادگي به سيد و سالار شهيدان ديده مي‌شود و اربعين ميثاق رهايي از قيودات و باوري شورآور و شوري‌ باور آور است.

در اين نشست دکتر شيرخاني، معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه گزارشي از اقدامات انجام شده دانشگاه ايلام در اربعين امسال ارائه کرد و سپس حجت الاسلام دکتر غياثي، مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه در سخنان کوتاهي تاکيد کرد عاشوراي حسيني بعنوان فرهنگ مقاومت با اربعين در تاريخ ماندگار و پايدار شد و در اين موضوع نقش امام سجاد (ع) و حضرت زينب (س) در انتقال پيام عاشورا اهميت راهبردي دارد.

  در  پايان اين نشست معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم و مديرکل فرهنگي اين وزارت‌خانه و اعضاي ستاد اربعين دانشگاهيان استان از موکب‌هاي دانشگاهيان استان بازديد کردند.

در اين نشست روساي دانشگاه‌هاي استان گزارشي از فعاليت‌هاي انجام شده را ارئه و پيشنهادهاي خود را مطرح کردند.
 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها