تبیین اهم اهداف و برنامه های مدیریت تربیت بدنی دانشگاه ایلام در نیمسال اول سال تحصیلی 98-97

خانه خبرها

افزايش سطح مشارکت دانشجويان و کارکنان در فعاليت ‌هاي ورزشي و همگاني کردن ورزش و افزايش نشاط و شادابي در بين سرمايه هاي انساني دانشگاه، از اهداف اصلي برنامه هاي مديريت تربيت بدني دانشگاه ايلام است.

 به گزارش روابط عمومي، دکتر نبي شمسايي، مدير تربيت بدني دانشگاه، درباره اهداف و برنامه هاي اين مديريت در نيسمال اول سال تحصيلي 98-97، اظهار داشت: مديريت تربيت بدني دانشگاه در نيمسال اول سال تحصيلي 98-97 و با هدف پرکردن بهينه اوقات فراغت دانشجويان و همچنين آماده­ سازي تيم­ هاي دانشگاه جهت اعزام به مسابقات مختلف و با اولويت قرار دادن رشته­ هاي ورزشي مورد استقبال دانشجويان، اقدام به برگزاري برنامه هاي فوق­ برنامه ورزشي با حضور مربيان مجرب استان در رشته ­هاي بدنسازي، فوتبال، فوتسال، شنا، واليبال، هندبال، کشتي، تکواندو، کاراته، شطرنج، تنيس روي ميز و بيليارد در بخش پسران و رشته ­هاي فوتسال، واليبال، بدمينتون، آيروبيک، شنا، بدن سازي، تنيس روي ميز، بيليارد و شطرنج در بخش دختران نموده است که با استقبال و مشارکت حداکثري دانشجويان مواجه شده است.

 مدير تربيت بدني دانشگاه، درباره فعاليت انجمن هاي تخصصي ورزشي دانشگاه، بيان کرد: همچنين 14 انجمن تخصصي ورزشي در دانشگاه فعال است که در برنامه ­ريزي و سامان­ بخشي به رشته­ هاي ورزشي با مديريت تربيت بدني همکاري دارند.

   دکتر شمسايي، در مورد وضعيت ورزش قهرماني در دانشگاه، گفت: در حوزه  ورزش قهرماني، در نيمسال گذشته تيم­ هاي ورزشي دانشگاه موفق به کسب عناوين مختلف از جمله قهرماني در رشته‌ هاي فوتسال، هندبال، کشتي و تکواندو (در بخش پسران) و فوتسال، تنيس روي ميز و تکواندو (در بخش دختران) در مسابقات قهرماني دانشگاه­ هاي منطقه 5 کشور شدند.

 وي افزود: همچنين مديريت تربيت بدني دانشگاه در آغاز سال تحصيلي جديد با ثبت­ نام دانشجويان ورودي جديد که داراي سابقه ورزشي و عناوين قهرماني يا داراي مدارک داوري يا مربي گري در رشته ­هاي ورزشي مختلف بودند، اقدام به شناسايي و استعداديابي نمود، که اين افراد براي برنامه­ ريزي هر چه بهتر در بخش ورزش قهرماني مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

  مدير تربيت بدني دانشگاه، درباره برنامه هاي دانشگاه در زمينه ورزش هاي همگاني، اظهار کرد: در حوزه ورزش همگاني برنامه­ هايي در دست اقدام هست، که در حال پيگيري و اجرا مي ­باشند که از مهمترين اين برنامه ­ها برگزاري اردوهاي منظم کوهنوردي در دو بخش دانشجويي و کارکنان است، که با تقويم مشخص تا پايان سال تحصيلي برگزار خواهند شد.

  دکتر شمسايي با رضايت از وضعيت ورزش کارکنان، تاکيد کرد: در زمينه ورزش کارکنان، اين مديريت با همکاري معاون محترم پشتيباني و منابع انساني که رياست ورزش کارکنان دانشگاه را بر عهده دارند، اقدام به برگزاري کلاس­ هاي ورزشي مختلف در بخش آقايان (شامل بدن سازي، فوتسال، واليبال، شنا و کوهنوردي) و در بخش خانم­ ها (شامل بدن سازي، بدمينتون، شنا و کوهنوردي) نموده است. همچنين در سال گذشته تيم ­هاي ورزشي کارکنان دانشگاه موفق به کسب عناوين مختلفي در سطح استان شدند.

  مدير تربيت بدني دانشگاه، در زمينه تجهيز اماکن و فضاهاي ورزشي، بيان داشت: در اين زمينه مديريت تربيت بدني دانشگاه اقدام به راه ­اندازي سالن بيليارد با هزينه­ اي بالغ بر 110 ميليون ريال و تجهيز سالن بدن سازي با هزينه ­اي بالغ بر يک ميليارد ريال نموده است که موجبات مشارکت و رضايت هر چه بيشتر دانشجويان را فراهم کرده است.

  دکتر شمسايي در زمينه برنامه هاي آتي اين مديريت، گفت: بر اساس برنامه راهبردي دانشگاه و برنامه عملياتي سال 1397، مديريت تربيت بدني برنامه هاي متنوعي را تدارک ديده است و در اين زمينه مي توان به اعزام تيم فوتسال دانشجويان دختر به مسابقات قهرماني کشور به ميزباني دانشگاه گيلان در اواخر آبان ­ماه، برگزاري برنامه­ هاي مختلف به مناسبت گراميداشت هفته تربيت بدني و ورزش در دو بخش دانشجويي و کارکنان، برگزاري همايش بزرگ پياده­ روي دانشگاهيان استان و برگزاري بيست و يکمين جشنواره بزرگ ورزشي درون دانشگاهي در دو بخش دانشجويان دختر (7 رشته ورزشي) و دانشجويان پسر (8 رشته ورزشي) اشاره کرد. همچنين اداره تربيت بدني دانشگاه در نظر دارد نسبت به را­ه­ اندازي ايستگاه­ هاي دوچرخه ­سواري در دانشگاه جهت استفاده دانشجويان و کارکنان اقدام نمايد. به علاوه توجه ويژه به ورزش در خوابگاه­ هاي دانشجويي از اولويت‌هاي اين مديريت خواهد بود.

  استاديار دانشگاه، در زمينه اولويت ­هاي اين اداره، بيان داشت: به علت افزايش جمعيت دانشجويي، اداره تربيت بدني به طور جدي با کمبود فضاي ورزشي و همچنين وسايل و امکانات به روز ورزشي مواجه هستيم و در اين زمينه احداث زمين چمن مصنوعي در آينده نزديک و رايزني جهت ابلاغ اعتبار لازم جهت احداث سالن ورزشي چند منظوره، از مهمترين اولويت ­هاي اين مديريت مي­ باشد.

  دکتر شمسايي در پايان، تأکيد کرد: در پايان لازم مي ­دانم از تلاش­ ها و حمايت­ هاي همه جانبه رياست محترم دانشگاه جناب آقاي دکتر علي­ اکبري، معاون محترم پشتيباني و منابع انساني جناب آقاي دکتر ملابهرامي، معاون محترم دانشجويي جناب آقاي دکتر عدالتي و همچنين همکاران و کارشناسان و مربيان فعال و پر تلاش مديريت تربيت بدني دانشگاه کمال تقدير و تشکر را داشته باشم  واميد دارم با تلاش بيشتر بتوانيم گامي هاي بلندتري در جهت پيشبرد اهداف عاليه دانشگاه برداريم.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها