کارگاه علمی مدل های آب و هوایی و پیامدهای تغییر اقلیم در علوم طبیعی برگزار گردید

خانه خبرها
کارگاه علمي مدل هاي آب و هوايي و پيامدهاي تغيير اقليم در علوم طبيعي برگزار گرديد

کارگاه علمي مدل هاي آب و هوايي و پيامدهاي تغيير اقليم در علوم طبيعي به مدت دو روز در دانشکده کشاورزي برگزار گرديد.

  به گزارش روابط عمومي دانشگاه، دکتر حيدري، مدير گروه جنگل، اظهار داشت: کارگاه «مدل هاي آب و هوايي و پيامدهاي تغيير اقليم در علوم طبيعي» به همت گروه علوم جنگل و انجمن علمي اين رشته در دانشکده کشاورزي برگزار گرديد.

  مدير گروه جنگل، افزود: افزايش جمعيت از يک طرف و کمبود منابع طبيعي از طرفي ديگر، ضرورت استفاده بهينه از منابع خدادادي به منظور توسعه پايدار را حائز اهميت مي نمايد. شرايط کشاورزي و منابع طبيعي در هر منطقه به شدت تابعي از شرايط اقليمي است و اطلاع از شرايط اقليمي و الگوهاي بلند مدت جَوي و آينده تغييرات آب و هوايي، نقش موثري در تصميم گيري هاي بلند مدت ايفا مي نمايد. در اين راستا و به منظور افزايش دانش دانشجويان تحصيلات تکميلي در اين زمينه، کارگاه دو روزه «مدل هاي آب و هوايي و پيامدهاي تغيير اقليم در علوم طبيعي» در روزهاي مورخ 97/07/26 و 97/08/03 در دو نوبت صبح و عصر توسط دکتر حمزه احمدي در سالن GIS و RS دانشکده کشاورزي برگزار گرديد.
وي اضافه کرد: : در جلسه اول اين کارگاه؛ انواع مدل هاي اقليمي با تأکيد بر کشاورزي و علوم طبيعي، انواع داده ها، روش هاي دستيابي به داده هاي سطح زمين، سطح بالا و شبکه اي، انواع مدل هاي آماري و نرم افزاري براي تحليل هاي اقليمي مانند (رگرسيون چند متغيره، مدل پاپاداکيس، هولدريچ، تحليل روند و غيره) و انواع پايگاه هاي مدرن در جهت دستيابي به داده شبکه اي جهاني به صورت تئوري و عملي تشريح گرديد.همچنين در جلسه دوم گارگاه؛ اصول و علل تغيير اقليم، عدم قطعيت، انواع مدل هاي GCM و نرم افزارها براي دستيابي به نتايج تغيير اقليم مانند LarsWg، SDSM  و پايگاه هاي جديد  MarkSimGcm براي سناريوهايRCP)) به صورت تئوري تشريح و به صورت عملي با تأکيد بر تحقيقات جديد بررسي گرديد.

   شايان ذکر است، برگزاري اين کارگاه در جهت ارتقاي دانش آب و هوايي و روش هاي دستيابي به اطلاعات آن در انواع تحقيقات مرتبط با اقليم، کاربردي و مفيد است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها