مراسم بزرگداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در دانشگاه ایلام برگزار گردید

خانه خبرها
مراسم بزرگداشت هفته منابع طبيعي و روز درختکاري در دانشگاه ايلام برگزار گرديد

با حضور استاندار ايلام، مراسم بزرگداشت هفته منابع طبيعي و روز درختکاري در دانشگاه ايلام برگزار گرديد.

  به گزارش روابط عمومي، مراسم بزرگداشت هفته منابع طبيعي و روز درختکاري با حضور آقاي سليماني دشتکي استاندار ايلام، دکتر نوذري معاون سياسي و امنيتي، دکتر علي اکبر رئيس دانشگاه، دکتر عدالتي معاون دانشجويي، دکتر احمدي مديرکل منابع طبعي و آبخيزداري استان، جمعي از مقامات استاني، اساتيد،دانشجويان ،کارشناسان و  کارکنان اداره منابع طبيعي و علاقمندان طبيعت صبح امروز در محل سالن آيت اله حيدري برگزار گرديد.  

 در اين مراسم دکتر علي اکبري رئيس دانشگاه در سخنان کوتاهي با اشاره به فعاليت هاي اجتماعي دانشگاه ايلام، اظهار داشت: براي کمک به منابع طبيعي استان و نگهداري از طبيعت، دانشگاه ايلام در راستاي فعاليت هاي اجتماعي خود اهتمام زيادي در فرهنگ سازي دارد  تا نقش خود را در اين حوزه ايفا نمايد.

  رئيس دانشگاه با اشاره به موفقيت هاي مختلف دانشگاه در چند سال اخير، بيان داشت: براي دومين سال متوالي، يکي از دانشجويان دانشگاه ايلام بعنوان دانشجوي نمونه کشوري انتخاب شد و يکي ديگر از دانشجويان دانشگاه بعنوان دانشمند جوان سال شناخته شده است که اين امر نشان از ارتقاء جايگاه دانشگاه ايلام در سطح کشور دارد.

 دکتر علي اکبري، افزود: اين موفقيت ها در حوزه ورزش قهرماني هم تکرار شد و تيم فوتسال دختر دانشجويان دانشگاه موفق به کسب عنوان نايب قهرماني دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي کشور گرديد و دو نفر از اين عزيزان به جهت درخشش در اين مسابقات به اردوي تيم ملي فوتبال بانوان کشور دعوت شدند.

  رئيس دانشگاه در ادامه با اشاره به فعاليت هاي انشگاه در حوزه درخت کاري و توسعه فضاي سبز، بيان کرد: در سال 1393 سرانه فضاي سبز در دانشگاه 14 متر مربع بود که عليرغم افزايش تعداد دانشجويان، اين آمار در سال 1397 به 18 متر مربع افزايش يافته است.

  دکتر علي اکبري با اشاره به کسب عنوان هشتم دانشگاه ايلام در زمينه توسعه فضاي سبز در بين دانشگاه هاي کشور، گفت: اين موقيت به جهت اهتمام همکاران اينجانب در اين زمينه و تعامل خوب با اداره منابع طبيعي و آبخيزداري استان و ديگر سازمان هاي مرتبط فراهم شده که ان شاء الله اين روند ادامه پيدا خواهد کرد.

  در ادامه اين مراسم آقاي سليماني دشتکي استاندار ايلام اظهار کرد: طبق مطالعات علمي 60 سال طول مي‎کشد تا يک ميليمتر خاک مرغوب تشکيل شود و با آبخيزداري مي توان  آب، خاک، مرتع  و جنگل را نجات داد.

  استاندار ايلام از آبخيزداري يک ميليون و200 هزار متر مکعب در سطح استان خبرداد و گفت: دراستان حدود 60 هزار هکتارجنگل کاري شده و تلاش بر اين است که در دامنه جنگل‌هايي که مردم تصرف مي کنند، بجاي شخم زدن، آبخيزداري کنيم ودرختان مثمر بکاريم.

 آقاي سليماني دشتکي، افزود: در سال 97 حدود 7 هزار و 700 هکتار در سطح استان آبخيزداري انجام شده و براي سال 98 حدود 30 هزار هکتار در دست اقدام است.

شايان ذکر است در پايان اين مراسم از فعالان حوزه منابع طبيعي و درختکاري تقدير بعمل آمد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها