رئیس دانشگاه: پیروزی و ماندگاری فقط با حضور و همراهی مردم محقق می‎گردد

خانه خبرها

رئيس دانشگاه ايلام، تأکيد کرد: سرمايه اصلي ما مردم ميباشند و هر جا با حضور و همراهي مردم قدم برداشتهايم، پيروزي و ماندگاري محقق شده است.

  به گزارش روابط عمومي، در مراسم بزرگداشت زندهياد جوزعلي نجفي فرمانده اسطورهاي بسيج عشايري استان ايلام که عصر ديروز با حضور دکتر آقامحمدي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، دکتر نوذري معاون سياسي و امنيتي استانداري، سردار شاکرمي فرمانده سپاه اميرالمومنين ايلام، دکتر شيرخاني معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه و اقشار مختلف مردم در محل سالن آيتاله حيدري برگزار گرديد، دکتر علياکبري رئيس دانشگاه ايلام ضمن خيرمقدم به مهمانان و حاضرين در مراسم و گراميداشت ياد و خاطره زندهياد جوزعلي نجفي، دليل همراهي دانشگاه ايلام در برگزاري اين مراسم، را مردمي بودن آن عنوان کرد و بيان داشت: دانشگاه تعهد دارد که بخشي از جامعه باشد و اجتماعي شدن را افتخار خود ميداند و خود را از جامعه دور نکرده و نخواهد کرد.

رئيس دانشگاه ايلام، افزود: دانشگاه در خدمت مردم است و مرام دارد و به مرام مردم احترام مي گذارد و در همين راستا آن کس که محبوب مردم باشد، محبوب دانشگاه هم است.

دکتر علياکبري، اضافه کرد: در راستاي همين راهبرد، مراسم بزرگذاشت آيت اللله حيدري روحاني مردمي و محبوب ايلامي و دکتر  محمد عبداللهي دانشمند شهير ايلامي بصورت باشکوهي در دانشگاه ايلام برگزار گرديد و امروز مراسم بزرگداشت زنده ياد جوزعلي نجفي فرمانده اسطورهاي بسيج عشايري استان ايلام به خاطر مردمي بودن مراسم و محبوب بودن مرحوم نجفي در بين مردم برگزار ميگردد.

رئيس دانشگاه ايلام، با اشاره به حوادث و رويدادهاي آغازين جنگ تحميلي عراق عليه ايران، گفت: در حالي تازه انقلاب پيروز شده بود و مردم مَسرور از اين پيروزي بودند و نيروهاي نظامي هم آمادگي لازم را نداشتند، به ناگاه رژيم بعثي عراق در شهريور سال 1359 به مرزهاي ايران حمله کرد و اولين کساني که براي اين مرز سينه سپر کردند، کساني بودند که مرزدار  بودند به طينت.

دکتر علياکبري، افزود: بعد از آمدن تودههاي مختلف مردم به جبهه براي دفاع از مرزهاي ايران، بايد فرماندهاني انتخاب ميشدند تا ميداندار جنگ شوند. اما معيار فرماندهي چيست؟ ارزشهايي همچون شأنيت و سرمايه اجتماعي، نجابت خانوادگي، رشادت و جوانمردي که مرحوم زندهياد جوزعلي نجفي قبل از جنگ به اين ويژگيها شهره بود و براي همين با درخواست مردم فرمانده بسيج عشايري شد و عليرغم نداشتن تجربه و نگذراندن دوره آموزش کلاسيک نظامي، به خوبي توانست نيروهاي مردمي را فرماندهي کند.

رئيس دانشگاه ايلام، در بخش ديگر سخنان خود به اهميت تاريخ براي ملتها پرداخت و اظهار کرد: خيلي از کشورها چون قدمت و تاريخ مشخص و مدوني ندارند، به جعل و تحريف تاريخ روي ميآورند و آثاري مختلف فيزيکي، سمعي و بصري را در قالبهاي متنوع با سرقت تاريخ ديگر ملتها خلق ميکنند، تا براي خود هويتي بسازند. براي اينکه  در تاريخ ارزشهايي همچون شجاعت، رشادات، غيرت و جوانمردي وجود دارد که براي هويتدادن و تکاپوي اجتماعي و حضور در صحنه جهاني اهميت راهبردي دارد.

دکتر علياکبري با اشاره به ميراث ماندگار تاريخ ايران در اين زمينه، تأکيد کرد: براي ماندگاري و جاودانگي، بايد روند برگزاري مراسمها و بزرگداشتهاي بزرگان، فرماندهان و شهداء به مردم واگذار شود تا به عنوان يک ميراث ارزشمند ماندگار و جاودانه گردد.

رئيس دانشگاه ايلام، تصريح کرد: هر مراسم و بزرگداشتي که به مردم واگذار شده، ماندگار بوده و در همين راستا يکي از دلايل جاوداگي مراسم عزاداري امام حسين (ع) و ياران وفادارش مردمي بودن آن است.

دکتر علياکبري، افزود: همه سرمايه ما مردم است و هر جا با مردم رفتيم، پيروز شديم و تا مردم را داريم پيروز خواهيم بود.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها